[Time Machine] In hoeverre back-upt time machine alles?

Pagina: 1
Acties:

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:08
Beste, ik ga mijn macbook pro verkopen en ga over op het nieuwe model.
Nu heb ik altijd netjes time machine gebruikt dus van alles is een back-up gemaakt, echter heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt bij een verse install. Ik heb wat rond gezocht op internet en het lijkt erop dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Omdat ik gewoon geen enkel risico wil lopen dat mijn gegevens toch verloren gaan heb ik de volgende vragen.

- Worden mijn itunes liedjes ook in de backup inbegrepen.

De folder zit wel in de time machine backup maar:
Toen ik vroeger met de windows bak de itunes folder deed backuppen ging iedere keer mijn afspeellijsten en beoordelingen verloren.
Kan iemand mij verzekeren dat dit nu niet gebeurt?

- Mijn iPhoto bestanden komen die weer automatisch terug zoals ze nu staan ?
Daarmee bedoel ik in de zelfde categorieën en face herkenning blijft hetzelfde?

Zowel voor punt 1 als 2 geld: Indien dit niet met time machine kan hoe kan ik dit dat wel?

Ik ga er van uit dat dit met time machine allemaal goed gaat komen, maar omdat het ontzettend veel werk gaat kosten indien het mis gaat wil ik liever voorkomen dan genezen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
timemachine pakt alles, je kan zelfs het complete systeem restoren op een lege HDD als je dat wilt. dan ben je dus 0,0 kwijt, elke setting heb je dan terug :)

A wise man's life is based around fuck you

• RVE_NL
Geweldig :) dan kan ik weer met een gerust hart slapen

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Over hoe lang het terug gaat:
Dit ligt aan je backup hd. In principe backupt time machine de eerste keer alles en daarna alle wijzigingen per uur. Dit doet ie tot de hd vol is. Daarna krijg je een melding en gaat de alleroudste backup er af en dit gaat zo dan door. Het is dus afhankelijk van de hoeveelheid data die je elke keer veranderd en je backup HD.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 16:14

4POX

Everybody is wired

Neen, niet waar.

Timemachine slaat de cache mappen over. Ook de spotlight index wordt niet gebackupt.

Als je een volledige timemachine backup terug zet zal macosx meteen beginnen met het bouwen van een nieuwe spotlight index.

Toch hoef je geen zorgen te maken over mijn antwoord. Tenzij je belangrijke informatie gaat opslaat in de cache mappen.

AKA Rinkel weblog

• Jaladert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Even voor de duidelijkheid: de back-ups van je iPhone pakt ie niet automatisch om te back-uppen. Er worden toch bestanden overgeslagen.

Dit kan je met wat kunstgrepen instellen:

http://www.iphoneclub.nl/...kup-van-je-iphone-backup/

• RVE_NL
Jaladert schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:12:
Even voor de duidelijkheid: de back-ups van je iPhone pakt ie niet automatisch om te back-uppen. Er worden toch bestanden overgeslagen.

Dit kan je met wat kunstgrepen instellen:

http://www.iphoneclub.nl/...kup-van-je-iphone-backup/
Goede tip, dankjewel.

Voorkomt dit ook dat ik alle bestenden opnieuw op de iPhone moet uploaden, aangezien ik officeel sync met een andere mac?

• Jaladert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
RVE_NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:53:
[...]

Goede tip, dankjewel.

Voorkomt dit ook dat ik alle bestenden opnieuw op de iPhone moet uploaden, aangezien ik officeel sync met een andere mac?
Dat niet: Hij maakt een back-up. Hij heeft geen schaduw-iphone bestand waar deze alles mee synchroniseert. Wel goed oppassen met muziek, contacten en apps natuurlijk ;)

Dit dan eerst instellen in itunes dat ie niet dit direct overschrijft op je iphone.
Pagina: 1