Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

D-Link USB-Stick werkt niet op nieuwe computer.

Pagina: 1
Acties:

• iStig
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2024
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben vandaag een nieuwe computer gekocht. Het is een Acer M-8510 met Windows 7 Home premium. Hierin zat geen draadloze netwerkkaart dus hebben wij onze D-link DWL-G132 van de oude computer gehaald.
Nu wou ik deze installeren op de Acer. Ik stop hem erin en ik krijg helemaal geen meldingen dat hij aan het installeren is of dat er een nieuwe hardware is gevonden.
Dus ik heb de installatie cd-rom erbij gepakt en hopen dat het ging. Nu stop ik deze erin en klik ik op: Install drivers, dan krijg ik op een gegeven moment dit probleem: Ik krijg het schermpje dat u op de afbeelding ziet te zien, maar dat is na 1 seconde al weer weg en daarna doet hij niks meer.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vwye76.png

Het enigste probleem waar ik aan dacht: Hij werkt niet op Windows 7. Dat doet hij dus wel, want ik heb hem geprobeerd te installeren op mijn andere computer met Windows 7 en daar doet hij het zonder problemen op.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Software niet installeren, maar gewoon via apparaatbeheer de driver installeren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• iStig
-The_Mask- schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:34:
Software niet installeren, maar gewoon via apparaatbeheer de driver installeren.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben nu in apparaatbeheer en heb de D-Link stick gevonden, maar als ik de drivers wil installeren krijg ik dit:

'Uw USB WLAN Device kan niet worden geïnstalleerd.'

'Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden.'

'Als u weet wie de fabrikant van het apparaat is, kunt u naar de website van de fabrikant gaan en op de ondersteuningspagina's controleren of er stuurprogramma's beschikbaar zijn.'

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
dan moet je hem wijzen op de plek waar de drivers staan. Dit zal waarschijnlijk op de cd zijn. als er op de cd alleen een .exe staat kun je deze uitpakken met winrar om de drivers te extracten.

Desktop | Server | Laptop

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Gebruik je wel compatible drivers? Je neemt een wireless stick van een ouder systeem en gebruikt daarbij de bijgeleverde CD... grote kans dat ondersteuning voor win7 ontbreekt op de cd?

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

Ik kan totaal geen ondersteuning vinden voor onder win7... ik denk dat het stickje niet geschikt is voor het systeem.

• iStig
Rupie schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:15:
dan moet je hem wijzen op de plek waar de drivers staan. Dit zal waarschijnlijk op de cd zijn. als er op de cd alleen een .exe staat kun je deze uitpakken met winrar om de drivers te extracten.
Dit had ik ook al gedaan, ik heb de drivers die op de cd staan aangewezen en nog doet ie het niet.
MicGlou schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:30:
Gebruik je wel compatible drivers? Je neemt een wireless stick van een ouder systeem en gebruikt daarbij de bijgeleverde CD... grote kans dat ondersteuning voor win7 ontbreekt op de cd?

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

Ik kan totaal geen ondersteuning vinden voor onder win7... ik denk dat het stickje niet geschikt is voor het systeem.
Hmm, hij zou het toch moeten doen op Windows 7, want zoals ik in mijn eerste post al zei heb ik hem getest op mijn andere computer met Windows 7 en daar doet ie het perfect op. :)
Pagina: 1