Vakantie komt eraan, lanparty - internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vakantie komt eraan en ik ben van plan met een paar vrienden(ongeveer 4 man met pc's) een lanparty te houden. Dus we zitten met waarschijnlijk 4 man op pc's met internet & stuff, maar nu is mijn vraag: of mijn internet dat wel aan zou kunnen zonder laggs. Zelf heb ik er weinig/geen verstand van. Mijn downloadsnelheid is meestal rond 450kb/sec, zou dit genoeg zijn voor 4 man zonder laggs?
Hier nog een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/785182253.png
Groeten, Mathes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00kw0rst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:19
450mb/s wow dan heb je zeer snel internet.. denk eerder dat het 450kb/s is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

450 megabyte of megabit per seconde? kb is inderdaad geloofwaardiger.

Als ik dat speedtestdingetje mag geloven vrees ik dat je met 1,59Mb/s erg aan de lage kant zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 17-04-2010 12:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

St@m

@ Your Service

Lannen doe je over je interne netwerk (Local Area Network). Je internet heeft hier verder niets mee te maken.
Of je moet met z'n allen op een internet server willen spelen.

Als je zelf een game server hebt en daar met z'n 4en op gaat spelen zal een 100MB netwerk wel voldoen. Je internet wordt gewoon gedeeld door 4

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 17-04-2010 12:07 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Dit is normaal al krap voor 1 computer, laat staan 4. Over het LAN netwerk zal het een stuk vlotter gaan dan dit, maar ik zou gezamenlijk internetten uit je hoofd zetten als je nog tijd over wilt hebben voor gamen, internetten zal in ieder geval niet snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mb was een foutje ja, en ik weet dat lannen over kabels gaat etc maar we waren wel van plan onnline te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:08:
mb was een foutje ja, en ik weet dat lannen over kabels gaat etc maar we waren wel van plan onnline te gaan
Dat kun je sowieso uit je hoofd zetten, het gaat al lastig als je alleen met zo'n verbinding online gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MPeek schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:11:
[...]

Dat kun je sowieso uit je hoofd zetten, het gaat al lastig als je alleen met zo'n verbinding online gaat...
Moet zeggen dat ik zelf nergens ooit last van heb maargoed. dus weinig kans?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/785192422.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Gewoon internetten op het web zal met 4 pc's niet gaan (of je moet heel erg veel geduld hebben...), maar online gamen zou misschien nog wel kunnen. Ik denk dat het er ook heel erg vanaf hangt van welke games je gaat spelen. Veel games vereisen helemaal geen zware internetverbinding (vroeger toen ons internet nog niet zo snel was konden we ook online gamen!). Dus misschien moet je maar eens op het speldoosje kijken wat je nu precies nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 17-04-2010 12:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Rakkerzero schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:14:
Gewoon internetten op het web zal met 4 pc's niet gaan (of je moet heel erg veel geduld hebben...), maar online gamen zou misschien nog wel kunnen. Ik denk dat het er ook heel erg vanaf hangt van welke games je gaat spelen. Veel games vereisen helemaal geen zware internetverbinding (vroeger toen ons internet nog niet zo snel was konden we ook online gamen!). Dus misschien moet je maar eens op het speldoosje kijken wat je nu precies nodig hebt.
2 MBit is zat voor 4 man online gamen.

Dat is 0.5 mbit per persoon!

Vroeger speelde ik counterstrike op een 128 kbit verbinding (16kbyte per sec up and down dus) en dat ging prima.

Ping is véél belangrijker en meestal is de doorvoersnelheid bij games als CS:S een paar kb per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:12:
[...]

Moet zeggen dat ik zelf nergens ooit last van heb maargoed. dus weinig kans?
[afbeelding]
Paar weken geleden met 3 vrienden over 4 mb internet-verbinding gegaan, dit ging toen goed. De speedtesten ken ik niet. Maar download is niet altijd een voorwaarde voor lage pings

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Word vooral games zoals cod4 etc gespeeld. Op internet bedoel ik ook vooral online gamen, veel anders hebben we niet nodig. Zal mijn broer ook eens vragen, heeft hier vroeger met paar vrienden ook wel eens zitten lannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

RedHat schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:17:
[...]

2 MBit is zat voor 4 man online gamen.

Dat is 0.5 mbit per persoon!

Vroeger speelde ik counterstrike op een 128 kbit verbinding (16kbyte per sec up and down dus) en dat ging prima.

Ping is véél belangrijker en meestal is de doorvoersnelheid bij games als CS:S een paar kb per seconde.
Ja, CS 1.6 is in doorvoer stukje lichter dan Modern Warfare 2 lijkt mij ;) Met z'n 4-en op één netwerk een raid in WoW met 0.5 mbit/s (per persoon) is te laag, daar heb je toch zeker wel 5x zoveel voor nodig.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet trouwens zeggen dat inet eigenlijk altijd op 2.50 mb/sec zit met speedtest minimaal, vannochtend wat minder maar als ik nu test zit die op 2.64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Speedtest is niet heel betrouwbaar, ik heb 50Mbit/5Mbit thuis, vanmorgen kreeg ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/786120350.png

Eerder had ik 30Mbit om 1.8Mbit volgens die lui :S

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Gewoon internetten op het web zal met 4 pc's niet gaan (of je moet heel erg veel geduld hebben...), maar online gamen zou misschien nog wel kunnen.
Wat een onzin, met 2 Mb/s kun je prima op internet met 4 pc's. Tenzij je allemaal youtube of dumpert gaat zitten kijken werkt het prima, voor gamen zeker.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Speedtest is zoals al gezegt niet perse een goede referentie. Bij lagere snelheden gaat het nog aardig, bij hogere snelheden is het resultaat aardig afhankelijk van de drukte. Zeker bij 50+ abbonementen kun je niet aan 1 testsite een goede referentie aflezen.

Maar in het geval van TS is het geen probleem. 3Mbit is zoieizo wel een snelheid uit vroegere tijden, tegenwoordig zijn de meeste verbindingen al wel sneller. Maar dat wil niet zeggen dat het onvoldoende is.

Online spelen met een paar man en wat surfen kan er prima mee. Je moet alleen niet gaan downloaden/youtuben/p2pen enz, dan is het snel afgelopen. Dus als je daar goed op oplet is het best te doen.

Los daarvan zou je wel eens naar een upgrade kunnen kijken. Providers staan erom bekend om niet altijd mee te gaan voor huidige abbonees. Best kans dat jij nog 3Mbit betaald voor tarieven van 2002, en als je nu je contract herziet je voor hetzelfde geld ineens 12Mbit kan krijgen...

edit: Gebaseerd op je huidige resultaten gok ik dat je HetNet Snel Surfen hebt (4Mbit/256Kb) Als je geluk hebt is de snelheidsverhoging doorgevoerd tegen de tijd dat je party is, uit mn hoofd zou je deze maand naar de 8Mbit moeten gaan (als je lijn dat tenminste haalt)

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 18-04-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:27:
Speedtest is zoals al gezegt niet perse een goede referentie. Bij lagere snelheden gaat het nog aardig, bij hogere snelheden is het resultaat aardig afhankelijk van de drukte. Zeker bij 50+ abbonementen kun je niet aan 1 testsite een goede referentie aflezen.

Maar in het geval van TS is het geen probleem. 3Mbit is zoieizo wel een snelheid uit vroegere tijden, tegenwoordig zijn de meeste verbindingen al wel sneller. Maar dat wil niet zeggen dat het onvoldoende is.

Online spelen met een paar man en wat surfen kan er prima mee. Je moet alleen niet gaan downloaden/youtuben/p2pen enz, dan is het snel afgelopen. Dus als je daar goed op oplet is het best te doen.

Los daarvan zou je wel eens naar een upgrade kunnen kijken. Providers staan erom bekend om niet altijd mee te gaan voor huidige abbonees. Best kans dat jij nog 3Mbit betaald voor tarieven van 2002, en als je nu je contract herziet je voor hetzelfde geld ineens 12Mbit kan krijgen...

edit: Gebaseerd op je huidige resultaten gok ik dat je HetNet Snel Surfen hebt (4Mbit/256Kb) Als je geluk hebt is de snelheidsverhoging doorgevoerd tegen de tijd dat je party is, uit mn hoofd zou je deze maand naar de 8Mbit moeten gaan (als je lijn dat tenminste haalt)
Internet van ons hier is niet wauw nee, en mijn ouders betalen zich er volgensmij ook vierkant voor. Probleem is dat ik niet in de bebouwde kom woon, en dus geen kabel dinges heb. Heb iig geen hetnet, we hadden altijd Planet maar dat is nu KPN. Meer weet ik niet.

Overigens is imo die speedtest ook niet zo betrouwbaar nee, haal nu toch al meer dan het dubbele dan van mijn eerste test

Besloten het toch maar te doen, bedankt voor alle hulp ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 19:00 ]

Pagina: 1