Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MS Outlook synch met een Macbook

Pagina: 1
Acties:

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Dag,

Een Collega van mij kwam met de volgende vraag:

Er is een pc waar hij mail binnenkrijg via Microsoft Outlook. Hij heeft een Apple Laptop (Macbook?) en hier wilt hij graag ook al deze mailtjes binnenkrijgen. Het loopt als het goed is via een POP server dus er kan maar 1 keer een mail binnenkomen. Nu vroeg hij of het dus mogelijk was om zijn mailtjes te synchroniseren naar zijn Apple.
Hij heeft nog geen mail programma in gebruikt op zijn Macbook, Wel heeft hij Mac Office erop. Hij zou dus het programma "Mail" of "Entourage" kunnen gebruiken hiervoor.

Nu heb ik zelf liggen bedenken hoe ik zijn mailtjes het makkelijkst naar beide werkstations kan krijgen, maar kom er zelf niet uit.

Hij heeft thuis een NAS (synology) waar hij al zijn documenten automatisch op back-upped, dus ook de .pst bestand van outlook.

Ik zat zelf te denken om zijn .pst bestand van Microsoft outlook naar zijn Macbook te laten synchen. Echter is dit niet mogelijk omdat .pst bestanden niet geimporteerd kunnen worden. Ook heb ik gezocht naar free-ware software maar hier kon ik ook niks voor vinden.

Kan iemand mij vertellen of dit eigenlijk wel mogelijk is? En misschien helpen met een oplossing.
Als er iets onduidelijk, dan hoor ik het wel.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Remcov250 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:26:
Het loopt als het goed is via een POP server dus er kan maar 1 keer een mail binnenkomen.
Dewat?

Gewoon mail op de server laten staan bij het ophalen, en vervolgens op de MacBook de POP server ook instellen dat hij mail op de server moet laten staan. Tada.
Enkel geen gelezen/ongelezen flags op de server, maar dat is inherent aan POP.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik stel voor dat die collega IMAP gaat gebruiken. Dat is hier namelijk voor bedoeld en nagenoeg iedere mailserver die POP ondersteunt doet ook IMAP.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
thaan schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:30:
[...]

Dewat?

Gewoon mail op de server laten staan bij het ophalen, en vervolgens op de MacBook de POP server ook instellen dat hij mail op de server moet laten staan. Tada.
Enkel geen gelezen/ongelezen flags op de server, maar dat is inherent aan POP.
Heb het denk ik een beetje fout uitgelegd :) Zijn mail loopt via Pop, hij heeft niet zelf een server ervoor draaien :)
spone schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:31:
Ik stel voor dat die collega IMAP gaat gebruiken. Dat is hier namelijk voor bedoeld en nagenoeg iedere mailserver die POP ondersteunt doet ook IMAP.
Ziet er naar uit dat dit de enigste optie is.

even ter bevestiging. Het is niet mogelijk om mail gewoon te laten synchroniseren tussen 2 werkplekken MET Pop en eventueel speciale software?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In de meeste mailclients kan aangegeven worden dat mail een bepaalde periode op de server moet blijven staan voordat deze verwijderd wordt. Dat is wat thaan bedoelde.

Let er wel op dat iedere client die via pop de mailbox leeghaalt dit ingesteld moet hebben, anders wordt de mail direct bij het ophalen ervan verwijderd van de server.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512