Toon posts:

Laptop gaan spontaan aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een nieuwe laptop: Toshiba L550-220 Core i3

deze laptop is ongeveer een week oud en nu gaat hij spontaan aan. rond 08:19 (meerdere keren getest)
de laptop staat niet in slaapstand en is gewoon netjes uitgegaan in windows 7

in de geplande taken van windows staat niks wat gestart moet worden om die tijd.
in het bios staat niks raars iig niks over het opstarten.
al het bios gereset maar dit heeft niks geholpen.

iemand nog een idee ?

op toshiba site een bios update gevonden.. deze maar eerst installeren

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 21:05 ]

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik zou het eens overleggen met de leverancier. Behalve vuil tussen de powerknop (waar ik niet van uit ga bij een laptop van enkele weken oud...) kan ik niets anders bedenken.

Edit: Zie nu pas dar het rond de zelfde tijd gebeurd. Lijkt me inderdaad softwarematig zoals hieronder genoemd door anderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Frank__B op 17-04-2010 18:18 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

Je zou even kunnen onderzoeken wat er zoal geïnstalleerd is, voordat hij spontaan aan begon te springen. Eventueel een systeemherstel uitvoeren naar voor die tijd om te kijken of het probleem daarmee wordt verholpen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:06
In energiebeheer kun je instellen dat geen enkele taak je laptop mag laten opstarten ;)
Ik heb dit ook gehad met mijn desktop, dat hij op de vreemdste tijden ''s nachts aanging om updates te installeren...

Energie beheer, en dan naar de geavanceerde instellingen --> slaapstand --> Activeringstimers toestaan en deze dan naar Uitschakelen zetten.
Vervolgens toepassen en ok. Hierna zou het niet meer moeten gebeuren ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Pittie op 17-04-2010 17:52 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 19:40

painkill

Pain(k)(ill)

inderdaad eens het energiebeheer goed nakijken, of gewoon in de logs kijken wat er om die tijd gebeurt.

Mijn SNES verzameling!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 21:23
Geen RF of infrarood ontvanger? Hierdoor gaat mijn laptop elke keer aan als ik een afstandsbediening gebruik.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12 09:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wake on lan misschien? Dat hij op een pakketje reageert?
Maar als het alleen op een specifiek tijdstip is dan zal het wel niet..

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:06
AvanCade schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:55:
Geen RF of infrarood ontvanger? Hierdoor gaat mijn laptop elke keer aan als ik een afstandsbediening gebruik.
Dat heb ik inderdaad ook ooit een keer gehad met een laptop die ik ter reparatie had, lag op een stoel en 's avonds opeens, verrek? Die had ik toch uitgezet? Dag later weer het zelfde en toen kwam ik er inderdaad achter dat hij aanging door mijn logitech harmoney : +
Pagina: 1