• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een server met een Areca 1220 en een Raid 6 Array van 8TB.
Helaas zit Esxi 4 met de laatste updates mijn raid array niet.
De controller wordt zelf ook niet herkend.

Nou heb ik de volgende driver cd gevonden en gedownload:
http://www.vmware.com/sup...20.0x.15.vmk.90605.3.html

Ik kom er echter niet uit hoe ik deze driver cd kan installeren. :(
Please help! mijn array moet weer online zodat ik kan chillen. :P

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Hint: lees de pagina die je zelf linkt. Kopje "Using the Driver CD".

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Noxious schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:06:
Hint: lees de pagina die je zelf linkt. Kopje "Using the Driver CD".
Ik loop vast hij het onderdeel mount cd. :P HOE?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Owait, ik zie dat die optie alleen voor ESX is (drivers tijdens install toevoegen).

Voor ESXi is een customized oem.tgz de 'way to go', dat is een rotwerkje, maar doable.
Meer daarover vind je hier: http://vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php

Succes :)

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Noxious schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:11:
Owait, ik zie dat die optie alleen voor ESX is (drivers tijdens install toevoegen).

Voor ESXi is een customized oem.tgz de 'way to go', dat is een rotwerkje, maar doable.
Meer daarover vind je hier: http://vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php

Succes :)
Je bedoelt dat ik dan een nieuwe install moet doen... Helaas heb ik nu al twee VM's draaien wat een paar uur duurt om te installen. Is er geen manier om een driver toe te voegen? ESXi draait namelijk al op een single disk en de array staat er naast. Het moet toch mogelijk zijn om de ESXi te updaten zodat hij de array kan zien?

Edit: de host update utility is erg beperkt en kan alleen eigen downloads/patches installeren.
Locaal op de machine kan ik niets mounten... Dan rest Vsphere client. Ik heb de driver ISO in mijn datastorage staan maar kan er niets mee...

[ Voor 14% gewijzigd door Audi_S2 op 17-04-2010 19:21 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Audi_S2 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:18:
[...]

Je bedoelt dat ik dan een nieuwe install moet doen... Helaas heb ik nu al twee VM's draaien wat een paar uur duurt om te installen. Is er geen manier om een driver toe te voegen? ESXi draait namelijk al op een single disk en de array staat er naast. Het moet toch mogelijk zijn om de ESXi te updaten zodat hij de array kan zien?

Edit: de host update utility is erg beperkt en kan alleen eigen downloads/patches installeren.
Locaal op de machine kan ik niets mounten... Dan rest Vsphere client. Ik heb de driver ISO in mijn datastorage staan maar kan er niets mee...
Hoe dan ook ga je volumes moeten aanmaken van maximum 2 TB of anders het device mappen als RAW device in een vm.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Tomsworld schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:22:
[...]

Hoe dan ook ga je volumes moeten aanmaken van maximum 2 TB of anders het device mappen als RAW device in een vm.
Ik las al ergens over een restrictie van 2TB :| Ik dacht dat dit was voor 3.5... :(
De array is gemaakt en bijna vol. Dat wordt lastig dus!

Edit: Host does not support passthrough configuration....
Komt dit omdat het ESXi is? en niet ESX?

[ Voor 12% gewijzigd door Audi_S2 op 17-04-2010 19:27 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als ik in VMware Compatibility Guide kijk worden eerdere modellen wel door VMware ondersteund, ook op ESXi 4. Maar over de Areca 1220 kan ik niks vinden op de VMware site.

Je zou een RAID controller kunnen aanschaffen waarvan je zeker weet dat ie ondersteunt wordt door ESX4i. Dus een vermelding heeft in de VMware Compatibility Guide. Bij deze is het nogal schimmig of ESX4i hem ondersteund.

En wat ik verder tegenkom van eerdere modellen is dat je de driver moet toevoegen tijdens installeren van ESX4i
Areca ARC 1110 & 1120
Pagina: 1