Beste mensen
Ik zit hier met een probleem.
Specs:
MOBO: Biostar 790gx chipset
Geheugen: OCZ Gold 800 MHZ (4* 1gb)
CPU: Phenom II X3 720 BE
Voeding: Cooler Master 450W
Ik zat wat onderdelen te testen uit een andere computer. Andere CPU, geheugen en voeding op het mobo aangesloten. Dit geheel deed het perfect. Vervolgens ben ik mijn eigen systeem terug gaan bouwen. Op mijn bureau heb de CPU terug geplaats. Vervolgens 1 reepje geheugen en de voeding aangesloten. Dit opgestart en het werkte nog steeds. Vervolgens heb ik het geheel in de kast gedaan en vervolgens al het geheugen geplaats(van te voren voltage iets verhoogd). Op dit moment gaat het mis. Ik start het systeem op en de fans gaan draaien. Echter gebeurd er niks, geen piepjes geen lichtjes op het mobo(op het mobo zitten twee lichtjes voor cpu&chipset en de andere het geheugen).
Acties ondernomen:
1 reepje geheugen geprobeerd in elke slot
Ander geheugen geprobeerd(kingston hyperx 1066mhz)
Andere cpu(atlon le-1640 werkend)
andere voeding(Cooler master 450W)
Bios reset(vaak geprobeerd)
De 24pins atx voeding is aangesloten netzo als de 4 pin voor de cpu en molex voor de gpu.
Hangen en opstart problemen topic doorgenomen.
Heeft iemand nog ideeen, of kan ik de mobo aan m'n muur gaan hangen?
Ik zit hier met een probleem.
Specs:
MOBO: Biostar 790gx chipset
Geheugen: OCZ Gold 800 MHZ (4* 1gb)
CPU: Phenom II X3 720 BE
Voeding: Cooler Master 450W
Ik zat wat onderdelen te testen uit een andere computer. Andere CPU, geheugen en voeding op het mobo aangesloten. Dit geheel deed het perfect. Vervolgens ben ik mijn eigen systeem terug gaan bouwen. Op mijn bureau heb de CPU terug geplaats. Vervolgens 1 reepje geheugen en de voeding aangesloten. Dit opgestart en het werkte nog steeds. Vervolgens heb ik het geheel in de kast gedaan en vervolgens al het geheugen geplaats(van te voren voltage iets verhoogd). Op dit moment gaat het mis. Ik start het systeem op en de fans gaan draaien. Echter gebeurd er niks, geen piepjes geen lichtjes op het mobo(op het mobo zitten twee lichtjes voor cpu&chipset en de andere het geheugen).
Acties ondernomen:
1 reepje geheugen geprobeerd in elke slot
Ander geheugen geprobeerd(kingston hyperx 1066mhz)
Andere cpu(atlon le-1640 werkend)
andere voeding(Cooler master 450W)
Bios reset(vaak geprobeerd)
De 24pins atx voeding is aangesloten netzo als de 4 pin voor de cpu en molex voor de gpu.
Hangen en opstart problemen topic doorgenomen.
Heeft iemand nog ideeen, of kan ik de mobo aan m'n muur gaan hangen?