Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb laatst wat nieuwe onderdelen gekocht.
namelijk:
Mombo: gigabite MA77-UD3
Memory: OCZ gold 2GB per plankje PC8500, 1066 MHz ddr2

Nou is het probleem dat als ik in de bios kijk dat hij maar 800MHz van mijn plankjes pakt met auto select.
Via manual kan ik niet hoger dan 800MHz selecteren. Ik vroeg me af of ik nou eerst de bios moet flashen omdat dit ook voor am2/am2+ naar am3 moet.
En als dat wel moet. Hoe moet dat. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan :o
En als ik niet moet flashen wat dan wel zou werken.

Alvast bedankt.
Groet thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je http://www.gigabyte.eu/Fi...d_memory_ga-ma770-ud3.pdf ook al eens bekeken?
Met 1066MHz geheugen kun je maar 1 DIMM per channel gebruiken, dus als je het nu als dualchannel config in je systeem hebt gestoken gaat dat niet werken.
Een biosupdate gaat niet helpen, omdat de limitatie bij de geheugencontroller (dus de cpu) ligt, dus daar kun je verder niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:38:
Heb je http://www.gigabyte.eu/Fi...d_memory_ga-ma770-ud3.pdf ook al eens bekeken?
Met 1066MHz geheugen kun je maar 1 DIMM per channel gebruiken, dus als je het nu als dualchannel config in je systeem hebt gestoken gaat dat niet werken.
Een biosupdate gaat niet helpen, omdat de limitatie bij de geheugencontroller (dus de cpu) ligt, dus daar kun je verder niets aan doen.
het was zeker te laat voor je danny? want wat je zegt klopt niet.

het moederbord heeft 2 geheugen kanalen, zegge A en B beide kanalen hebben 2 Dimm sloten. voor dual channel doe je er dus 1 in A1 en een in B1 of A2+B2, op jouw moederbord (vanwege de limitering van de chipset) kun je dus alleen met 2 modules op 1066 MHz draaien, op het moment dat je alle 4 de sloten vol hebt kun je dus max 800 draaien.

controleer nog eens in je bios of alles goed staat. voltage en timings van het geheugen. im theorie moet je het namelijk zo kunnen veranderen...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

|:(
je hebt gelijk. Ik bedoelde ook singlechannel config ipv dualchannel config. 't was idd al laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. Ik ga dit even checken.
Ik heb zelf niet veel verstand van bios settings.
Zal ik proberen er een foto van te maken?

P.S Dual channel ga nu even proberen.

Thomas.

####
edit ;)
####

Ik heb even naar mijn bios gekeken.
En ik zou niet weten wat ik moet veranderen.
Alles staat tot nu toe nog op auto. Is er een schema van de instellingen die je zou moeten nemen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand met meer informatie?
gigabyte bellen lijkt me niet echt hulpzaam wel?

Gr, thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op een zaterdag iig niet (daarbij gaat support meestal via de dealers, maar het snelste is gewoon een topic op forum.giga-byte.nl openen met daarin je uitleg :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ;) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je je 1 geheugenbankje in een ander slot doen. Dit zou je niet in je bios in hoeven stellen maar op je moederbord het bankje in een ander slot doen. Misschien klopt dit niet, dan heb ik je probleem niet helemaal begrepen, al blijkt ook niet hoeveel bankjes geheugen je hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 17-04-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Vermeld ook even welke cpu je hebt. Aangezien de geheugencontroller hierin zit kan dit ook nog invloed hebben op de geheugenondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPU: AMD am2 6000+ black edition 3,10GHZ

Voor als je het nog wilt weten ;) ik zal het daar ook posten

Gr thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Dat verklaart 't al gedeeltelijk, aangezien een normale X2 maar t/m DDR2 PC6400 ondersteunt.
Pagina: 1