[Word 2007] Automatisch opmaak voor hele document uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Beste mede tweakers.

Ik kon niet meer terug vinden hoe je ook alweer hetgeen uit kon zetten wat er voor zorgde dat de opmaak optie die je koos gelijk in het hele document word doorgevoerd.
Bijvoorbeeld ik selecteer een zin en druk ctrl+b (bold), of ik selecteer een tekst en druk op centreren, waarna hij vervolgens deze bewerking op het hele document toepast! Dat is dus erg irritant. En alleen een keer op ctrl+z (undo) drukken verhelpt dit, maar ik wil dit niet bij iedere handeling hoeven te doen...
Ik herinner me dat ik eens ooit een oplossing had gevonden dat je een log bestandje aan moest passen of verwijderen, van microsoft word?
Maar die kreeg ik nu niet meer gevonden via google.

Iemand die me hiermee kan helpen?
Ik heb het hard nodig, zit nu aan afstudeeropdracht te werken, maar word er alleen maar chagrijnig van >:)

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg Rob Rijkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epochfail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03-2022
Kan zijn dat dit de normal.dot is?

Even zoeken met Windows, verborgen bestanden ook aanzetten en vervolgens even de normal.dot hernoemen naar normal.dot.oud of iets dergelijks.

Kan echter niet beloven of dit werkt voor jou probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik had de volgende oplossing gevonden op google.

1. Om terug te gaan naar de standaardinstellingen kun je het bestand normal.dot verwijderen (of eventueel hernoemen zodat je later toch nog terug kunt).
Sluit Word, zoek naar normal.dot en verwijder (hernoem) dit.
Start nu Word opnieuw. Normal.dot wordt automatisch opnieuw aangemaakt.

2. Mogelijk kun je ook het automatisch bijwerken uitzetten.
Kies in het menu voor Opmaak, Opmaakprofielen en opmaak, Kies standaard, klik op het driehoekje rechts en kies wijzigen. Rechtsonder staat Automatisch bijwerken, als hier een vinkje staat, haal dat dan weg.

Optie 2 werkte het beste, want deze zorgt er permanent voor, optie 1 gaat na een tijdje weer terug in die stand.

Mvg Rob Rijkers

[ Voor 166% gewijzigd door Flying_Dutchie op 19-04-2010 01:41 ]