Dag iedereen,
Ik probeer mijn draadloze netwerkadapter (Een D-Link DWA-140) aan de praat te krijgen onder Ubuntu, maar dit lijkt maar niet te lukken. Ik probeerde eerst met ndiswrapper, aan de hand van een tutorial op youtube, maar dit lukte niet zo goed.
Bij het zoeken naar een oplossing voor dit probleem kwam ik al snel deze tutorial tegen:
Ik heb de bestanden is os/linux reeds aangepast, en moet nu het volgende doen:
Hierop krijg ik echter fouten:
Wanneer ik deze error googlede, besloot ik om toch maar eens te controleren als mijn gcc-compiler wel aanwezig was:
Ik geloof dus dat hij wel aanwezig is.
Wat doe ik verkeerd? En hoe krijg ik deze adapter aan de praat?
Ik probeer mijn draadloze netwerkadapter (Een D-Link DWA-140) aan de praat te krijgen onder Ubuntu, maar dit lijkt maar niet te lukken. Ik probeerde eerst met ndiswrapper, aan de hand van een tutorial op youtube, maar dit lukte niet zo goed.
Bij het zoeken naar een oplossing voor dit probleem kwam ik al snel deze tutorial tegen:
Ik heb de bestanden is os/linux reeds aangepast, en moet nu het volgende doen:
Go up two directories, to the root of the extracted archive (in my case: 2008_0925_RT2870_Linux_STA_v1.4.0.0) and run make (if you get a permission error like I did, run with sudo):
sudo make sudo make install
Hierop krijg ik echter fouten:
ruzzel@ruzzel-desktop:/media/DATA/Drivers/PC/Ubuntu/D-Link DWA-140/Ralink/RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0$ sudo make make -C tools make[1]: Entering directory `/media/DATA/Drivers/PC/Ubuntu/D-Link DWA-140/Ralink/RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0/tools' gcc -g bin2h.c -o bin2h make[1]: Leaving directory `/media/DATA/Drivers/PC/Ubuntu/D-Link DWA-140/Ralink/RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0/tools' /media/DATA/Drivers/PC/Ubuntu/D-Link DWA-140/Ralink/RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0/tools/bin2h make: /media/DATA/Drivers/PC/Ubuntu/D-Link: Command not found make: *** [build_tools] Error 127
Wanneer ik deze error googlede, besloot ik om toch maar eens te controleren als mijn gcc-compiler wel aanwezig was:
ruzzel@ruzzel-desktop:/media/DATA/Drivers/PC/Ubuntu/D-Link DWA-140/Ralink/RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0/os/linux$ gcc -v Using built-in specs. Target: x86_64-linux-gnu Configured with: ../src/configure -v --with-pkgversion='Ubuntu 4.4.3-4ubuntu5' --with-bugurl=file:///usr/share/doc/gcc-4.4/README.Bugs --enable-languages=c,c++,fortran,objc,obj-c++ --prefix=/usr --enable-shared --enable-multiarch --enable-linker-build-id --with-system-zlib --libexecdir=/usr/lib --without-included-gettext --enable-threads=posix --with-gxx-include-dir=/usr/include/c++/4.4 --program-suffix=-4.4 --enable-nls --enable-clocale=gnu --enable-libstdcxx-debug --enable-plugin --enable-objc-gc --disable-werror --with-arch-32=i486 --with-tune=generic --enable-checking=release --build=x86_64-linux-gnu --host=x86_64-linux-gnu --target=x86_64-linux-gnu Thread model: posix gcc version 4.4.3 (Ubuntu 4.4.3-4ubuntu5)
Ik geloof dus dat hij wel aanwezig is.
Wat doe ik verkeerd? En hoe krijg ik deze adapter aan de praat?