Valt me de laatste tijd steeds vaker op dat jullie bij productaankondigingen vrolijk de marketing praat opschrijven, maar de daadwerkelijk relevante informatie vergeten. Ook nu weer bij de BenQ monitor aankondiging nieuws: BenQ start verkoop zakelijke V2410T-monitor met led-backlight Dan zie je bijvoorbeeld zaken als:
Waarom ga je op een site als Tweakers dan alsnog dit soort "informatie" opschrijven? Bladvulling? Er is echt niemand gebaat met dit soort informatie... En datgene wat nou het meest belangrijke is bij een beeldscherm, namelijk wat voor type (TN, PVA, IPS) het is, ontbreekt volkomen! Dat is notabenen het eerste criterium waarop je een beeldscherm uitkiest!
En dat gebeurt regelmatig... HDD aankondigingen zonder seektime of accesstime, SSD aankondigingen waarbij er geen melding wordt gemaakt van het type controller, etc.etc.
Ik vind dat je van een tech-site als Tweakers mag verwachten dat de productaankondigingen ook een zeker technisch niveau bezitten... IMHO halen dit soort artikelen de kwaliteit en het aanzien van Tweakers naar beneden.
Jullie weten hopelijk dat fabrikanten bij TN schermen een andere definitie van kijkhoek hebben dan bij PVA en IPS schermen? (contrast ratio van 5:1 vs 10:1 ) En dat bovenstaand statement dus volkomen nutteloos is, als je niet weet wat voor een scherm het betreft (hetgeen niet vermeld is)? Nog afgezien dat het slecht gedefinieerd is, is sowieso is die hele kijkhoek informatie nutteloos, omdat zelfs een contrast ratio van 10:1 volkomen onbruikbaar is! Die getallen vertellen je dus helemaal niets!De horizontale en verticale kijkhoeken zijn respectievelijk 170 en 160 graden
Waarom ga je op een site als Tweakers dan alsnog dit soort "informatie" opschrijven? Bladvulling? Er is echt niemand gebaat met dit soort informatie... En datgene wat nou het meest belangrijke is bij een beeldscherm, namelijk wat voor type (TN, PVA, IPS) het is, ontbreekt volkomen! Dat is notabenen het eerste criterium waarop je een beeldscherm uitkiest!
En dat gebeurt regelmatig... HDD aankondigingen zonder seektime of accesstime, SSD aankondigingen waarbij er geen melding wordt gemaakt van het type controller, etc.etc.
Ik vind dat je van een tech-site als Tweakers mag verwachten dat de productaankondigingen ook een zeker technisch niveau bezitten... IMHO halen dit soort artikelen de kwaliteit en het aanzien van Tweakers naar beneden.