Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik zit hier met een probleem.

Specs:

MOBO: Biostar 790gx chipset
Geheugen: OCZ Gold 800 MHZ (4* 1gb)
CPU: Phenom II X3 720 BE
Voeding: Cooler Master 450W

Ik zat wat onderdelen te testen uit een andere computer. Andere CPU, geheugen en voeding op het mobo aangesloten. Dit geheel deed het perfect. Vervolgens ben ik mijn eigen systeem terug gaan bouwen. Op mijn bureau heb de CPU terug geplaats. Vervolgens 1 reepje geheugen en de voeding aangesloten. Dit opgestart en het werkte nog steeds. Vervolgens heb ik het geheel in de kast gedaan en vervolgens al het geheugen geplaats(van te voren voltage iets verhoogd). Op dit moment gaat het mis. Ik start het systeem op en de fans gaan draaien. Echter gebeurd er niks, geen piepjes geen lichtjes op het mobo(op het mobo zitten twee lichtjes voor cpu&chipset en de andere het geheugen).

Acties ondernomen:

1 reepje geheugen geprobeerd in elke slot
Ander geheugen geprobeerd(kingston hyperx 1066mhz)
Andere cpu(atlon le-1640 werkend)
andere voeding(Cooler master 450W)
Bios reset(vaak geprobeerd)

De 24pins atx voeding is aangesloten netzo als de 4 pin voor de cpu en molex voor de gpu.

Hangen en opstart problemen topic doorgenomen.

Heeft iemand nog ideeen, of kan ik de mobo aan m'n muur gaan hangen?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Vervolgens heb ik het geheel in de kast gedaan en vervolgens al het geheugen geplaats(van te voren voltage iets verhoogd). Op dit moment gaat het mis.
Heb je het hele spul al wel uit de kast gehaald? Blijkbaar gaat het daar mis. Het zou best kunnen zijn dat je de afstandsbusjes bent vergeten, controleer dit eens.

Verwijderd

Topicstarter
@^^

Vergeten te vertellen:

Nadat het in de kast niet werkt ben ik buiten de kast verder gegaan. Alle afstandbusjes zitten goed in de kast. Buiten de kast werkt het ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 13:11 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk hoort het computerbord te piepen als er geen geheugenmodules in de bankjes zitten. Als het computerbord niet piept ziet het er slecht uit.

Optie 1:

Computerbord helemaal leeghalen.
CMOS reinigen
voeding en kastverbindingen aansluiten
processor aanbrengen
kabeltjes vervangen
1 geheugenmodule in slot A1 steken

Optie 2:

alle onderdelen 1 voor 1 in een andere werkende computer testen

Is het de Biostar TA790GX A3+?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 21:47 ]

Verwijderd

bord kan ook in de stress zijn.

stroom er af en de battery er uit 20 minuten laten staan (neem koffie en kijk southpark of zo)
Dan alles buiten de kast weer aan sluiten en starten

Verwijderd

power led op mobo aan? zoja cpu kapot. geen hij aan bij mij was fans gingen aan maar direct was uit toen was cpu kapot kwam ik achter na mobo vervangen te hebben

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties

@zooz: Indien er geen geheugenreepjes op het moederbord zit, dan vinden er inderdaad geen piepjes plaats.

@suijkerbuijk: Kan inderdaad het batterij'tje voor een tijdje eruit halen <- Heeft niks geholpen

@Revieuwz: zit geen powerled op. Alleen twee ledjes waarvan 1 gaat branden indien de CPU en MOBO in orden zijn. Lijkt me stug dat 3 werkden procs allen 3 dood zijn gegaan in 5 min. Vermoed eerder het mobo dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 11:49 ]

Verwijderd

Als de voeding, de geheugenmodules, de processor en de harde schijf werken in een andere computer en niet in de eigen computer wordt het computerbord behoorlijk verdacht.
Pagina: 1