[Word2007] Veldinstellingen bij samenvoegen (hoofdletters)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Lastig Word-probleem, waarvan ik geen idee heb of het op te lossen is.

We gebruiken hier een programma om RTF-documenten te vullen. Dit programma loopt door een document heen en vervangt een code door een waarde. <<code01>> wordt bijvoorbeeld vervangen door de woonplaats. Dit werkt allemaal prima, maar de woonplaats staat in het programma volledig met hoofdletters. In het aanschrijfadres moet dat ook, maar bij een verwijzing naar dat adres moet het alleen met een beginhoofdletter. In het programma aanpassen is dus geen optie.

De codes worden gewoon getypt in het rtf-document, dus niet via een Veld oid. Nu dacht ik een Mergefield te gebruiken, waarbij je de opmaak van de hoofdletters kan opgeven, maar dit werkt dus niet -O- Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat de opmaak vanzelf op de vervangen waarde wordt toegepast? :?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, die third-party tool die vervangt als ik het goed begrijp hard <<code01>> voor iets anders. Als je een normaal mergefield had gehad, dan had je inderdaad de caps anders kunnen kiezen, maar hier wordt dat lastig denk ik. Misschien dat er een optie in de third-party tool zit, of dat je gewoon een normale database-dump kan mergen. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Het programma is verder niet aan te passen begrijp ik?

Het enige wat ik dan kan verzinnen is een nogal kromme (deel)oplossing. Nadat de codes zijn vervangen door de waarden, kan je in Word een macro laten draaien ter nabewerking.

Stel dat je in het document het veld <<code01>> verpakt in accolades; {<<code01>>}. Het veld wordt dan vervangen door de plaatsnaam in hoofdletters, dan staat er {UTRECHT}. Met een stukje VBA zoek&vervang je alles wat tussen { } staat voor kleine letters.

Zoals ik al zei, krom :) En het wordt nog tricky om het voor alle plaatsnamen te laten werken. Hendrik Ido Ambacht, 's-Hertogenbosch, IJmuiden. Lastig om automatisch te bepalen wat een hoofdletter moet worden. Maar goed, alles kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Programma kan idd niet aangepast worden. Ik had gehoopt dat het toch via een veld-achtig iets had gekund, maar helaas -O-
Die workaround zou ik wel kunnen gebruiken, maar zal ik m'n collega's maar niet aan doen :P
Toch bedankt :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
De macro kan je hangen aan een knopje in de menubalk. Dat valt voor je collega's toch nog wel te doen? :)