Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

spam mail van/door alleenvoorjou*

Pagina: 1
Acties:

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn moeder had vandaag een mailtje gekregen met de volgende inhoud (onderwerp was: Dit is ff tussen ons!!‏):
Ik heb een bericht naar je verstuurd via onderstaande website.

zo'n link is niet helemaal handig

Alleen jij kan die pagina bekijken dus niemand anders kan het lezen.

Stuur ff iets terug
Ze was niet zo scherp en heeft de link geopend, met als gevolg dat haar contacten dus ook zo'n mail gehad hebben. Daarnaast heeft ze haar mobiele nummer daar ingevuld en is dus een aantal euro's afgeschreven van haar prepaid.

Nu is deze site ondergebracht op de Antillen maar is hier iets tegen te doen? In ieder geval dat ze stoppen met hun, in mijn ogen, illegale praktijken?

[ Voor 6% gewijzigd door iisschots op 17-04-2010 22:31 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vrij weinig tegen te doen, behalve awareness onder de mensen creëren :)
Hierdoor kan het gedeeltelijk voorkomen worden. Aangezien het op de antillen is, is het een andere jurisdictie, kan je hooguit andere providers vragen om de site te blokkeren en/of een abuse mail naar hun provider te sturen.

Welkon om de wondere wereld van het internet :)

EDIT:
Fixed, thanks CyB3R :) weer wat geleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 19-04-2010 00:34 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De Antillen vallen (nog) gewoon onder het Koninkrijk der Nederlanden hoor. En vanaf oktober wordt een aantal ervan zelfs gewoon een Nederlandse gemeente, dus gewoon onderdeel van Nederland.

Maar goed: zelfs al was 't een russische site, dat soort praktijken kunnen altijd aangepakt worden hoor. Alleen denk ik dat de gemiddelde polizeimacht een simpel virusverspreidend websiteje niet zo boeiend vindt zolang er geen scam achter hangt..

[ Voor 84% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2010 00:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik heb die mail ook gehad en ff die site gecheckt, en je moet toch echt ZELF je password invullen. Dus niet zo scherp my ass, ze heeft gewoon een domme fout gemaakt door die zooi in te vullen.

https://niels.nu

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:06:
Ik heb die mail ook gehad en ff die site gecheckt, en je moet toch echt ZELF je password invullen. Dus niet zo scherp my ass, ze heeft gewoon een domme fout gemaakt door die zooi in te vullen.
Dit, meer kan je er niet aan doen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.