Ik heb hier een HP 1170C staan.. prima printer/scanner alleen zijn er geen HP drivers beschikbaar voor Windows 7. Nu las ik al iets over een oplossing door gebruik van WIA drivers, maar ik kom er totaal niet uit wat ik nu precies moet doen om te zorgen dat het apparaat wordt herkend en functioneert.. heeft iemand misschien tips?
Wat funtioneerd er precies niet? Werkt de gehele printer niet of allen het printer gedeelte en de scanner niet? Voor het scannen zou je eens hier naar kunnen kijken: meuk: VueScan 8.6.24 Verder voor het printen kent Windows 7 niet de serie, bijvoorbeeld HP 1100 serie.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
WIA: windows image acquisition, gebruik je om afbeeldingen op te halen van scanners en camera's.
Printen gaat je hier in elk geval niet mee lukken. Scannen uiteraard wel.
Als ik jou was zou ik eens op zoek gaan naar vista drivers, en probeer die.
Printen gaat je hier in elk geval niet mee lukken. Scannen uiteraard wel.
Als ik jou was zou ik eens op zoek gaan naar vista drivers, en probeer die.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 17-04-2010 14:25 ]
Heb je deze al bekeken? http://h30434.www3.hp.com...jet-Pro-1170c/td-p/154109
Ja, dat heb ik al geprobeerd maar lijkt niet te werken.
Er print niets, en als scanner wordt het apparaat (nog) niet opgemerkt.
Dit artikel zou de oplossing moeten bieden..
http://h10025.www1.hp.com...=nl&lang=nl&product=58751
Maar dan moet mijn computer de printer wel eerst opmerken (hij merkte hem wel op in de zin dat hij op zoek ging naar drivers, maar die kon hij dus niet vinden).
Drivers voor Vista zijn ook niet beschikbaar, de nieuwste zijn voor Windows NT

Probeer de drivers eens handmatig te installeren via Apparaatbeheer, desnoods forced.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Stuurprogramma bijwerken bedoel je?Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:34:
Probeer de drivers eens handmatig te installeren via Apparaatbeheer, desnoods forced.
Dat heb ik al diverse keren geprobeerd, maar ik krijg steeds te horen dat er geen drivers gevonden kunnen worden.
En gebruikte je onder Windows XP wel dezelfde stuurprogramma's of had die er ingebouwd?
Ik heb deze printer net van iemand gekregen die hem wegdeed, die draaide wel Windows XP.Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:47:
En gebruikte je onder Windows XP wel dezelfde stuurprogramma's of had die er ingebouwd?
Volgens de HP site heeft Windows XP drivers voor deze ingebouwd. Je zou de printer op een Windows XP-machine kunnen aansluiten, en nauwkeurig nagaan welke drivers worden geïnstalleerd. Daarna kan je met een programma de drivers exporteren, op een USB-stick zetten en geforceerd installeren onder Windows 7.
Grote kans dat dat werkt, maar het is wel wat moeite
Grote kans dat dat werkt, maar het is wel wat moeite
XP drivers aan de praat krijgen onder windows 7
. Ik wens je veel succes. Vista heeft nog hetzelfde drivermodel als windows 7. Dat van xp is niet te vergelijken.
Pagina: 1