Toon posts:

Sblive geeft hoge piep?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een maatje een pc omgebouwd, nu heeft hij een abit bx133 mobo, en met win98 kreeg ik gelijk een blauw scherm zodra ik de geluidskaart erbij propte, oftewel dacht ik wat wel is vaker gebeurt dat de riva tnt2 kaart stoort met de geluidskaart.

Dus ik in de bios die irq's allemaal gedeelt en nu draait de rivatnt2 op irg 11 en de sblive op irq 5/7...

Maar nog steeds een blauw scherm met vxd error, ;(

Ik millenium geinstalled, nieuwste drivers geleeched, nvidia drivers en me driver voor de Sblive.

Yessss geen blauw scherm, maar nu zodra er geluid hoort te komen, komt er een zwaar irritante hoge piep, ;?

Me cd geluid doet prima, dus lijk me niet hardware matig, maar damn, die blauwe schermen zijn weg, in hardware beheer geen conflicten, alleen die piep weg krijgen en gewoon me normale sound trug...

Wie heeft dit probleem ook(gehad).. of wie kan me helpen...

Alvast bedankt

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 09 maart 2001 13:22 schreef dj-krok het volgende:
met win98 kreeg ik gelijk een blauw scherm zodra ik de geluidskaart erbij propte
Tjah... Dat krijg je er van als je je pc niet eerst uit zet :)

Maar goed...

Probeer eerst eens weer in je bios al je IRQ's te zetten zoals ze stonden, en kijk dan eens of PNP OS wel aan staat. Best kans dat daarna je probz weg zijn. Zo niet, dan zou ik het ook niet weten.

Oh ja... Heb je wel de speciale WinME drivers gedowned, en niet de Win9x drivers? Anders doet hij het inderdaad niet (goed).
Zo nee, dan heb ik ze nog op mijn server staan (www.loempia.com/downloads) maar die is op het moment een beetje gecrashed (linux op een AMD K6 is vragen om problemen als je hem als een webserver draait). Rond 15:00 moet ie weer up zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
UTFS

Verwijderd

ander PCI slot en de drivers gebruiken die werken met coppermine cpu's....

dit is nou al ZOVAAK gevraagd!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Microfoon staat rond te zingen :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden