Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik liep tegen het volgende probleem aan:
(mocht je geen zin hebben om het verhaal te lezen zie dan vetgedrukt de vraag)

Ik wou een 2TB schijf toevoegen in mijn WHS omdat hij aan het klagen was dat hij te kort ruimte had.
Dus ik de schijf erin gehangen en dat leek allemaal prima te gaan. Tot dat ik hem toe wou voegen aan de storage pool, het was mislukt melde hij en hij kreeg een time out "when performing this operation" Verder niet echt een goede foutmelding.

Ook via de Diskmanager (controlpanel>adminstrative tools) wou hij opzich wel een partitie maken maar ook bij formatteren gaf hij een Time out.

Daarna heb ik de schijf er maar weer uitgehaald en in de oude situatie geboot, toen deed ineens mijn homeserverconnector het niet meer local niet en remote niet. Hij kwam langs in een flits en was weer weg.
In de logs gaf hij een framework error, na dat is flink gegoogled te hebben en de vele tips gevolg te hebben
reste mij eigenlijk alleen maar een reinstall. (homeserverconnector doet het niet zonder netwerkverbinding, had hem local staan even zonder netwerk)

Dit zou ik dan doen door mijn 160GB te vervangen door die 2TB schijf, volgens alle documenten van MS, en ook versnijdende pagina's op het internet zou het eitje piep moeten zijn.
Gewoon de system disk eruit, nieuwe op die plaats, en booten van de install-dvd (met Pp1) en dan kiezen voor reinstall. Helaas hier ging het mis, de optie reinstall was gewoon niet aanwezig, alleen de New-installation was aanwezig waardoor mijn gehele WHS leeg zou worden gemaakt. Dat was geen optie.

Zelf toen ik de 160gb weer terug plaatste kwam de optie voor reinstall niet tevoorschijn. Wel deed ineens spontaan mijn WHS-Connector het weer en kon ik ook de 2tb schijf ineens prima toevoegen.

Eind goed al goed? Voor nu wel opzich maar ik wil toch echt weten hoe ik wel in aanmerking zou komen voor reinstall, het mag toch niet zo zijn dat als mijn systemdisk crasht dat ik dan dus alles kwijt ben. Mijn vraag in combinatie met dit euvel is dan ook ; waar kijkt whs-setup naar om voor reinstall in aanmerking te komen?

Mijn systeem gegevens:

MSI P45 Platinum (ich10)
C2d E6850 (stock)
2gb corsair pc6400

1x 160gb WD (boot/sys)

6x 1TB WD-Green
1x 1,5TB WD-Green
1x 2TB WD-Green (oude model WD20EADS)

Dit alles draait met Windows Home Server met powerpack 2 en alle updates die zijn uitgekomen.
Mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Centropy op 16-04-2010 19:23 ]

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Bij mij was het zo dat ik de schijf waar WHS op stond op sata poort 0 moest aansluiten voordat ik een reinstall kon kiezen, waarschijnlijk geld dit ook in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
moppentappers schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:36:
Bij mij was het zo dat ik de schijf waar WHS op stond op sata poort 0 moest aansluiten voordat ik een reinstall kon kiezen, waarschijnlijk geld dit ook in jouw situatie.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk? want als nou de hele disk in 1x dood zou gaan, dan valt er niets meer te zien op sata0. Misschien als je het wat beter ondelegt dat ik het ook beter begrijp want zo zie ik niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Als je de schijf waar whs zelf opstaat uit je pc haalt vind ik het wel logisch dat een reinstall niet mogelijk is.
Hoe zou de installatie dvd dan weten dat je hiervoor al een whs installatie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Je sluit dan natuurlijk een nieuwe disk aan op sata 0
http://social.microsoft.c...e6-4571-94e5-7aa8567be25d
Zoals je ziet, ik had hetzelfde, en de oplossing die daar bovenaan staat werkte gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
moppentappers schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:51:
Je sluit dan natuurlijk een nieuwe disk aan op sata 0
http://social.microsoft.c...e6-4571-94e5-7aa8567be25d
Zoals je ziet, ik had hetzelfde, en de oplossing die daar bovenaan staat werkte gewoon prima.
Oke ik ga er van uit dat je gelijk hebt, maar hoe kan ik in windows zien welke hd op welke port zit... heb net weer de server op zijn plaats gezet, ofwel zonder monitor en keyboard en muis, alleen remote desktop.

Neem aan dat er wel tools zijn, onder de device manager zie ik dat alles disk 0-0 is dus dat gaat ook niet helemaal je van het..

Update: ik heb het met western digital data lifeguard diagnostics voor windows gedraait, daar geeft hij wel aan dat het de eerste drive is. Daar heb ik dus in mijn reinstall fase de 2TB schijf op de plaats van de 160GB gehangen, maar toen dus helaas geen reinstall optie alleen NEW.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271512190-260.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Centropy op 17-04-2010 18:07 ]

Pagina: 1