manier om ongeveer 4000 fille's te oordenen

Pagina: 1
Acties:

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:27
hallo

ik zoek een programma om 4000 fille's te ordenen. ik heb al gekeken om iets met een database te doen, maar dat leek me te ingewikkeld. het zijn vooral mp3's iso's en odt/txt bestanden. het zijn alle maal gedigitaliseerde cd's in mappen met wat opmerkingen er bij (gezien de lengte van sommige opmerkingen is het geen mogelijkheid om het over te typen) het moet via het netwerk benaderbaar zijn.

gr pindamaster

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 22:43
Probeer svp eerst je ts een beetje te oordenen, want 't is niet echt soepel leesbaar.

/edit: Om mijn post iets zinniger te maken nog een kleine aanvulling. Indien je (freeware) Windows programma's zoekt kijk dan eens of hier wat nuttigs voor je tussen staat:

Disk Cataloging
File Management

[ Voor 67% gewijzigd door Nielson op 16-04-2010 18:33 ]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:27
En waar staan die opmerkingen?

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/16/1271426068-590.png

Zoiets misschien? Eventueel kan je de tekst bestanden ook nog ordenen op de inhoud, over de ODT files weet ik niets want ik weetniet wat het is/betekent.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32
Je zal denk ik dan een soort van script moeten schrijven die de bestandsnaam leest en misschien adv. de extensie hem in een goede map plaatst. (*.odt --> Documenten *.iso -> CD-Images, etc.) De Windows command-line is hier niet zo geschikt voor. Al kan het wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
echo off

REM Zet de variabelen. Werkt makkelijker om zowel een map aan te maken als daarna te kopieren.
set PAD=D:\Files
set CD=%PAD%\CDimages
set DOC=%PAD%\Documenten

REM Maak de folders aan.
if not exist "%PAD%" mkdir "%PAD%"
if not exist "%CD%" mkdir "%CD%"
if not exist "%DOC%" mkdir "%DOC%"

REM Verplaats de bestanden. (vervang move door copy als je enkel wilt kopieren.)
move *.iso "%CD%"
move *.odt "%DOC%"

REM etc...

(Ik neem aan dat het hier over Windows gaat.)

Beter is een linux shell (bash) of iets als Python of Kixtart. Daarmee zou je in één loop alle bestanden gelijk kunnen filteren en kopieren naar de juiste map. En misschien nog wat meer eigenschappen van de bestanden lezen zodat ze goed gefilterd kunnen worden.

Hmm, misschien zijn er ook met freeware utilities hiervoor beschikbaar, en dat zocht je dus juist ;)

[ Voor 47% gewijzigd door sander85 op 16-04-2010 18:33 ]

• pindamaster
de odt en txt horen bij de mp3 (het zijn lijsten met tracklist ed. dus die moeten in de zelfde map
ik dacht aan het volgende
10 mappen met elk een soort muziek
100 mappen met artiesten (waarschijnlijk minder)
20 mappen met albums
alleen is dit heel veel werk om al die mappen te maken en dan is het nog steeds veel werk om dit doen.
ik dacht: een bestand met hyperlinks maar dan kan ik alles weer aanpassen als ik de hele zooi verplaats.....
iemand ideeën s.v.p. freeware. ik gebruik vista

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:24
sander85 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:16:
Je zal denk ik dan een soort van script moeten schrijven die de bestandsnaam leest en misschien adv. de extensie hem in een goede map plaatst. (*.odt --> Documenten *.iso -> CD-Images, etc.) De Windows command-line is hier niet zo geschikt voor. Al kan het wel:
...
Is het dan niet gemakkelijker in File Explorer te zoeken op *.mp3, alle resultaten te selecteren en te kopiëren/plakken? :)

• pindamaster
ja dan krijg ik 50 keer trac 3 enz niet echt handig :|

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Waarom wil je het ordenen? Als je een fatsoenlijke search engine gebruikt en alles kunt vinden ben je er toch ook?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• pindamaster
..........
ik wil die cd die op de pc staan wil ik in z'n geheel vinden :P en aangezien dat ik er best veel heb O-) is het niet fijn als je track 5 intypt dat je dan 50 resultaten krijgt ;)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook dat kan een goede player op basis van de eigenschappen van de files. Ik zou me niet druk maken over hoe de files op het file-systeem staan maar meer hoe je ze kunt gebruiken. Gooi ze b.v. allemaal in iTunes en dan kun je de diverse doorsnedes maken (per genre, per artiest, per jaar enz)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:16
Probeer mediamonkey eens, een prima tool om je mp3 verzameling netjes op orde te brengen c.q. te houden.
Je kan ze met mediamonkey natuurlijk ook afspelen.

apollo13

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:58
Media monkey werkt idd erg goed met muziek, alleen ik weet niet wat die met de .txt bestanden gaat doen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb het zo ingedeeld, is voor mij ruim voldoende:
Muziek\Liedjes\*.*
Muziek\Albums\Artiest - Albumtitel
of
Muziek\Albums\Artiest\Artiest - Albumtitel als ik meerdere CD's heb van eenzelfde artiest.
Voor WinAMP (waarmee ik mijn muziek afspeel) gebruik ik vervolgens AlbumList die de Muziek\Albums bijhoudt... :)

• pindamaster
ik gebruik windows media player of vlc of mj studio of dj mix lite en bij de laatste 2 is het erg makkelijk om een map op te starten en niet een lijst waar je 15 files uit moet vissen....

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door pindamaster op 17-04-2010 19:44 ]

Pagina: 1