[Win7 x64] Mouse lag + Geluid "buzzing" onder het surfen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07
Nadat ik al een tijdje met dit probleem zit, en ik er zelf gewoon totaal niet meer uit kom, klop ik maar weer eens bij de tweakerts aan.

Een maandje geleden heeft mijn P5Q-E moederbord het begeven. Omdat mijn CPU en geheugen nog dik in orde zijn heb ik weer een moederbord gekocht waar alles op past. Het is de P5Q Deluxe geworden.

Ik werkte voor de crash nog met Vista maar ik heb gelijk de kans gegrepen en Windows 7 geinstalleerd.
Alles werkte een paar weken naar behoren, tot ik op een dag merkte dat de muis begon te stotteren en "laggen" als ik een website refresh, bij bijvoorbeeld het grote grappige plaatjes topic in de huiskamer kan ik de muis pas weer bewegen als alle plaatjes geladen zijn.

Mocht ik muziek of een youtube video afspelen terwijl ik een nieuwe website laad krijg ik een soort "buzzing en digitaliserend geluid" samen met de muis lag tot de site geladen is. Het probleem is maximaal een paar uur weg als ik het systeem opnieuw start.

Bij spelletjes spelen heb ik totaal geen problemen dit loopt allemaal soepel.

Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
  • Windows 7 opnieuw geinstalleerd, na een weekje was het er weer.
  • Verschillende drivers uitgeprobeerd van alle hardware (Sound, Mouse, USB, Video, Chipset, Sata etc.)
  • Browser maakt niet uit, het probleem is er met IE en Firefox
  • Verschillende geheugen modulen 1 voor 1 uitgewiseld, bij eentje ging het een week goed dus ik dacht dat is het maar het kwam weer terug. Die module heb ik er toch maar uit gelaten.
  • Gekeken of er iets te heet word
  • Bios Update
  • Windows Updates nieuwste stand
Mijn systeem:
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 39 °CRAM
Geheugen: 4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz 5-5-5-18
Moederbord P5Q DELUXE (LGA 775)
Videokaart: 896MB GeForce GTX 275 (ZOTAC) 43 °C
Monitor: W2261 @ 1920x1080
HDD's:
250GB Hitachi HDS722525VLSA80 ATA Device (IDE) 34 °C
1000GB SAMSUNG SAMSUNG HD103UJ ATA Device (IDE) 20 °C
750GB SAMSUNG SAMSUNG HD753LJ ATA Device (IDE) 21 °C
Audio: SoundMAX Integrated Digital HD Audio

Er is niks overclocked in dit systeem.

Wat kan ik nog meer doen? Het is gewoon bijna onmogelijk normaal te surfen :'(

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Resource conflict lijkt me de meest logische conclusie, veroorzaakt door bijvoorbeeld een extra driver of stuk software wat een geheugenadres claimt wat ie niet moet doen.
Je zegt dat je het na pak 'm beet een week weer krijgt, let dan even goed op wat je daadwerkelijk installeert in die periode?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
Aan zoiets zat ik inderdaad al te denken, een IRQ conflict, maar hoe krijg je zoiets weg?

Ik heb bij de reinstall van Windows dan ook alleen het nodige geinstalleerd:

Microsoft Security Essentials (Virus scanner)
Daemon Tools Lite
Office 2007
Soundmax Audiocenter
Firefox

Meer heb ik er niet op staan op het moment.

[ Voor 3% gewijzigd door H3llSiNG op 17-04-2010 13:57 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Is je muis met USB aangesloten? Zo ja probeer eens een andere poort? Of koop een hubje. Soms willen ze nog wel eens moeilijk doen.

HD's draaien wel in de goeie modus? Doe eens een hdtune/atto benchmark. Chipset drivers installed?

offtopic:
Darn hoe krijg jij je QuadCore zo koel :D Mijne zit op 52-53 graden (idle)

[ Voor 18% gewijzigd door Brazza op 17-04-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
Wat ik nu geprobeerd heb:
Alle USB kabels eruit en de muis in een andere poort
Soundcard disabled
Andere muis
Andere LAN poort en de andere disabled

Geen effect

@Brazza: Heb een Scythe CPU koeler en een goed gekoelde kast, dan wil het wel hoor

[ Voor 7% gewijzigd door H3llSiNG op 17-04-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
Na verschillende dingen geprobeerd te hebben was het gisteren de hele avond weg, dus ik dacht het eindelijk te pakken te hebben. Maar sinds de ochtend is het weer helemaal mis. Wat kan dit nou toch zijn? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
Ik zit er nog steeds mee, gisteren werd het zelfs zo erg dat ik wel moest rebooten om normaal te kunnen surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zal niet vanzelf weggaan met niksdoen nee ;)
Gebruik je Taskmanager en resource monitor eens om te achterhalen wat er nu precies aan de hand is op zo'n moment?
Een hoge DPC (deferred procedure call) gehalte duidt doorgaans op een driver/resource conflict.
De enige manier om erachter te komen is uitzoeken uitzoeken uitzoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1