Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Ik heb deze week een Canon Eos 7D gekocht bij de MediaMarkt met een Compact Flash kaartje van 8gb erbij. Nou wilde ik dit kaartje in het fototoestel stoppen, maar toen kwam er de volgende melding: 'Geen toegang tot kaart. Herplaats/vervang kaart of form. kaart met deze camera.

Echter, als ik dit in het menu wil formatteren, staat er na enige tijd wachten 'Kan niet formatteren. Wissel kaart'.
Ik heb dit ook al geprobeerd te formatteren via mijn Mac, maar dit hielp ook niet. Ik heb hierbij het bestandsformaat FAT gebruikt.

Nou is het rare dat mijn toestel andere CF kaartjes wel herkend. Zo heb ik mijn oude CF kaart van 256mb hierin gestopt, waarna 'ie wel perfect werken. Maar die 256mb zijn met een paar minuten filmen al vol (door de HD kwaliteit).

Ik ben hier al mee naar de Media Markt geweest, maar als ik mijn Eos 7D daar zou inleveren zou dat 6 weken duren en zolang wil ik 'm absoluut niet kwijt zijn (net nu ik 'm pas een weekje heb). Voordat ik mijn geld terugvraag, wil ik echter nog weten of dit op te lossen valt en of het slechts aan de CF kaart ligt.

Weet iemand dus of dit probleem puur aan de CF kaart ligt en ik gewoon een andere CF kaart van 8gb moet kopen of dat ik 'm anders moet formatteren?

[ Voor 1% gewijzigd door SpaceK33z op 17-04-2010 20:30 . Reden: SD kaart -> CF kaart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Gaat het nou over SD of CompactFlash, lijkt me namelijk niet dat je camera SD slikt.

Maar als je kaartje ook vanaf de pc niet te benaderen is lijkt het me gewoon een kapot kaartje.....

[ Voor 38% gewijzigd door sapphire op 17-04-2010 20:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
Lijkt me ook dat het aan dat specifieke CF-kaartje ligt, als een andere CF-kaart wel werkt.

Dit is CompactFlash ofwel CF
Dit is Secure Digital ofwel SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Ik haalde SD en CF even door elkaar... Ik bedoelde CF. Het CF kaartje is wel via de computer te benaderen, maar niet via de camera dus...
Wat ik er nog niet bij heb gezegd is dat het kaartje wel gewoon functioneert op de computer. Ik heb 'm nog nergens anders voor gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
Hmm. Misschien kun je 'm herpartitioneren naar 1 partitie, en er dan geen filesystem op zetten (niet formateren). En vervolgens in je camera zelf laten formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 21:23

job

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad me mijn 40D. Een bepaalde CF kaart wilde die niet pakken.
En van een degelijk merk (sandisk) werkte probleemloos. Kaartje verkocht en ander gekocht.
Wellicht dat de canon camera's picky zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 17-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
wacko schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:33:
Hmm. Misschien kun je 'm herpartitioneren naar 1 partitie, en er dan geen filesystem op zetten (niet formateren). En vervolgens in je camera zelf laten formateren?
Dat is zeker geen slecht idee, nu nog kijken hoe dat moet op Mac OS X...
job schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:34:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad me mijn 40D. Een bepaalde CF kaart wilde die niet pakken.
En van een degelijk merk (sandisk) werkte probleemloos. Kaartje verkocht en ander gekocht.
Wellicht dat de canon camera's picky zijn.
Beide CF kaartjes (die van 8gb die het niet doet en die van 256mb die het wel doet) zijn van SanDisk. Daaraan ligt het dus niet denk ik.

Edit: Ik heb er nu 1 partitie van gemaakt en er geen filesystem opgezet. Helaas werkt dit ook niet en komt er exact dezelfde foutmelding als ik 'm wil formatteren in de camera.

[ Voor 9% gewijzigd door SpaceK33z op 17-04-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Gewoon in de winkel even testen met een ander CF kaartje en dan de kaart eventueel omruilen. Waarschijnlijk is je kaartje gewoon DOA. Bij MM moet je ook gewoon je camera ruilen als dat binnen 2 weken is. Ik neem echter aan dat het gewoon aan de kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, daar lag dus het probleem. Als ik mijn camera dan ruil, duurt het 6 weken omdat de 7D niet meer op voorraad is bij MM :(. Zolang wil ik 'm echt niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Heb dat probleem ook wel eens. Kaartje even fat32 formatten in de pc en dan heel braaf rechtsonder in de taakbalk 'uitwerpen' ik heb bij mijn 50d en 7d ook vaak gehad dat hij EN in de pc EN in de Eos weigerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik gok dat het probleem wel opgelost is na bijna twee jaar, en daarom krijgt dit topic het predicaat: slotje!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.