Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zit met de volgende situatie.
Heb een pstn lijn me ziggo modem en heb daarnaast een Voip account.
En de mensen die ik op een vast nummer bel wil ik via me pstn lijn laten lopen. Dit omdat het ook ziggo klanten zijn en onderling is dat gratis bellen ;) Dus in mijn geval zou ik bij de dialplan -> digit map ..het volgende instellen.
Match prefix | Mode | OP number | min len | max | interface
887 | none | | 3 | 10 | PSTN

En deze regel heeft natuurlijk het vinkje aanstaan ;)
Maar als ik er mee bel gaat hij als nog over me voip lijn :?
Bel ik het nummer dmv #0 p 887xxxx dan gaat deze wel netjes via de PSTN. (#0 kwam ik via google tegen dat je hem daarmee naar PSTN kunt laten schakelen en de p (pauze) is nodig omdat het nummer anders niet goed door het ziggo modem wordt opgepakt ;)

Maar wat doe ik nu fout want ik heb ook de mode replace geprobeerd maar en dan het netnummer erbij te laten doen maar dat helpt niet echt en nu weet ik het dus ook niet meer.
Enige wat ik eigenlijk wil is dat 06 nummer via me Voip lopen omdat dat gewoon de helft van de kosten scheelt en ik dit toch al voornamelijk rechtstreeks vanaf me mobiel doe.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Ff een kick met kleine update erbij.
Het probleem lijkt het eerlijk gezegd niet in de digit map te zitten maar in de snelheid/manier hoe de Vigor het nummer naar het modem van Ziggo door geeft.
De Siemens handset rechtstreeks op het Ziggo modem geeft geen probleem dus die is uit te sluiten.

Als ik het nummer rechtstreeks in PSTN setup invoer (kunnen maar 5 nummers in) dan gaat het wel goed.
Dus er zit ergens iets in het Digit map vertaal gedeelte waarbij het fout gaat maar wat kom ik dus niet achter :?

Ik heb ondertussen ook een mail richting Draytek gestuurd of zij er iets aan kunnen doen, zoals een pauze via de digitmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Het is een vrij late kick en weer door mezelf.
Maar uit eindelijk heb ik het toch werkend gekregen en mocht iemand anders hetzelfde probleem ooit hebben dan is het tenminste nog terug te vinden ;)
Hier een overzichtje van de instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/img/Ziggo-lijn-op-draytek.png

Mocht het plaatje ooit offline raken:
Region: US
Caller ID Type: FSK-Bellcore (US/AU)
DTMF mode: Inband (als het goed is maakt dat niet zo veel uit maar zo werkt het :P )

De rest van de instellingen gewoon standaard laten.

Ik ben door dit bericht uit eindelijk de juiste weg ingeslagen. Voor de mensen met Cisco voip toestellen in combinatie met Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
Ik zit met hetzelfde probleem.
Jouw oplossing werkt gek genoeg bij mij niet...
Ik heb er wel de laatste firmware inzitten (3.3.4), misschien ligt het daar aan..

Heb je trouwens nog antwoord gehad van draytek support?
De pause in de digitmap zou dit probleem prima oplossen. Ik heb ook het vermoeden dat de draytek te vroeg begint met het nummer te draaien.

bellen met #0 [groen knopje] [even wachten] en dan het nummer werkt probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Ik heb zelf het nummer wat ik echt regelmatig bel gewoon in de PSTN setup gegooid, daar heb ik overigens ook 112 in staan (je weet maar nooit ;) )
Maar waar gaat het bij jouw op mis. op het digit map gedeelte of dailplan. Of misschien wel de phone settings. Via draytek heb ik destijds niet echt een antwoord gekregen wat hielp.

PS ik draaide 3.3.3 maar met de upgrade naar 3.3.4 bleef het voor mij naar behoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
Het gekke is dat het voor mij wel werkt met normale nummers, maar niet met 06 nummers.
Gisteren heb ik de draytek ge-reset naar default settings. Nog geen voip geconfigureerd en alle nummers doorschakelen naar PSTN.
Je ziet de draytek wachten totdat het hele nummer is binnengekomen. Dan komt de "passthrough to PSTN". Bij vaste nummers lukt de communicatie tussen de draytek en de ziggo wel, bij 06 nummers niet. Ik hoor dan een hele tijd niets en daarna snelle harde pieptonen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
probleem aangemeld bij Draytek Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
bird-of-prey schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:40:
Het gekke is dat het voor mij wel werkt met normale nummers, maar niet met 06 nummers.
Gisteren heb ik de draytek ge-reset naar default settings. Nog geen voip geconfigureerd en alle nummers doorschakelen naar PSTN.
Je ziet de draytek wachten totdat het hele nummer is binnengekomen. Dan komt de "passthrough to PSTN". Bij vaste nummers lukt de communicatie tussen de draytek en de ziggo wel, bij 06 nummers niet. Ik hoor dan een hele tijd niets en daarna snelle harde pieptonen......
Check even goed de telefoon instellingen zoals hierboven gepost in het plaatje. Want het heeft met Bellcore protocol te maken dan je ziggo modem het niet snapt.
Net zoals je bij sommige faxen vroegen moest instellen dat je via een PBX naar buiten ging bellen..

Pagina: 1