Nadat ik al een tijdje met dit probleem zit, en ik er zelf gewoon totaal niet meer uit kom, klop ik maar weer eens bij de tweakerts aan.
Een maandje geleden heeft mijn P5Q-E moederbord het begeven. Omdat mijn CPU en geheugen nog dik in orde zijn heb ik weer een moederbord gekocht waar alles op past. Het is de P5Q Deluxe geworden.
Ik werkte voor de crash nog met Vista maar ik heb gelijk de kans gegrepen en Windows 7 geinstalleerd.
Alles werkte een paar weken naar behoren, tot ik op een dag merkte dat de muis begon te stotteren en "laggen" als ik een website refresh, bij bijvoorbeeld het grote grappige plaatjes topic in de huiskamer kan ik de muis pas weer bewegen als alle plaatjes geladen zijn.
Mocht ik muziek of een youtube video afspelen terwijl ik een nieuwe website laad krijg ik een soort "buzzing en digitaliserend geluid" samen met de muis lag tot de site geladen is. Het probleem is maximaal een paar uur weg als ik het systeem opnieuw start.
Bij spelletjes spelen heb ik totaal geen problemen dit loopt allemaal soepel.
Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 39 °CRAM
Geheugen: 4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz 5-5-5-18
Moederbord P5Q DELUXE (LGA 775)
Videokaart: 896MB GeForce GTX 275 (ZOTAC) 43 °C
Monitor: W2261 @ 1920x1080
HDD's:
250GB Hitachi HDS722525VLSA80 ATA Device (IDE) 34 °C
1000GB SAMSUNG SAMSUNG HD103UJ ATA Device (IDE) 20 °C
750GB SAMSUNG SAMSUNG HD753LJ ATA Device (IDE) 21 °C
Audio: SoundMAX Integrated Digital HD Audio
Er is niks overclocked in dit systeem.
Wat kan ik nog meer doen? Het is gewoon bijna onmogelijk normaal te surfen
Een maandje geleden heeft mijn P5Q-E moederbord het begeven. Omdat mijn CPU en geheugen nog dik in orde zijn heb ik weer een moederbord gekocht waar alles op past. Het is de P5Q Deluxe geworden.
Ik werkte voor de crash nog met Vista maar ik heb gelijk de kans gegrepen en Windows 7 geinstalleerd.
Alles werkte een paar weken naar behoren, tot ik op een dag merkte dat de muis begon te stotteren en "laggen" als ik een website refresh, bij bijvoorbeeld het grote grappige plaatjes topic in de huiskamer kan ik de muis pas weer bewegen als alle plaatjes geladen zijn.
Mocht ik muziek of een youtube video afspelen terwijl ik een nieuwe website laad krijg ik een soort "buzzing en digitaliserend geluid" samen met de muis lag tot de site geladen is. Het probleem is maximaal een paar uur weg als ik het systeem opnieuw start.
Bij spelletjes spelen heb ik totaal geen problemen dit loopt allemaal soepel.
Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
- Windows 7 opnieuw geinstalleerd, na een weekje was het er weer.
- Verschillende drivers uitgeprobeerd van alle hardware (Sound, Mouse, USB, Video, Chipset, Sata etc.)
- Browser maakt niet uit, het probleem is er met IE en Firefox
- Verschillende geheugen modulen 1 voor 1 uitgewiseld, bij eentje ging het een week goed dus ik dacht dat is het maar het kwam weer terug. Die module heb ik er toch maar uit gelaten.
- Gekeken of er iets te heet word
- Bios Update
- Windows Updates nieuwste stand
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 39 °CRAM
Geheugen: 4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz 5-5-5-18
Moederbord P5Q DELUXE (LGA 775)
Videokaart: 896MB GeForce GTX 275 (ZOTAC) 43 °C
Monitor: W2261 @ 1920x1080
HDD's:
250GB Hitachi HDS722525VLSA80 ATA Device (IDE) 34 °C
1000GB SAMSUNG SAMSUNG HD103UJ ATA Device (IDE) 20 °C
750GB SAMSUNG SAMSUNG HD753LJ ATA Device (IDE) 21 °C
Audio: SoundMAX Integrated Digital HD Audio
Er is niks overclocked in dit systeem.
Wat kan ik nog meer doen? Het is gewoon bijna onmogelijk normaal te surfen
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)