Betaald WIFI met een linux server.

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
De bedoeling is om een betaald draadloos internet op te zetten met een bonnetjes print systeem.
Er moeten twee access points opgehangen worden op 2 verschillende plekken om over de hele locatie een goed bereik te creëren.

Ik heb al een beetje gekeken naar kant en klare oplossingen. Dit kost een goede 1000 euro.
Nu heb ik echter zitten denken, is er software voor linux waar je een betaalde wifi-oplossing mee kan maken met een bonnetjes printer voor de gebruikersnaam en wachtwoord. De voorkeur gaat wel uit aan software die je alleen hoeft te configureren, en niet in de source moet aanpassen.

De kant en klare oplossing kost een goede 1000 euro. Een server, 2 access points en een beetje kabel-zooi komt uit op zo'n 800 euro. De kas is niet onuitputtelijk, dus die laatste 200 euro houd ik graag gewoon in mn zak ;)

EDIT: voor de duidelijkheid, de bonnetjes printer moet bonnetjes uitprinten met een username en password die daarna gebruikt moeten worden om in te loggen op het draadloze internet.

Alle ervaringen en/of suggesties zijn welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door Grootstyr op 16-04-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
De bonnetjes printer: gewoon een printer delen over het netwerk? Of denk ik nu te kort door de bocht?

Wat is nu eigenlijk je doel? Een wifi netwerk opzetten met daar in een bonnetjes printer? (Alleen voor die printer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die printer maakt dus bonnetjes waarmee mensen op het WiFi kunnen inloggen om te kunnen internetten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De TS wil gewoon een HotSpot opzetten.

Maar ik mis eigenlijk concreet de vraag-stelling.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Zoals Tsurany inderdaad zei. Je loopt naar de receptie om internet te kopen voor een x bedrag. Je krijgt dan een bonnetje uit die bonnetjes printer, dat wachtwoord en username is geldig voor een x hoeveelheid tijd. En daarna kan iemand internetten over het wireless netwerk. Zodra iemand connect is de eerste pagina die hij te zien krijgt het inlogscherm. En daar moet hij dan de code invoeren.

Ik zal dit ook nog even aanpassen in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
www.fon.com routertje kost je paar tientjes of nog minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
@RaZ

De concrete vraagstelling is eigenlijk:

Is er gratis en kant en klare software om op een linuxserver te draaien waar je dit mee kan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

franssie

Save the albatross

Zoekwoorden zouden kunnen zijn "hotspot proxyserver linux" mar ik heb weinig tijd nu, anders had ik wel even meegekeken. .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:04
Ik googlede even op "linux wifi hotspot" en vond dit http://www.howtoforge.com/wifi_hotspot_setup.
Misschien is dat iets? Als het niets is dan staan er ieder geval wat links naar software die misschien interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xekdekisi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:45:
De kant en klare oplossing kost een goede 1000 euro. Een server, 2 access points en een beetje kabel-zooi komt uit op zo'n 800 euro. De kas is niet onuitputtelijk, dus die laatste 200 euro houd ik graag gewoon in mn zak ;)
En de printer? En jouw tijd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou gewoon hier voor gaan, kun je 75-80% zelf houden (en daar zitten alle creditcard kosten etc. al bij in), lijkt me prima?

http://www.hotspotsystem...._hotspot_management.html#

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 16-04-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Wat je zoekt is dus eigenlijk m0n0wall, deze heeft een captive portal + vouchers:

http://doc.m0n0.ch/handbook/captiveportal.html
http://doc.m0n0.ch/handbook/ch12s04.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Bedankt voor deze opties, ik had al wel gezocht maar niet gevonden :(

Ik ga Chillispot en M0n0wall proberen.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Los van het feit dat ik dit niet echt een PNS topic vind, ben ik van mening dat je best beter je best had kunnen doen met zoeken om dergelijke antwoorden te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.