1440x900 werkt niet meer na installatie kvm switch

Pagina: 1
Acties:

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:37
Ik heb een Belinea 1925 SW 19"LCD met een standaardresolutie van 1440x900. Dit werkte altijd prima, op mijn Geforce 4 440MX kaartje en ook als tweede scherm aan mijn laptop (Intel 945 Express).

Nu heb ik een hele simpele VGA switch ertussen gezet met een maximale resolutie van 1600x1280, moet genoeg zijn lijkt me. Toch krijg ik het niet voor elkaar om het scherm op 1440x900 te laten draaien. Wel allerlei andere breedbeeldresoluties. (1280x800, 1600*900 etc)

Ik heb het ook al zover gekregen dat Windows (7 en XP) de goede driver voor mijn scherm heeft, maar kan met de switch ertussen nog steeds geen 1440x900 op mijn scherm krijgen.

Heeft iemand een idee? Resolutie forceren in regedit werkt ook niet, en ook met de nVidia en Intel software krijg ik geen mogelijkheid voor 1440x900!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij welke refresh rate is de maximale resolutie 1600 x 1280? Refreshrate heeft immers ook invloed op de bandbreedte.

• Splayduke
Goed dat je er aan denkt maar had ik al naar gekeken: refreshrate staat op 60Hz, moet toch kunnen lijkt mij! Lager kan hij niet.

Verder nog ideeën?

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Kan me misschien voorstellen dat de KVM switch deze resolutie niet ondersteund. Welk merk en type gaat het hier om?

• Splayduke
Heb er eentje van Belkin, met ook kabels voor toetsenbord en muis, maar nu zit er een VGA switch tussen van dealextreme, goedkoop ding. Maar omdat de resolutie 1600*900 ondersteund wordt ging ik er eigenlijk van uit dat hij ook nog wel 1440*900 aan zou kunnen. Maar stel dat hij het niet ondersteunt, kan ik dan niet mijn resolutie forceren oid? Omdat mijn videokaarten het wel kunnen?

Verwijderd

Misschien met powerstrip?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tis heel basic, dus vast al gedaan, maar uit voorzorg
Dat vinkje al afgevinkt ?, dat windows geen ondersteunde resoluties laat zien ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm, hoeft niet per se. Ik heb hier een gewone verlengkabel voor de monitor (VGA). Als ik die ertussen doet, wordt mijn monitor niet herkend (waardeloze refreshrate, gebruik CRT), als ik de monitor rechtstreeks aansluit (of via mijn KVM-switch) wordt het wel herkend.

Dus misschien werkt het niet omdat je dat 'goedkoop ding' gebruikt.

Wat zie je als je naar 'advanced settings' gaat in je properties, en daar 'list all modes' selecteert? Desnoods ga je even naar de 'Monitor' tab en haal het vinkje weg van 'Hide modes that this monitor cannot display'.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 22:14
In de nVidia drivers kun je als het goed is custom resoluties toevoegen. :)

Ik weet alleen niet of de drivers bij een MX440 net zo uitgebreid zijn.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

wordt je monitor nog wel herkend in windows er is kans dat de vga switch niet de ID signalen van monitor naar de pc stuurt en dan krijg je alleen standaard resoluties te zien dacht ik.

powerstrip zou het moeten kunnen forceren. ( of xorg, maar dan moet je van windows af :+ )

• Splayduke
Ik zal het eens met powertstrip proberen als ik straks weer wat tijd heb! Verder heb ik op beide pc's het beruchte vinkje uitstaan en de juiste drivers geinstalleerd, hij herkent mijn scherm in ieder geval zodanig dat er in het "beeldscherm" menu staat: Belinea 1925SW op Geforce 4 mx440 etc.. Lijkt me dat dat wel goed zit. Ik ga Powerstrip proberen!

• Splayduke
Powerstrip heeft op Windows 7 mijn probleem zo goed als opgelost. Draai nu op de juiste resolutie alleen ik krijg het scherm niet gecentreerd. De bovenste centimeter en de meest rechtse centimeter blijven onbenut. Maar dit maakt niet uit, ik heb tenminste fijn scherp beeld nu!

Op de XP-machine ga ik dit ook proberen maar ik heb er alle vertrouwen in!

• Splayduke
Werkt als een speer! Probleem met zwarte rand heeft zichzelf opgelost, geen idee hoe maar prima!

Mensen, bedankt!
Pagina: 1