Toon posts:

Samsung N510 vs. Asus 1201N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word ondertussen naar van het in dubio zijn tussen de Asus 1201N en de Samsung N510. Volgens mij is de Asus sneller en het toetsenboard lijkt mij prettiger werken. Maar de Samsung heeft een non-glare beeldscherm, waardoor in het park spelen met je laptop wel erg veel fijner wordt.

Iemand een advies gebaseerd op de specificaties? Ik denk namelijk dat de Atom N330 van Asus met dual core 1.6 Ghz sneller moet zijn dan de Atom N280 1.66 Ghz van Samsung... Maar misschien maakt dit weinig uit?

(ik ga er overigens van uit dat ik bij de Samsung dan een extra GB Ram laat installeren, voor de vergelijking:

Asus 1201N:
  • Besturingssysteem
    Legitieme Windows® 7 Home Premium
  • Display
    12.1" LED-backlit WXGA screen (1366 x 768)
  • Intel CPU & Chipset
    Intel® Atom™ 330 Dual Core processor
    NVIDIA® ION™ Graphics
  • Geheugen
    DDR2 SO-DIMM 2GB
  • Hybride Opslag
    250GB HDD
  • Draadloos Data Netwerk
    802.11b/g/n @2.4GHz
  • Bluetooth
    2.1 + EDR
Samsung N510:
  • Besturingssysteem
    Legitime Windows 7 Home Premium
  • Beeldscherm
    LCD 11,6" LED HD (1 366 x 768) 16:9
  • Processor Processor
    Intel® ATOM™ Processor N280 (1,66 GHz, 667 MHz, 512 KB)
  • Geheugen Systeemgeheugen
    1 GB (DDR2 / 1 GB x 1)
  • Geheugensleuf
    1 x SODIMM
  • Hybride Opslag
    250GB HDD
  • Draadloos Data Netwerk
    802.11b/g/n @2.4GHz
  • Bluetooth
    2.1 + EDR
Edit: Wat wellicht ook interessant is om te vermelden, is dat de Asus € 408,- kost en de Samsung € 499,-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 13:25 ]

• gcamps
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-12-2021
Heb zelf de 1201N, erg prettig en het verschil met de vorige de samsung NC10 was erg groot, het scherm valt goed mee te werken, heb alleen hem buiten weinig getest, wel is het zo dat de accu na 3,5 uur op is, iets om rekening mee te houden bij veel gebruik buiten. wat wel zo is is dat de ASUS 2 geheugen sloten heeft en dus eventueel zelfs 4 GB kan gebruiken, mits een 64 bit besturingssysteem wordt gebruikt, wat wel word ondersteund.

Verwijderd

Ik zou voor de Asus gaan, zoals je zelf al vermeld is die sneller, en goedkoper.
Zelf vind ik het een groot voordeel dat hij op het NVIDEA ION platform gebaseerd is, en dus 1080P af kan spelen. Ook heeft de Asus een beter toetsenbord, in ieder geval full-size, en die snelheid ga je echt merken.

Ik denk dat je voor dat geld niet veel beter gaat vinden dan de Asus 1201N, ik zit er zelf ook sterk aan te denken deze aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb uiteindelijk de Asus 1201N gekocht, werk er nu een klein weekje mee en ben zeer tevreden, alles draait lekker vlot en de weerspiegeling valt achteraf erg mee. Ik heb zeker geen spijt.