Hey allemaal..
Waarschijnlijk krijgen jullie deze vragen zo goed als overal. Wel ik zit tamelijk nogal op het beginnersniveau van PHP scripting en 'k heb een fout die ik er absoluut niet uit krijg. 'k Heb al mijn DAL,CRUD en BL's herschreven voor deze fout weg te werken.. Maar ik krijg steeds de melding
Nu dit is de code die ik oproep;
Als ik echter een echo uitvoer op de 2 eerste.. de id & de foto dan toont hij wel degelijk die 2 waarden van het object dat ik meegeef getiteld "$foto" maar vanaf regel 3 doet hij het niet meer..
Dit is de code die ik geef om het object waardes te geven;
Waarschijnlijk krijgen jullie deze vragen zo goed als overal. Wel ik zit tamelijk nogal op het beginnersniveau van PHP scripting en 'k heb een fout die ik er absoluut niet uit krijg. 'k Heb al mijn DAL,CRUD en BL's herschreven voor deze fout weg te werken.. Maar ik krijg steeds de melding
code:
1
| Fatal error: Call to a member function getCommentaar() on a non-object in /srv/www/html/projecten/project31/Zwemclub/classes/CRUDFoto.php on line 40 |
Nu dit is de code die ik oproep;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public function updateFoto ($foto) { $id = $foto->getId(); $foto = toNull(escape($foto->getFoto()),true); $commentaar = toNull(escape($foto-getCommentaar()), true); $wedstrijdId = $foto->getWedstrijdId(); $goedgekeurd = $foto->getGoedgekeurd(); $sql = "UPDATE foto SET foto = $foto, commentaar = $commentaar, wedstrijdId = $wedstrijdId, goedgekeurd = $goedgekeurd WHERE id = $id"; if (!mysql_query($sql, $this->connectie)) { die('Error: ' . mysql_error()); } } |
Als ik echter een echo uitvoer op de 2 eerste.. de id & de foto dan toont hij wel degelijk die 2 waarden van het object dat ik meegeef getiteld "$foto" maar vanaf regel 3 doet hij het niet meer..
Dit is de code die ik geef om het object waardes te geven;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| include_once("include/functions.php"); include_once("include/config.php"); include_once("classes/BLFoto.php"); $blFoto = new BLFoto(); $fotos = $blFoto->getNietGoedgekeurdeFotos(); foreach ($fotos as $foto1) { if (isset($_POST["foto" . $foto1->getId()])) { $fotoid = $foto1->getId(); $fotonaam = $foto1->getFoto(); $commentaar = $foto1->getCommentaar(); $wedstrijdId = $foto1->getWedstrijdId(); $goedgekeurd = 1; $foto = new Foto($fotoid, $fotonaam, $commentaar, $wedstrijdId, $goedgekeurd); $blFoto->updateFoto($foto); } |