Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 21:53
hallo iedereen

me pa had vanaf gisteren probleem met ze laptop hij ging op een of andere manier niet meer aan
en rook soort brand lucht vandaag ben ik dus wezen kijken

pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic
pic

als de foto`s niet goed zijn laat het dan weten is pas de eerste keer dat ik hier wat neer zet

voeding is door gemeten is gewoon ok is wel een andere voeding maar dat maakt niks uit de oude was stuk gegaan dus vandaar dat die nu 1 heeft van het merk trust doet het al meer dan een jaar prima

maar wat dus raar is als je de voeding er in wil doen vonkt die en het lampje van de voeding word heel zwak en maakt een piep geluidje maar de laptop gaat dus helemaal niet aan dus ik denk dat er iets mis is met de voeding maar waar aan want als je kan zien op de foto`s heb ik het helemaal open gemaakt maar kan niks zien wat er mis mee is

maar misschien jullie wel hoop dat jullie me kunnen helpen als jullie nog betere foto`s nodig hebben of van net een andere hoek laat het maar weten

al vast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Sprite_tm op 17-04-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:27
Alsjeblieft verklein die foto's!! Het duurt nu een minuut om die page geladen te krijgen.

Misschien zit er ergens stof? Mogelijk in de fans? Heb je brandplekken gevonden?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:03
Als ik de foto's zo bekijk is de voeding kapot je ziet dat de elco heeft gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Trust notebook adapter, enough said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je foto's even vervangen door alleen de linkjes. Als je hier foto's in het topic neerzet dmv de [img]-tag, zorg dan even dat je de foto's zelf verkleint en het niet de browser laat doen dmv [img=640x480] ofzo. Verder lijkt het me wel duidelijk dat je hulp wilt, anders had je hier waarschijnlijk niet gepost, dus dat stuk heb ik uit je topictitel gehaald.

[ Voor 24% gewijzigd door Sprite_tm op 17-04-2010 14:21 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:03
n0elite schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:18:
Trust notebook adapter, enough said.
Trust is inderdaad geen bekend merk onder de Tweakers van dat deze goed en betrouwbaar zijn maar dat hoeft niet te betekenen dat omdat het een Trust is deze niet goed werkt.

In dit geval is het wel de voeding zie je duidelijk aan de elco's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ja sorry wis ook niet hoe het moest maar ze zijn nu kleiner zo te zien bedankt voor de geene die dat gedaan heeft

oke ja dacht dat het soorrt lijm was of zo maar dus door het lekken dus?? zo ja kan ik dat ding gewoon vervangen ?? of zeggen jullie haal AUB gewoon een andere merk voeding ??

en als ik dan een andere voeding zal moet halen welke merk raden jullie dan aan?

heb wezen kijken op conrad is voltgraft wat? maar die elco's ken je toch ook vervangen of gewoon beter niet doen ?

[ Voor 25% gewijzigd door NLMarcel194 op 17-04-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vonken, de stekker die je in het stopcontact steekt?, niet iets om je zorgen om te maken. Die gele drek, dat is idd lijm. Foto's zijn wat wazig, uit de ene hoek gezien lijkt er een slechte soldering te zitten, andere hoek weer niet. Elco's ook wat wazig maar ziet er normaal uit. Ik mag aannemen dat je het ook geprobeerd hebt zonder de accu in de laptop?
Zit er trouwens ook een foto bij van de adapteraansluiting op de laptop (printdeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik ben het eens met Joesoef: het lijkt me in ieder geval niet zo obvious als de mensen hierboven dat de voeding stuk is: ja, er zit veel lijk op de printplaat geflikkerd en het ziet er zowiezo uit als goedkope Chinese crap, maar dat betekent niet direct dat het per definitie stuk is :)

Je zult zowiezo eerst moeten uitvogelen wat er stuk is; de voeding of de laptop. Ik kon uit je verhaal niet meteen halen wat je nou precies gedaan had (Hint: leestekens en hoofdletters helpen erg hard bij de leesbaarheid) maar is er een kans dat je de laptop even op een andere adapter kan proberen? Weet je meteen welke van de 2 je moet vervangen of repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ben net even naar stuut & bruin geweest was toch dicht bij
en die hebben gezegd dat het niet aan de trust app ligt ze hebben het ook door gemeten wat ik al gedaan had en kwamen ze dus uit dat die gewoon goed en normaal werkt
en dat bruine spul zeg maar hun zijden dat het soort hars is
dus er is toch iets aan de laptop aan de hand dus die ga ik vanavond nog verder uit elkaar halen en foto`s van maken en hier uploaden

wat denk jullie wat er dan misschien aan de hand is ??

andere voeding kan pas maandag getest worden heb geen andere hier liggen jammer genoeg

en ja heb ook de accu er uit gehad en zonder de accu de voeding er aan gehangen ook nog steeds het zelfde probleem

dus voor joesoef die foto`s zal wel rond 7 a 8uur wel komen eerst even eten.
maar bedankt voor het mee denken en de rest natuurlijk ook zal deze keer wel proberen om de foto`s kleiner te houden :P

[ Voor 29% gewijzigd door NLMarcel194 op 17-04-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
Het kan zijn dat er kortsluiting in de laptop zit. De ompooldiode op het moederbord wil dit nog wel eens doen vooral nadat er een verkeerde adapter / polariteit gebruikt is. Of het moederbord is gewoon stuk, kan ook natuurlijk.

Het kan ook zijn dat de adapter inderdaad ook stuk is. Je kan de adapter wel doormeten, maar dat moet je doen bij de juiste belasting. Hij kan mooi 19 volt meten maar flink inzakken bij belasting. Dan is ie evengoed stuk. Een weerstand van 4 of 4,7 ohm (zware weerstand min. 20W en niet te lang!) erop aansluiten en tegelijk spanning meten zou het beste wezen.

Aangezien hij pittig vonkt bij het erin stoppen ga ik voor optie 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=33846062,noline]
wat denk jullie wat er dan misschien aan de hand is ??
Kans is heel groot dat het connectortje van je laptop (op het mobo) defect is dan wel los contactje aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
foto voor de andere kant van het moederbord zal nog eve wat langer duren

heb echt alles er uit kunnen halen alles schroeven die ik kon vinden zijn er uit en toch zit die ergens vast
dus de foto zal pas morgen komen denk

heb gekeken om youtube voor filmpjes of wat dan ook op site van fujitsu siemens maar geen tekening kunnen vinden of zo maar het zal wel lukken hoop ik

laat jullie het nog wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ben ik weer het is toch nog gelukt zat gewoon beetje vast was beetje overall rond om vast met wat spul

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/p1000340.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/p1000341.jpg

dit zijn de foto`s all maar hier zal denk geen oplossing voor zijn denk is denk teveel verbrand

maar wil het nog even graag van jullie horen

en heb ik de foto nu wel zo goed gedaan ?? anders snap ik er nog steeds geen zak van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
foto is nog steeds te groot. lees de waarschuwing er onder eens :)

Het ziet er idd aardig verbrand uit. Vaak maar gokken wat er stuk is en wat niet.

[ Voor 39% gewijzigd door LED-Maniak op 17-04-2010 22:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
is er dan niet een site waar je dat gelijk kan verkleinen dat die dat auto doet
maar als ik hem zelf teklein maak kan je weer niet lekker ver in zoemen
maar ja zijn nog de laatse vragen en dan ken de slot er op als ze beantwoord zijn

maar als het niet meer te maken valt zal het jammer zijn dan ga ik alles aan bieden op tweakers.
hdd en misschien het geheugen hou ik zelf voor de rest mag alles los weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMarcel194 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:16:
maar als het niet meer te maken valt zal het jammer zijn dan ga ik alles aan bieden op tweakers.
hdd en misschien het geheugen hou ik zelf voor de rest mag alles los weg
Lijkt er op dat de diode het heeft begeven, het is de vraag of de diode tijdens het begeven niet eea heeft meegenomen naar de eeuwige jachtvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik kan niet meer zien wat het was, maar dit ziet er niet goed uit... Kans dat je ook nog kortsluiting hebt tussen de multilayers van de PCB, dan kan je het echt schudden. Ik vrees dat dit een verloren zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
en waar staat eea voor ?? maar zijn er meer mensen die zeggen dat dit niet meer te maken valt ??
want dan ken dit topic makkelijk op slot

maar als het niet meer te maken valt is het dan nog makkelijk om losse onderdelen te verkopen aan liever hebbers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo zie is dat idd een verloren zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NLMarcel194 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:27:
en waar staat eea voor ?? maar zijn er meer mensen die zeggen dat dit niet meer te maken valt ??

maar als het niet meer te maken valt is het dan nog makkelijk om losse onderdelen te verkopen aan liever hebbers??
EEA? Eet Een Appel? Ik weet niet of losse onderdelen populair zijn in de verkoop, bovendien zou ik er niks van kopen omdat je met kortsluiting niet weet welk onderdeel een klap gehad heeft. Als je Een En Ander te koop zet zou ik er wel bijvermelden wat de reden van verkoop is.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 18-04-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ja de rede zal ik altijd wel doen zo eerlijk ben ik ook wel

kijk me pa hoef er dan niet zo veel er voor te hebben want hij is toch stuk ik kan zelf alleen de hdd gebruiken
want is een WD scorpio blue 320 gb en die kan ik zelf wel testen en is 100% oke en die gaat mooi in me asus 1201N want wat er in zit vind ik niet zo meerdere hebben het ook al vervangen en dat ga ik dus ook doen

maar het gaat er om als iemand wat ken gebruiken en kan testen mogen ze het kopen voor een leuk bedrag
het mooste is als ze het hier willen testen want is altijd kloten als je iets koop en je komt thuis en het werkt niet

maar er gaat nog iemand naar kijken maandag of dinsdag als dan echt helemaal geen hoop is zal het in verkoop verschijnen als iemand al wat wil claimen kunnen ze me mailen

en nog iets hoe sluit ik deze topic af als ik klaar mee ben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
NLMarcel194 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:27:

eea = een en ander. En neen, waarschijnlijk niet meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
vanmorgen iemand van me pa zijn werk bij de ict naar gekeken en vond hem ook te dood

jammer maar helaas nog bedankt voor jullie mening hier over

maar deze topic af sluiten hoe doe je dat of kan dat iemand voor me dat doen ??? al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Gewoon open laten, we zetten hier alleen een slotje als 't topic uit de hand loopt. Deze kan netjes afzakken als er verder niemand meer iets nuttigs te posten heeft.

Pagina: 1