• Matthijsdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-07-2025
ik stoor mij laatst veel aan mijn videokaart die redelijk veel herrie maakt,

even gekeken in de asus smart docter, hier staat de fan op 35%, maar dit is niet lager te zetten helaas:(

weet iemand een andere manier om de fan speed omlaag te krijgen?

bedankt.

edit: de cooler is een: "Enthusiastic 4 Heat-Pipe Dark Knight Cooler" die standaard op de kaart zat

[ Voor 16% gewijzigd door Matthijsdv op 17-04-2010 21:12 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Andere koeler kopen. Fan speed nog lager is niet zo goed voor de temps van je kaart.
Edit: Al lijkt me da 35% fan speed niet echt hoor baar is tenzij er iets goed fout is met de fan. Ratelt de fan of is egt een zoef geluid van gewoon een fan die hard draait?

[ Voor 51% gewijzigd door Xenomorphh op 17-04-2010 21:13 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Matthijsdv
ok, daar heb ik ook al aan gedacht, maar een kaart zou toch niet zoveel herrie moeten maken?, op mijn oude 9600gt hoorde ik de stock cooler niet eens, en deze koeler zou beter/stiller moeten zijn dan een stock cooler?

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Die cooler heeft best een aardige naam, maar om nou daarom te concluderen dat het ook een kwaliteitskoeler is lijkt me te kort door de bocht. Kijk anders of je er een betere kwaliteit fan op kan zetten van Papst, Nexus of Noctua ofzo, moet niet al te moeilijk zijn lijkt me ;)

| system specs |

• Matthijsdv
zeg ik ook niet, maar hij maakt teveel geluid, zie dat er bios updates zijn hiervoor, maar.. dan voor de c1cmu5-za02 en ik heb de c1cmu5-za01
http://www.asus.com/produ...BZiWldmVe1h7jz&templete=2