Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met aardingsverschil

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Jaren terug had ik mijn pc op een geaard stopcontact in de woonkamer staan. Mijn stereo-installatie stond toen aangesloten op de coax-kabel, om uiteraard radio te kunnen ontvangen. Sloot ik stereo en computer op elkaar aan op het moment dat de coax-kabel er in zat, dan kwam er een soort piep of brom, wet het niet meer precies, door de speakers, ook al stond de stereo uit. Nou is mij een verteld dat er dan verschil is in aarde tussen de coax-kabel van de radio en die van het stopcontact. Potentiaal verschil heette dat ofzo?

Nou wil ik mijn Mac Pro aansluiten op het ongeaarde stopcontact ik mijn slaapkamer. Het utp-kabeltje dat uit mijn kabelmodem komt en naar de Mac Pro gaat, zou, mijns inziens, dezelfde aarding moeten hebben als de coax-kabel die mijn kabelmodem ingaat. Dus in dat geval zou mijn Mac Pro geaard zijn, toch?

Zou ik de Mac Pro op een geaard stopcontact aansluiten EN dan ook nog eens op het kabelmodem aansluiten dan krijg je eigenlijk die situatie als die ik met de stereo had.

Vroeger had ik mijn Mac gewoon op het ongeaarde stopcontact en voelde je af en toe wel de bekende tinteling als je over de kast wreef. Ook als hij op het kabelmodem aangesloten was.

Wat is nou de beste methode van aansluiten?

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 23:04
Ik denk dat je de Mac gewoon op een geaard stopcontact kan aansluiten.
De kans dat hetzelfde gebeurt is klein, want dan zouden er allemaal stroompjes door het moederbord moeten gaan lopen.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44

breinonline

Are you afraid to be known?

Een computer hoort op een geaard stopcontact, ook een Mac Pro ;)

Computers zijn ontworpen om te aarden via de randaarde in de stekker. Er zijn vast alternatieven maar dat zal te allen tijde het beste werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Maar kan die dan ook nog op de kabel die uit m'n kabelmodem komt? Via de ethernetkabel komt die aarding van de coax ook weer op het apparaat binnen, wat verschilt van de aarding uit m'n stopcontact.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja .. koop en tras1000 oid die maaket een galvanische scheiding tussen de aarde van je kabelnetwerk en thuis

dat scheelt al een boel ellende. verder kun je beter de mac ook in een geaard stopcontact duwen om alle to een minimum te beperken.

bij gebrek aan aarde doe je er goed aan om de (samen)brommende apparatuur samen in dezelfde geaarde stekkerdoos te duwen, dan kan ook al een boel ellende schelen
Mits er geaarde stekkers aan zitten natuurlijk, ik had ook vroeger ook een video zonder randaarde, maar daar hielp het omdraaien van de stekker gelukig

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 18-04-2010 12:53 ]

Iperf