Microfoon aansluitprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag, maar zal eerst even een situatieschets geven wat er omheen hangt. Voor de duidelijkheid.

Gisterenmiddag kreeg mijn moeder te horen dat de geluidsset op het werk het niet meer dit, dit kreeg ze van haar meerdere te horen welke zelf toen geen tijd meer had omdat het al 5 uur was. Het zorghuis wil zelf echter niks eraan doen, en bracht de mededeling nogal lacherig naar haar meerdere. Zondagochtend moet mijn moeder een viering doen in dat huis, voor zo'n 200 oude, (veelal) demente mensen. Dit is vaker nogal wat remoerig, dus is een luidsprekerset incl. microfoon gewenst. Ik heb geprobeerd enkele oplossingen te bedenken.

A ) bluethooth headset aan pc koppelen, pc met 3,5'' jack -> 2x tulp op eigen versterker + boxen aansluiten
B ) microfoon aansluiten op pc, en deze weer op zelfde manier koppelen aan eigen versterker.

oplossing A is eigelijk de mindere/noodoplossing en krijg ik nog niet helemaal aan de gang. Ook is de geluidskwaliteit daarvan niet geweldig. Maar B moet waarschijnlijk beter gaan. Nu is het probleem dat ik de microfoon vanavond om 8 uur krijg, en ikzelf dan weg ben. Toch wil ik mijn moeder kunnen zeggen, het is geregeld. Dus moet ik het vandaag overdag gaan regelen. De vraag uiteindelijk: Werkt oplossing B met gelijk aansluiten op laptop/pc op de microfoon in, of is hier een stukje software voor nodig?

Google geeft niet het gewenste resultaat dat ik wilde, mede omdat ik niet precies weet waarop te zoeken, en op GoT kwam ik wel [XP] geluid microfoon te horen via speakers * tegen, maar dat is 't dus ook niet.

Edit: even extra Info, naar aanleiding van KeRsTmAnNeKe:
Niemand kon me vertellen wat er kapot was, en het is een installatie die betrekkelijk groot is en waar ik in het half uurtje dat ik zondagochtend heb niet aan kan rommelen, laat staan dat ze mij er al aan zouden laten.

Wie kan mij, en mijn moeder helpen? Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door ErgoStijn op 17-04-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
En wat werkt er niet aan de huidige geluidsset, is het niet makkelijker daar eerst naar te kijken, niet dat er een simpel knopje verkeerd om staat?

Veel sets hebben iets meer opties dan goed is voor de mensen die het moeten bedienen, die kunnen/willen niet meer snappen dan 'schuif omhoog+praten in mic=geluid uit boxen', terwijl er wat meer tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:16:
En wat werkt er niet aan de huidige geluidsset, is het niet makkelijker daar eerst naar te kijken, niet dat er een simpel knopje verkeerd om staat?

Veel sets hebben iets meer opties dan goed is voor de mensen die het moeten bedienen, die kunnen/willen niet meer snappen dan 'schuif omhoog+praten in mic=geluid uit boxen', terwijl er wat meer tussen zit.
Vergeten erbij te zetten, mijn fout! Niemand kon me vertellen wat er kapot was, en het is een installatie die betrekkelijk groot is en waar ik in het half uurtje dat ik zondagochtend heb niet aan kan rommelen, laat staan dat ze mij er al aan zouden laten. Zal het even in OP erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 18:39
Kun je niet ergens een eenvoudig mengtafeltje lenen? Een microfoon aansluiten op de pc gaat misschien ook. Als de aansluiting van de microfoon echter XLR is wordt dat een heel gepruts.
Met de mic op een mengtafeltje en dat op je hifi-versterker/luidsprekers klinkt misschien niet fantastisch maar het werkt zeker.