Motor kenteken op naam zonder rijbewijs.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb een klein vraagje waar ik niet veel over kan vinden (hier, internet, etc..). Stel, ik heb een rijbewijs voor een normale auto, kan ik dan een motor kenteken op mijn naam zetten zonder een motorrijbewijs te hebben?
Ik weet dat je minimaal 18 moet zijn om een kenteken op je naam te hebben (behalve van een brommer), maar hoe zit dat als je geen motorrijbewijs hebt?
Gr. Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waarom zou dat niet kunnen? Op het postkantoor vragen ze niet of je een rijbewijs hebt hoor, bij het overschrijven!
Je moet hem uiteraard wel verzekeren, en de vraag wie de "regelmatige bestuurder" is eerlijk beantwoorden. En dat kan jij maar beter niet zelf zijn! En de vraag "hoe lang heb je je rijbewijs" kan ook wat nekharen overeind zetten bij de verzekeraar...

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 16-04-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Waarom zou ik 'm verzekeren als ik 'm heb om in m'n achtertuin mee te rijden een rondje en voor de rest lekker sleutelen? Ik zal hooguit pas over x jaar ooit m'n rijbewijs halen, dus dan heb ik toch geen verzekering nodig? En het leek me goedkoper om gewoon kenteken op mijn naam te zetten ipv te schorsen.
Regelmatige bestuurder zal dus niemand zijn (in ieder geval niet op openbare weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent verplicht om te verzekeren, voor zover ik weet, zolang er een kenteken op zit.

Weet ff niet meer de details over "prive-grond" maar laat desnoods na het overschrijven meteen het kenteken schorsen; nadeel is dat je dan weer op geen enkel moment op de openbare weg ermee mag (ook niet lopen).

/edit: denk namelijk dat schorsen goedkoper is dan 1 of 2 jaar als "beginnend bestuurder zonder rijbewijs" dat ding proberen te verzekeren.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 16-04-2010 23:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Dus wat lijkt jullie het beste? Schorsen of verzekering betalen (is wel een oldtimer verzekering dus iets van 30 euro/j).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:29

Exigence

dnkroz

Met de verzekering kun je wel mooi schadevrije jaren opbouwen. Is dit je enige voertuig dan? Kun je die wel als oldtimer verzekeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
GWTommy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:29:
Dus wat lijkt jullie het beste?
Het beste lijkt me om geen motorfiets te kopen om in de tuin (!!) rondjes mee te rijden..... Koop dan een step of zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Just to be clear, ik heb een beetje gelogen. Het gaat dus eigenlijk over m'n vader, ik ben nog geen 18, hij heeft een rijbewijs voor een personen auto. Hij heeft geloof ik drie auto's op z'n naam staan. Ik wil gewoon verder gaan met sleutelen, autoblokken heb ik al een paar gereviseerd, nu eens een keer een hele motor. @RemcoDelft, die rondjes rijd ik dus gewoon om te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
GWTommy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:48:
Just to be clear, ik heb een beetje gelogen.
Goed begin van je topic :X
ik ben nog geen 18
Daar hebben ze brommers voor uitgevonden...
Ik wil gewoon verder gaan met sleutelen, autoblokken heb ik al een paar gereviseerd
En daarmee rijd je ook in de tuin?
nu eens een keer een hele motor.
Ik heb liever een motor die gewoon werkt...
@RemcoDelft, die rondjes rijd ik dus gewoon om te testen..
Rijles heeft wel degelijk nut! Zorgt ervoor dat je heel blijft. En een motorpak aan hebt. Ook "met testen" kan je aardig ongelukkig worden als er 200 kg motor over je been schuift. Of als je met dat ding door het raam naar binnen rijdt, staan genoeg filmpjes van Youtube van n00bs die met "de motor van iemand anders" tegen een betonnen muur rijden in een parkeergarage...
Serieus, wacht tot je een motorexamen hebt gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Ja sorry, ik dacht ik maak het wat simpeler en om commentaar zoals dat te voorkomen :P

Brommertjes met 1 cilinder vind ik zo lullig als ik hier al blokken laat draaien met 4 cilinders van 550cc. En daarmee rijd ik niet in de tuin, die laat ik draaien zonder uitlaat om de buurt af en toe flink wakker te laten schrikken.

Geen zorgen, ik heb al zat ervaring om wat rondjes te rijden op een grasveldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GWTommy schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:17:
Geen zorgen, ik heb al zat ervaring om wat rondjes te rijden op een grasveldje.
Wat was ook alweer de reden dat je pas vanaf 18 jaar een rijbewijs kon halen?

Owjah, verantwoordelijkheid en zelf-inschatting...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 01:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Met Hooglander :)

Dude, serieus.. Wacht nog ff tot je 18 bent, haal je motorrijbewijs en ga DAN met die dingen klooien. Motorrijden komt e.e.a kijken, en dan praat ik alleen nog maar over het bedienen van de machine. Niet aan beginnen.

Btw, zonder motorrijbewijs mag je nog niet eens lopen met een motor.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hooglander1 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:24:
[...]

Wat was ook alweer de reden dat je pas vanaf 18 jaar een rijbewijs kon halen?

Owjah, verantwoordelijkheid en zelf-inschatting...
Ach, da's de verantwoordelijkheid van de ouders :)

Als de TS lekker op eigen terrein rondjes wil scheuren, waarom niet?

Er zijn genoeg van die broekies van 12 die al op 125 cc crossmotoren rondscheuren hoor.. Niets vreemds aan. :)

Zolang ze het maar niet op de openbare weg doen.

Ik denk dat schorsen het meest handige is. :) Zoveel kost dat toch niet?
Destruction schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:29:
Btw, zonder motorrijbewijs mag je nog niet eens op de openbare weg lopen met een motor.
;)

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 17-04-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29

Standeman

Prutser 1e klasse

Inderdaad, als je op eigen terrein lekker wilt rond crossen moet je dat lekker zelf weten. Je moet de motor gewoon laten schorsen (kost iets van 30 euro, geloof ik) en dan je lekker je gang gaan.

Als je maar voorzichtig bent...
/pappa-modus

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Omg, ik zeg toch, het is voornamelijk om lekker aan te sleutelen, hobbyen en kennis op doen. Het rijden kun je me wel van af praten, maar eerst moet ik het hele blok reviseren en dan kan ik sowieso pas rijden. En wie zegt dat ik geen zelf-inschatting heb? Ik heb genoeg ervaring met auto's, tomosjes en al een aantal ritjes op een 1010cc ofzoiets (iets zwaars dus).

A/w: het gaat hier om een Honda CB350 Four 1976, dus een 350cc'tje. En onder de 25 kW. Is dus redelijk licht om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@Osiris: I stand corrected :)

Neemt niet weg, het lijkt me (zwak uitgedrukt) niet verstandig om zonder enige begeleiding te gaan rijden met een motor.. Dus voordat je ermee gaat (proberen te) rijden, eerst een rijles nemen, zodat je iig het ding veilig van zn plaats kunt krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 17-04-2010 00:40 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wie gaat de motor naar jullie huis rijden eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, opzich, als je iemand met geldig rijbewijs fikst kan dat.. In mijn geval kan ik zelfs gewoon een handelsplaat achterop knopen, dan valt-ie ineens onder mn garageverzekering en kan ik hem, ondanks schorsing, gewoon verrijden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 17-04-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Ja of een aanhanger waar ik 'm op pleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29

Standeman

Prutser 1e klasse

[b][message=33844118,noline]

A/w: het gaat hier om een Honda CB350 Four 1976, dus een 350cc'tje. En onder de 25 kW. Is dus redelijk licht om te rijden.
Oeh, da's wel een gave fiets. In iedergeval een enorm goed bouwjaar!!

Afbeeldingslocatie: http://www.supershowevents.com/collection/moj5pics/moj5-honda-cb350-1.gif

(overigens zegt het aantal CC's weinig. Standevrouw heeft een Yamaha RD250LC gehad die als een ADHD-er op steroïde optrok).

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 17-04-2010 00:56 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

Ja, dan noem je ook iets :P een suffe CB350 4-takt of een nerveuze 250cc 2-takt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-05 14:06

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Gewoon overschrijven op jouw naam (kan heb ik ook gedaan zonder rijbewijs) en gelijk laten schorsen. Als je mag rijden laat je het gewoon weer ongedaan maken en kan je naar de verzekering voor een polis.

Voordeel van schorsen is dat het je geen verzekering kost in de tijd dat je hem toch niet kan gebruiken. Zolang je hem in de schuur zet is hij gewoon bij de inboedel (van je ouders) verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 20:53

M14

Ik heb, jaren terug, Marco Melandri de 125cc op de TT van Assen zien winnen toen hij 15 was (1998 ;)). Lekker boeiend wanneer de TS een motor koopt, het ding schorst en in de tuin, wei of ander niet-openbaar terrein rond rijd. Zolang ie niet op openbare weg rijd is er niks aan de hand. En ja, het ding over de stoep duwen mag wel.

edit:

Hmz, ik zie net dat dit toch wel een ouder draadje was :+

[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 26-05-2010 20:06 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1