Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik zeg kom maar op met die CPU underclocking tool voor de Desirel3art schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:54:
Mooi komt dus schot in de zaak. Nu dus nog even wachten tot bekend wordt gemaakt hoe. Laat maar komen die custom roms
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
'Komt schot' in de zaak? Morgen = rootdag voor desire!l3art schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:54:
Mooi komt dus schot in de zaak. Nu dus nog even wachten tot bekend wordt gemaakt hoe. Laat maar komen die custom roms
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Kijk dit zijn berichten... ik krijg morgen me nieuwe Desire binnen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:03:
[...]
Ik heb de zilveren al 1 week (bij belcompany gehaald).
Ik heb op de oude simkaart de telnrs opgeslagen, ik stop die oude in mijn desire en dan geeft hij mijn telnrs weer als simcontacten. Door lang op een contact te staan kan je kiezen voor opslaan, maar de simicoon blijft. Ik heb nog van alles geprobeerd maar het lukt me niet om in het telefoongeheugen op te slaan. Als ik de nieuwe simkaart in de Desire terugdoe kan ik zien dat het niet gelukt is de contacten in het telefoongeheugen op te slaan.
Ik heb uiteraard dit topic doorgezocht op contacten en er wordt veel gepraat over dubbele contacten of contacten van facebook/gmail/sim/enz enz.
Hoe krijg ik de contacten van mijn ene telefoon (N82) naar de Desire?
Edit: Opgelost!
Ga naar je simkaart op de N82, selecteer alles markeren, selecteer daarna verzenden als visitekaartje, selecteer daarna bluetooth.
Op je Desire krijg je de vraag of je de inkomende bluetoothverbinding accepteert, dan vraagt ie of je de 1e telnr accepteert en daarna gaat de rest erachteraan zonder dat je telkens op OK moet drukken. Na afloopt vraagt ie wat te doen, klik dan op importeer alle vCard.
(ik begreep niet wat een vCard was waar hier soms over gepraat wordt maar nu zie ik het zelf![]()
)
Dit word me eerste Android / Smart phone...zal denk wel flink wennen worden.
ik had al eerst me SE aino laten syncen met outlook en toen weer geconverteerd naar Csv.
Heel omslachtig, maar heb dan liever dit...en dat eerste als Plan B
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik wacht liever op een HTC update die echt nieuwe functionaliteit biedt (apps2sd kan ik zolang wel missen).
dat lijkt me ook logisch. Maar ik vroeg me af of je ook zou kunnen verwijderen wanneer je alleen root en geen custom rom draait.DRvDijk schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:04:
Uit mijn Windows Mobile tijdperk weet ik dat de ROM-bakkers (chefs) hun eigen ROM maken, met daarin precies dat wat zij er wel en niet in willen, en dat ze er inderdaad programmas uitlaten die wel in de standaard fabrieks ROM zitten. Lijkt me dat dat bij Android niet anders is
is idd niet groot, maar scheelt weer een item in de programma en widget lijst. En er zijn wel meerdere dingen die ik eruit zou willen gooien. En het is natuurlijk ook mooier om een lijst te hebben met apps die je ook daadwerkelijk gebruikt.Wekkel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:11:
Het programma 'aandelen' is 8kb, dus uninstallen is haast de moeite niet. Ik zag idd ook de Tweet van O'Brien. Vooralsnog zie ik alleen de undervoltage mod als reden om op een gemodde ROM te wachten.
Ik wacht liever op een HTC update die echt nieuwe functionaliteit biedt (apps2sd kan ik zolang wel missen).
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
DennusB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:56:
Ik zeg kom maar op met die CPU underclocking tool voor de DesireLangere accuduuuurrrr
Relatief veel wens naar underclock voor accuduur... maar hoeveel maakt het uit? Als je Systempanel app van NextApp inc. ziet, gaat Android van zichzelf al érg efficiënt met zijn CPU om; standaard netjes op 245 MHz, tot je gaat scrollen door de app's lijst waarna hij omschiet naar 1 gig... Met andere woorden; kan het nóg (merkbaar) efficiënter dan dit?Wekkel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:11:
(...) Vooralsnog zie ik alleen de undervoltage mod als reden om op een gemodde ROM te wachten. (...)
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Je zou zeggen van niet. Ik wil gewoon een heerlijke vanilla 2.1 rom draaien, wat ik wil gebruiken installeer ik zelf wel. Vraag me alleen af hoe het met OTA updates zit bij een custom ROM.Obiter dictum schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:21:
[...]
[...]
Relatief veel wens naar underclock voor accuduur... maar hoeveel maakt het uit? Als je Systempanel app van NextApp inc. ziet, gaat Android van zichzelf al érg efficiënt met zijn CPU om; standaard netjes op 245 MHz, tot je gaat scrollen door de app's lijst waarna hij omschiet naar 1 gig... Met andere woorden; kan het nóg (merkbaar) efficiënter dan dit?
Ik wil er gelijk een 16gb kaart instoppen.
Vanuit de pricewatch kwam ik op :
pricewatch: Sandisk microSDHC 16GB Class 2
uit.
Ik zag ook dat er class 6 kaartjes waren, zit hier groot verschil tussen, en werkt bovenstaand kaartje gewoon icm de desire?
Cons:::BB4E
Verwijderd
Ik kreeg vanmiddag ook ineens de melding "Kan de foto niet opslaan op de sd-kaart vanwege onvoldoende bestandsrechten". Kreeg het niet voor elkaar en heb de telefoon helemaal uitgezet en toen weer aan. Toen begon de poppenkast pas echt. Na opstarten kreeg ik de melding dat er geen sim kaart in het toestel zat.hars73 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:58:
Okee. dan laat ik hem helemaal leeglopen.
Heb trouwens antwoord op mijn vraag aan HTC over het niet kunnen opslaan van een gemaakte foto(“Kan de foto niet opslaan op de sd-kaart vanwege onvoldoende bestandsrechten”) :
"Bedankt voor uw vraag over uw Desire. Geen idee wat dit is, ook mijn collega's kunnen hier geen antwoord op geven. Kunt u ons op de hoogte houden zodra dit probleem zich opnieuw voordoet? Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Bedankt voor het e-mailen met HTC. Met vriendelijke groet, .......... HTC"
Met andere woorden.. kijk het even aan..
Toen wilde ik 'm weer uitdoen via de power button, maar ipv van uitgaan kreeg ik een vreemd wit scherm te zien met allerlei technische brabbels en de naam: "htc.bravo". Ik kwam daar niet uit en toen heb ik de batterij er maar uitgehaald en daarna er weer in. Daarna deed die het weer normaal en zag ook mijn sd kaart en sim weer. Heel wazig allemaal.
shameblaster schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:31:
Volgende week komen ze mijn desire dan eindelijk brengen.
Ik wil er gelijk een 16gb kaart instoppen.
Vanuit de pricewatch kwam ik op :
pricewatch: Sandisk microSDHC 16GB Class 2
uit.
Ik zag ook dat er class 6 kaartjes waren, zit hier groot verschil tussen, en werkt bovenstaand kaartje gewoon icm de desire?
Duseehm...Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.
Geen reacties maar ik denk dat het komt door de impedantie van de aansluiting. Want het gebeurt bij mij alleen als ik m op aux ingang van versterker aansluit en bij sommige anderen alleen met bepaalde koptelefoon. Vermoedelijk heeft het iets te maken met de detectie van koptelefoon die in de war raakt.Makkelijk schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:33:
Ik heb vandaag ervaren dat de mp3 speler overslaat. Als een vieze CD, wat natuurlijk nergens op slaat. Gebeurd bij diverse MP3s die eerder vandaag uren lang geen problemen gaven.
Telefoon ging zelfs net random mensen bellen terwijl ik er niet eens in de buurt was door de muziekspeler.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Zo grote waarschuwing en nog niet gelezen, zal mn bericht even reporten
Cons:::BB4E
langs welke weg heb je HTC gecontacteerd? Dan doe ik dat ook effe...hars73 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:58:
[...]
Heb trouwens antwoord op mijn vraag aan HTC over het niet kunnen opslaan van een gemaakte foto(“Kan de foto niet opslaan op de sd-kaart vanwege onvoldoende bestandsrechten”) :
[...]
Apps die ingebouwd zijn in de ROM worden verkeerd aangeduid in de 'Manage applications' setting. Je maakt mij niet wijs dat een app maar 8kb groot is, das imo wel érg weinig.Wekkel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:11:
Het programma 'aandelen' is 8kb, dus uninstallen is haast de moeite niet. Ik zag idd ook de Tweet van O'Brien. Vooralsnog zie ik alleen de undervoltage mod als reden om op een gemodde ROM te wachten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt zo'n kaartje prettig (zijn er nadelen?), werkt de Android-mediaplayer fijn en wat is de geluidskwaliteit vergeleken met bijvoorbeeld een iPhone?
Bedankt!
- hars73
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 10-09 19:17
Papa van Dewi en Robin :-)
:strip_icc():strip_exif()/u/48963/dewi.jpg?f=community)
Dat heb ik gedaan via onderstaand formulier. Had eigenlijk binnen een paar uur wel antwoord. Lijkt me dat alle problemen gewoon maar daarlangs gemeld moeten worden. Dan is HTC in ieder geval op de hoogte.bertalizer schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:41:
[...]
“Kan de foto niet opslaan op de sd-kaart vanwege onvoldoende bestandsrechten”
langs welke weg heb je HTC gecontacteerd? Dan doe ik dat ook effe...
http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx
Paul O Brien zegt:
"Yes, i've managed to write the superuser app and su to the system partition. In case you wondered. ;-)"
en
"Right, all being well, root coming for all Desire owners tomorrow! :-) (must eat now!)"
Ik kan niet wachten tot morgen w00t for root
Bron: http://twitter.com/PaulOBrien
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12095
[ Voor 4% gewijzigd door martijnd op 27-04-2010 22:29 ]
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Ik heb ook zo iets vaags. Sinds twee weken heb ik het toestel en eigenlijk meteen merkte ik al dat ik behoorlijk hoofdpijn kreeg. Ik ben daar een tikkeltje gevoelig voor, omdat ik in het verleden wel eens lichte hoofdpijn kreeg bij een lang (GSM) gesprek.deadsy33 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:57:
[...]
Was gisteren wat dingetjes aan het configureren op mijn telefoon en ik ben er nu wel zeker van dat ik enkele tintelingen voel in mijn hand. Het doet geen pijn maar het is zeker waarneembaar.
Afgelopen weekend heb ik de proef op de som genomen en mijn oude telefoon weer in gebruik genomen en al snel was de hoofdpijn weg. Vanmiddag de Desire weer aangezet en vrij snel weer pijn aan mijn dak.
Ondanks dat het een fijn werkend toestel is, staat ie inmiddels op marktplaats.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
De geluidskwaliteit is afhankelijk van de muziek (voor mij) meer als voldoende. De tonen zijn goed en een lekkere bas. Maar bij muziek met veel stilte stukken (Chopin bijvoorbeeld) hoor je een duidelijke ruis, niet hard maar wel vervelend. Dus het ligt er voornamelijk aan welke muziek je luistert en hoe erg je op de kwaliteit let. Bij Tiesto/Leon Bolier/Goldfish/Snowpatrol/The Killers heb ik er geen last van, enkel bij klassieke muziek dus.popcorn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:57:
Kan iemand me meer vertellen over de geluidskwaliteit van de Desire in combinatie met oordopjes? Ik ga hem misschien kopen en wil hem ook als MP3-speler gebruiken door mijn muziek op een los kaartje te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt zo'n kaartje prettig (zijn er nadelen?), werkt de Android-mediaplayer fijn en wat is de geluidskwaliteit vergeleken met bijvoorbeeld een iPhone?
Bedankt!
Verder vind ik de android muziek speler prima werken, beter als mijn oude (nokia 5800). Qua muziek erop zetten, dat is simpel. Je sluit je telefoon aan op de pc met kabel/bluetooth en dan kan je hem of synchroniseren met je media speler of gewoon bestanden opslepen. Tjah qua nadelen, je hoeft niet persé iTunes te gebruiken (misschien zie je dat als nadeel?)
euh, de accu zit niet onderaan he, die zit vrij ver bovenaan.kenkreutzer schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:14:
Daarnaast heb ik gemerkt dat de Desire vrij warm wordt aan de onderkant(waar de accu zit). Ik heb even gekeken hoe warm het was, en zijn piek was 40 graden. Ik neem aan dat dit niet zo'n heel probleem is?
zoals je op onderstaand plaatje kunt zien zit de processor onderop.

ook wel te lezen in reviews: HTC Desire: begeerte heeft ons aangeraakt
Is dan ook direct Apps2SD mogelijk? Zit namelijk een beetje verlegen om opslagruimtemartijnd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:11:
Morgen is voor iedereen root mogelijk op de Desire en mogelijk ook Legend en Incredible (maar die komt hier niet uit)
Paul O Brien zegt:
"Yes, i've managed to write the superuser app and su to the system partition. In case you wondered. ;-)"
en
"Right, all being well, root coming for all Desire owners tomorrow! :-) (must eat now!)"
Ik kan niet wachten tot morgen w00t for root
Bron: http://twitter.com/PaulOBrien
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12095

Verwijderd
Dat zal dan niet meer lang duren. Zal een beetje afhangen in welke mate hij toegang tot de systeem-bestanden kan krijgen. Eerst maar root, daar zal ik al blij mee zijn..Alexander6501 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:43:
[...]
Is dan ook direct Apps2SD mogelijk? Zit namelijk een beetje verlegen om opslagruimte
Verwijderd
Btw, root-access had hij al 1 maand geleden.. Hij is echter blijven steken in de Dominicaanse Republiek (op vakantie, maar vanwege de vulkaanproblematiek weekje langer), hij heeft nu dus ook FS-accessVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:47:
[...]
Dat zal dan niet meer lang duren. Zal een beetje afhangen in welke mate hij toegang tot de systeem-bestanden kan krijgen. Eerst maar root, daar zal ik al blij mee zijn..
En niet alleen voor de Desire, maar ook voor de Legend..Yes, i've managed to write the superuser app and su to the system partition. In case you wondered. ;-)
Ik zeg, hulde, Paul O'Brien.. En tegelijkertijd een waarschuwing aan de Android community dat we voor su rights afhankelijk zijn van één ontwikkelaar / sysops man...
Dat wordt idd vrij snel community cooked ROMs.. Met name apps2sd is hetgeen waar ik nu met iets te veel ongeduld op wacht.. Echt, mijn desire is fantastisch, maar het app storage probleem is echt te WinMo achtig, 8 jaar terug in de tijd.... moeten ze vaart achter te zetten om dat ook voor de iets minder gevorderde gebruiker mogelijk te maken, om het nog maar niet over het feit te hebben dat het hen veel marktpotentie zal kosten ten aanzien van (mijns inziens) technisch inferieure apparaten zoals de iPhone (behalve dit saillante detail dus ;-).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 23:08 ]
Verwijderd
Hebben meer mensen dit?
Ik blijf voorlopig bij mijn benadering dat een custom ROM nog niet nodig is. Die paar appz kan ik wel missen. Froyo lijkt veel meer te gaan bieden in tijd dan ROM tweaks voor het moment. Het zal van je persoonlijke gebruik afhangen of je tweaks noodzakelijk acht. Persoonlijk denk ik dat de rauwe power van 1Ghz veel optimalisaties minder zichtbaar zal maken.
Enfin, afwachten en vooral de ervaringen van anderen lezen.
- wontcachme
- Registratie: September 2005
- Laatst online: 15:41
You catch me? No you wont
:strip_icc():strip_exif()/u/155971/avatar_kerst.jpg?f=community)
Merk ik ook. Blijkbaar kan zelfs onze 1Ghz niet alles altijd 100% bijhouden, maar denk ook dat we altijd zulk kleine 'lag' blijven houden.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:26:
Ik merk soms een beetje lag als ik aan het browsen ben en een link aanklik. Hebben meer mensen dit? Ook wanneer ik mijn berichten open zie ik eerst alle 06 nummers, en pas een tel later komt de naam er te staan. Verder als ik ga scrollen door een sms-gesprek hapert het wat.
Hebben meer mensen dit?
Ik weet dat er een launcher geïnstalleerd moet worden om Sense te kunnen uitschakelen. Zit daar dan ook een dialer/contacts app in? Of zitten we dan alsnog vast aan de apps van HTC?
Ik ben zeker in de markt voor een Desire (zal er wel een van Vodafone worden), maar ik ben huiverig voor Sense.
Na het uitpluizen van de 3 threads krijg ik het idee dat de Sense apps voor mail en People een verminderde functionaliteit heeft vergeleken met mijn Magic 1.6

Vandaag heel even met de Desire gespeeld bij de BC, hij was helaas nog nooit aan geweest, dus geen accounts ingesteld.
Verwijderd
Doel is ook zeker niet om een iphone war te starten, ik geef alleen aan dat ik geloof dat Android beperking(en) heeft, en de belangrijkste daarvan acht ik App storage (dat is gewoon, hoe je het ook bekijkt een achterhaald model). Ik begrijp goed dat users niet zoveel behoefte hebben aan extra apps, maar naar mijn idee vertegenwoordigd dit niet de groep die geïnteresseerd is in tweakable smartphone (zoals de Android phones dat over het algemeen zijn).Wekkel schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:26:
Laten we aub geen iPhone war starten hier en ons tot de Desire beperken. Apps2SD is zeer gewenst, maar vergt - als ik heb goed begrijp - een Cyagen-mod (of hoe dat ding dan ook heet). Dat zal vast niet lang op zich laten wachten als O'Brien zijn instructies voor root morgen bekend maakt.
Gedeeltelijk mee eens. Heb de Hero hiervoor gehad, kan mij veel geklaag van de huidige gebruikers over die telefoon voorstellen. Niet omdat 1.6 slecht is, helemaal niet, in vele gevallen superieur aan andere smartphone OS'es, maar omdat er vaak veel bloatware meegeleverd wordt, zeker in het geval van de hero, wat gewoon een wat tragere (400 MHz.) smartphone is. Custom MoDaCo ROM (ik spreek uit ervaring) is dan een wereld van verschil qua snelheid, terwijl je exact dezelfde interface behoudt (hij voelt alleen 4 x sneller en stabieler aan). En dan heb je natuurlijk Auto App2SD. Dus écht een bibliotheek aan apps. Het interesseert mij niet met welk argument men komt maar net iets meer dan 100 MB om apps te installeren op een device als de Desire gaat er bij mij niet in.Ik blijf voorlopig bij mijn benadering dat een custom ROM nog niet nodig is. Die paar appz kan ik wel missen. Froyo lijkt veel meer te gaan bieden in tijd dan ROM tweaks voor het moment. Het zal van je persoonlijke gebruik afhangen of je tweaks noodzakelijk acht. Persoonlijk denk ik dat de rauwe power van 1Ghz veel optimalisaties minder zichtbaar zal maken.
Ik wacht dus wél op een Custom ROM voor de Desire, maar HTC Sense hoeft wat mij betreft niet eens te verdwijnen, ik wens alleen root access voor Wireless Tether & Apps2SD.. Net als MoDaCo 3.2 ROM @ mijn hero.
Naar mijn idee loop je juist, hoe sneller de chipset van een smartphone is, eenvoudiger tegen de beperkingen van een OS aan (als ik merk hoe snel ik iets installeer.. telefoon kan makkelijk binnen 20 min. vol zijn - fresh install ;-)...
En dat sowieso altijd.Enfin, afwachten en vooral de ervaringen van anderen lezen.
Bedankt! iTunes is wat mij betreft juist het grootste nadeel van Apple-producten, dus dat vind ik bepaald geen gemis. Het is natuurlijk wel jammer dat hij geen FLAC afspeelt, maar dat kan een iPhone ook niet.Icyzer schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:30:
[...]
De geluidskwaliteit is afhankelijk van de muziek (voor mij) meer als voldoende. De tonen zijn goed en een lekkere bas. Maar bij muziek met veel stilte stukken (Chopin bijvoorbeeld) hoor je een duidelijke ruis, niet hard maar wel vervelend. Dus het ligt er voornamelijk aan welke muziek je luistert en hoe erg je op de kwaliteit let. Bij Tiesto/Leon Bolier/Goldfish/Snowpatrol/The Killers heb ik er geen last van, enkel bij klassieke muziek dus.
Verder vind ik de android muziek speler prima werken, beter als mijn oude (nokia 5800). Qua muziek erop zetten, dat is simpel. Je sluit je telefoon aan op de pc met kabel/bluetooth en dan kan je hem of synchroniseren met je media speler of gewoon bestanden opslepen. Tjah qua nadelen, je hoeft niet persé iTunes te gebruiken (misschien zie je dat als nadeel?)
Zo'n kaartje levert verder ook geen problemen op? Ik heb een tijdje geleden een Creative MP3-speler gehad die zo'n kaartje nogal langzaam las en niet lekker omging met de mappen en albums, vandaar.
[ Voor 7% gewijzigd door popcorn op 27-04-2010 23:56 ]
Verwijderd
Kaartje ligt meestal aan de class van de SD-kaart zelf (zelf geef ik de voorkeur aan > Class 2).. En natuurlijk ook de rekenkracht van je device. Een Hero met een class 2 sd kaartje zie ik niet zitten..popcorn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:42:
[...]
Bedankt! iTunes is wat mij betreft juist het grootste nadeel van Apple-producten, dus dat vind ik bepaald geen gemis. Het is natuurlijk wel jammer dat hij geen FLAC afspeelt, maar dat kan een iPhone ook niet.
Zo'n kaartje levert verder ook geen problemen op? Ik heb een tijdje geleden een Creative MP3-speler gehad die zo'n kaartje nogal langzaam las en niet lekker omging met de mappen en albums, vandaar.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
Er is een nieuwere HTC Sync uitgekomen. De mijne was 2.0.28 en deze is 2.0.33.
Er staat wel bij dat je eerst de oude moet uninstalleren.
Hij syncht de contacten goed en op de pc kan je ze makkelijker bewerken. Maar als je een foto toevoegt en opslaat zie je ze alleen op de pc, op de Desire zie je de foto niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 01:39 ]
- Kan ik ook mijn hotmail als email gebruiken of is gmail alleen echt verstandig? Heb het namelijk niet zo op gmail. Wat als ik hotmail gebruik, wat voor functies doen het dan eventueel niet?
.
Gebruik aub eerst even de zoekfunctie en verdiep je even in wat root inhoudt, en wat voor functies er op de Desire zitten.henidde schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:32:
- Wat houdt dat Root access eigenlijk in, wat kan je daar mee?
- Kan ik ook mijn hotmail als email gebruiken of is gmail alleen echt verstandig? Heb het namelijk niet zo op gmail. Wat als ik hotmail gebruik, wat voor functies doen het dan eventueel niet?
Verwijderd
Kijk hier ff of je er wat wijzer uit wordt. http://lmgtfy.com/?q=wat+is+root+accesshenidde schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:32:
- Wat houdt dat Root access eigenlijk in, wat kan je daar mee?
Verwijderd
Dat vroeg ik me ook af. Ik had op mijn N82 een large time screensaver, dat lijkt nogal op de bureauklok.Ewivis schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:09:
ik had even een vraag. De desire heeft zo'n bureauklok, is er een mogelijkheid dat als ik de mobiel op standby zet(dus aan en uit knop indruk,zodat het beeld zwart wordt) dat ik dan deze bureauklok zie?
Ik ben nog steeds tevreden over de Desire. Hij heeft hier en daar wel wat waarvan ik denk, nou nou... dat had beter gekund maar op veel punten is hij (ook dankzij de programmaatjes op Market) superieur aan bijv mijn N82. Mijn Favo is bijv de appsinstaller, en de appscontrol pro. Met de 1 installeer je heel makkelijk apk's. Met de ander uninstalleer je het heel makkelijk. Mijn grootste kritiek is eigenlijk de contacten en alles daaromheen..
Ik zal die nieuwe versie van sync eens proberen, maar weet iemand in de tussentijd nog een andere manier om apps te installeren dan via HTC sync?
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:47:
[...]
Kijk hier ff of je er wat wijzer uit wordt. http://lmgtfy.com/?q=wat+is+root+access
Verwijderd
Heb je de Desire zelf wel op HTC sync gezet? (die vraag krijg je bij usb aansluiten).mace schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:55:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn desire te syncen, maar mijn telefoon en pc vinden elkaar niet, de driver is niet goed. Ik heb geprobeerd de driver handmatig in te laden maar dat werkt ook niet.
Ik zal die nieuwe versie van sync eens proberen, maar weet iemand in de tussentijd nog een andere manier om apps te installeren dan via HTC sync?
Appsinstaller is het eenvoudigst vind ik, zet je apps op de SD card in de map downloads (om hem snel terug te kunnen vinden, mag ook een andere map naar jouw smaak zijn). Zet de Desire dan wel op Diskdrive. Apps Installer vindt de apk dan vanzelf zonder dat je erheen moet navigeren en je krijgt dus een lijstje met alle apk's die hij kon vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 09:13 ]
Uiteraard.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:03:
Heb je de Desire zelf wel op HTC sync gezet? (die vraag krijg je bij usb aansluiten).
Appsinstaller, is dat een android app?Appsinstaller is het eenvoudigst vind ik, zet je apps op de SD card in de map downloads (om hem snel terug te kunnen vinden, mag ook een andere map naar jouw smaak zijn). Zet de Desire dan wel op Diskdrive.
Verwijderd
Ja Apps Installer is een android app en te vinden in Market.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 09:11 ]
Al eens op het knopje Market gedrukt? Echt bergen met Application Installers te krijgen daar....
Verwijderd
Dank u wel. Is Bookmarked (je weet maar nooit)shadownetwork schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:38:
Misschien een leuke link: RTL Gemist op je desirehttp://www.androidworld.n...-kijken-op-je-htc-desire/
Verwijderd
Oke, ik dacht namelijk dat het misschien wel eens een windows-tooltje kon zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:08:
Ja Apps Installer is een android app en te vinden in Market.
Ik weet het, domme vraag.
Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, post dan niet.redfoxert schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:12:
Al eens op het knopje Market gedrukt? Echt bergen met Application Installers te krijgen daar....
VV Kijk, nog meer ruis.
[ Voor 11% gewijzigd door mace op 28-04-2010 09:45 ]
Drie seconden google'en en je vraag was ook beantwoord geweest, is het niet?mace schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:32:
Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, post dan niet.
Nickname does not reflect reality
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik mijn netwerk niet handmatig kan instellen (ik woon aan de belgische grens, dus voor mij is z'n functie ontzettend belangrijk om geen peperdure telefoonrekeningen te ontvangen).
Na 4 maal gebeld te hebben is de knoop door. Deze functie zit er gewoon niet op.
Het enige wat ze mij dus kunnen bieden is dat ik geen internetverbinding maak met andere netwerken (datarooming uit zetten).
Mochten meer mensen dit een probleem vinden of hier last van hebben dan raden ze aan naar htc te bellen/mailen dan wordt dit mogelijk (bij een x aantal klachten) opgenomen in de nieuwe rom.
Verwijderd
En hoe is datarooming uit te zetten? Dan zet ik hem bij voorbaat uit.Dujardinn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:46:
Zojuist wederom met de HTC Helpdesk gebeld.
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik mijn netwerk niet handmatig kan instellen (ik woon aan de belgische grens, dus voor mij is z'n functie ontzettend belangrijk om geen peperdure telefoonrekeningen te ontvangen).
Na 4 maal gebeld te hebben is de knoop door. Deze functie zit er gewoon niet op.
Het enige wat ze mij dus kunnen bieden is dat ik geen internetverbinding maak met andere netwerken (datarooming uit zetten).
Mochten meer mensen dit een probleem vinden of hier last van hebben dan raden ze aan naar htc te bellen/mailen dan wordt dit mogelijk (bij een x aantal klachten) opgenomen in de nieuwe rom.
Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele Netwerken > Gegevensroaming.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:56:
[...]
En hoe is datarooming uit te zetten? Dan zet ik hem bij voorbaat uit.
Dit heb je vast al geprobeerd maar als je dus bij mobiele providers een andere provider kiest blijft deze niet hangen?Dujardinn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:46:
[ Voor 55% gewijzigd door mace op 28-04-2010 10:01 ]
Een forum waar dit probleem ook bekend is:
AndroidForums
Toch mooi om te lezen dat je niet de enige bent... nu nog een oplossing!
What the ****? Handmatig netwerk kiezen zit er niet op? Dat is toch wel zo'n basic functie... HTC is er echt een zooitje van aan het maken, en ben bang dat ik spijt krijg dat ik een Desire besteld heb.Dujardinn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:46:
Zojuist wederom met de HTC Helpdesk gebeld.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het wel mogelijk is flac support te krijgen op android, maar waar geen idee. Maar ik denk eerlijk gezegt niet dat dat de moeite waard is.popcorn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:42:
[...]
Bedankt! iTunes is wat mij betreft juist het grootste nadeel van Apple-producten, dus dat vind ik bepaald geen gemis. Het is natuurlijk wel jammer dat hij geen FLAC afspeelt, maar dat kan een iPhone ook niet.
Qua mappen heb ik tot nu toe nog geen last van, hij doet het beter als mijn Nokia. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je de muziek per album hebt uitgesorteerd...
htc desire tips & tricks
en
top 50 apps for android (sommige zijn UK specifiek, maar merendeel heeft meer algemeen karakter).
Iemand bijvoorbeeld dit al uitgeprobeerd:
Calibrate your keyboard!!! You will find using the keyboard waaay better. Do this via:
Settings > Language and Keyboard > Touch Input > Text Input > Calibration Tool
[ Voor 33% gewijzigd door mmedia op 28-04-2010 10:28 ]
Yep, maakte het keyboard voor mij een heeeeel stuk beter.
- wontcachme
- Registratie: September 2005
- Laatst online: 15:41
You catch me? No you wont
:strip_icc():strip_exif()/u/155971/avatar_kerst.jpg?f=community)
Ja, het is HTC zijn schuld dat er een functionaliteit van Android niet in zit. Dat is toch echt Google zijn schuld.Phusebox schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:02:
[...]
What the ****? Handmatig netwerk kiezen zit er niet op? Dat is toch wel zo'n basic functie... HTC is er echt een zooitje van aan het maken, en ben bang dat ik spijt krijg dat ik een Desire besteld heb.
Verwijderd
Thnxs, heb het gelijk in mijn signature gezet.mmedia schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:17:
Voor kersverse HTC Desire eigenaren, die wellicht wat overdonderd zijn door alle mogelijkheden:
htc desire tips & tricks
en
top 50 apps for android (sommige zijn UK specifiek, maar merendeel heeft meer algemeen karakter).
Iemand bijvoorbeeld dit al uitgeprobeerd:
[...]
Nou als je handmatig netwerk gaat zoeken en dan een netwerk selecteert springt hij niet zomaar over. Dan krijg je een melding met de vraag op welk netwerk je wil registeren.wontcachme schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:29:
[...]
Ja, het is HTC zijn schuld dat er een functionaliteit van Android niet in zit. Dat is toch echt Google zijn schuld.
Dus het zit er eigenlijk wel een soort van op.
Ten minste dat is wat hij bij mij deed toen ik afgelopen bij de grens van Duitsland zat en zo nu en dan geen bereik meer had.
Ze hebben hier allemaalde bruine versie gekozen in ben de enige met een zilveren hoop wel dat die zilveren mooier is dan
Ik kon gewoon engels kiezen bij het aanzetten van het ding. Dutch is default inderdaad maar switchen naar Engels was op mijn Vodafone ding geen probleem. Ook geen Vodafone zut er op overigens.Unknown Alien schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:39:
Weet iemand een betrouwbare webwinkel die de Desire verkoopt met Engelse Andriod erop? Ik heb er net 3 besteld voor me werk bij pdashop, maar die zijn NL en heb ook Engelse nodig. Ik heb op de HTC website gekeken voor leveranciers in NL, maar die verkopen alleen de NL versie :x
Ze hebben hier allemaalde bruine versie gekozen in ben de enige met een zilveren hoop wel dat die zilveren mooier is dan
Nog even een update: Ik kan nu ruim 2 dagen met de telefoon bij gemiddeld gebruik. Een stuk langer als ik em helemaal niet gebruik (duh). Ook met WiFi aan houdt hij het erg lang vol dankzij JuiceDefender + UltimateJuice. Nu dit probleem is opgelost vind ik het echt een geweldig apparaatje!Aros schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:36:
[...]
Update: Het lijkt erop dat inderdaad de mail applicatie de battery enorm draint. Die heb ik nu uitstaan, gegevensverbinding staat aan en de accu gaat nu een stuk langer mee. Staat nu op 86% na 5 uren nadat ik wat via WiFi heb zitten browsen en wat heb zitten gamen.
Geen idee wat de mail applicatie precies doet. Misschien dat ie alle mails probeert te downloaden? Lijkt me gek, maar hij zit wel als een gek iets te doen als het aanstaat.
Je kan je provider bellen, zij kunnen in het netwerk roaming (zowel data als bellen / smsen) handmatig uitzetten. Tenminste, dit was zo'n 2 jaar geleden nog het gevall3art schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:38:
[...]
Nou als je handmatig netwerk gaat zoeken en dan een netwerk selecteert springt hij niet zomaar over. Dan krijg je een melding met de vraag op welk netwerk je wil registeren.
Dus het zit er eigenlijk wel een soort van op.
Ten minste dat is wat hij bij mij deed toen ik afgelopen bij de grens van Duitsland zat en zo nu en dan geen bereik meer had.
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Verwijderd
ook bij het typen?
Ok zal het morgen zien als dat bij deze toestellen ook zo is. thanksredfoxert schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:48:
[...]
Ik kon gewoon engels kiezen bij het aanzetten van het ding. Dutch is default inderdaad maar switchen naar Engels was op mijn Vodafone ding geen probleem. Ook geen Vodafone zut er op overigens.
ben alvast wat apps aan het zoeken. Exchange activeren zal toch geen probleem zijn.
Ik heb sinds 2 dagen het volgende gedaan. Standaard staat de data verbinding op GPRS(incl sync) en WIFI aan. Indien ik 3G nodig heb stel ik dat in via een Widget. Tevens heb ik de live background vervangen door een normale wallpaper. Het verschil is hierdoor enorm groot. Na een volle dag van ongeveer 30 minuten bellen / 1,5 uur internet / 10 smsjes staat de accu op 60% waar ik eerder halverwege al moest bijladen.Aros schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:54:
[...]
Nog even een update: Ik kan nu ruim 2 dagen met de telefoon bij gemiddeld gebruik. Een stuk langer als ik em helemaal niet gebruik (duh). Ook met WiFi aan houdt hij het erg lang vol dankzij JuiceDefender + UltimateJuice. Nu dit probleem is opgelost vind ik het echt een geweldig apparaatje!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Yup, scheelt echt stukken!
Verwijderd
Waarom zou een live background veel stroom slurpen? Hij beweegt niet of zo?renzo4000 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:08:
[...]
Ik heb sinds 2 dagen het volgende gedaan. Standaard staat de data verbinding op GPRS(incl sync) en WIFI aan. Indien ik 3G nodig heb stel ik dat in via een Widget. Tevens heb ik de live background vervangen door een normale wallpaper. Het verschil is hierdoor enorm groot. Na een volle dag van ongeveer 30 minuten bellen / 1,5 uur internet / 10 smsjes staat de accu op 60% waar ik eerder halverwege al moest bijladen.
Net ff voor de gein een aantal contacten een foto gegeven en toen crashde de contacts applicatie regelmatig op de Desire. Hij starte ook weer opnieuw op. Enig idee hoe dit komt, zijn de fotos te groot of is de contacts-sectie gewoon zo instabiel als de pest?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 11:23 ]
Wat een bizarre naam dan, voor een statische achtergrond, niet?Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:22:
Waarom zou een live background veel stroom slurpen? Hij beweegt niet of zo?
Verwijderd
Brad Pitt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:25:
[...]
Wat een bizarre naam dan, voor een statische achtergrond, niet?

En met Live ging ik niet meteen vanuit dat het iets bewegends zou zijn maar iets kleurrijks of zo.
Edit; vreet die Live achtergrond ook stroom als de scherm uit staat (standby dus)?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 11:33 ]
Ik raad zeker UltimateJuice aan als je WiFi aan laat staan. Deze schakelt WiFi uit als er geen bekend netwerk in de buurt is en verder schakelt UltimateJuice WiFi uit als je niks downloadt en je scherm uitstaat. Kost iets van 4 euro, maar is een mooi programma! Afgelopen nacht WiFi en APN aangehouden, over iets van 8 uren maar 4% accu gekost.renzo4000 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:08:
[...]
Ik heb sinds 2 dagen het volgende gedaan. Standaard staat de data verbinding op GPRS(incl sync) en WIFI aan. Indien ik 3G nodig heb stel ik dat in via een Widget. Tevens heb ik de live background vervangen door een normale wallpaper. Het verschil is hierdoor enorm groot. Na een volle dag van ongeveer 30 minuten bellen / 1,5 uur internet / 10 smsjes staat de accu op 60% waar ik eerder halverwege al moest bijladen.
Verder doet JuiceDefender (gratis) aan besparing van je gegevensverbinding als je deze niet gebruikt.
Verwijderd
Klinkt goed, bedankt voor de infoAros schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:32:
[...]
Ik raad zeker UltimateJuice aan als je WiFi aan laat staan. Deze schakelt WiFi uit als er geen bekend netwerk in de buurt is en verder schakelt UltimateJuice WiFi uit als je niks downloadt en je scherm uitstaat. Kost iets van 4 euro, maar is een mooi programma! Afgelopen nacht WiFi en APN aangehouden, over iets van 8 uren maar 4% accu gekost.
Verder doet JuiceDefender (gratis) aan besparing van je gegevensverbinding als je deze niet gebruikt.
UltimateJuice schakelt de Wifi uit als je niks download, theoritisch zou de Wifi niet uitgaan als je emailclient email ophaalt en verstuurd elke minuut (of hoeveel de interval ook is), klopt dat? Of belemmerd UltimateJuice het mailverkeer tot ik hem ontgrendel?
Ik lees net dat je voor UltimateJuice perse JuiceDefender nodig hebt. UJ is een addon van JD.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 11:57 ]
Verwijderd
Heb toen mijn Desire uitgezet, echt van power af, en daarna weer aangezet. Hierna deed het opladen het weer zoals ik daarvoor ook al had verwacht... De batterij laadde echt op......
Het lijkt er dus op alsof het geheugen/cpu beheeer niet echt goed werkt, en de niet afgesloten spellen gewoon door zijn gegaan met het consumeren van battery-power, of is er iets anders aan de hand?
Maar, als het dus wel ligt aan die spelletjes welke niet echt gestopt zijn, dan moet ik toch maar aan de task-killer?
Het valt me trouwens sowieso op, wat heeft Android meer\beter te bieden dan WinMo 6.1/6.5? Ik lees heel veel problemen hier, welke je bij WinMo ook wel hebt, maar waar ondertussen al zoveel externe programmaas voor zijn, dat je het echt helemaal naar je hand kunt zetten
Verwijderd
Als jij je tel hebt afgesloten, zijn alle apps ook gelijk afgesloten dus daar kan het niet aan liggen.. misschien heb je em niet goed aan de lader gehad, want normaal hoort hij dan niet sneller leeg te lopen, ook al had je alle apps aanstaan, hij gebruikt gewoon netstroom dan dus dan kan hij niet leeglopenVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:40:
Heb iets vreems gehad gisteravond met mijn Desire. Kent iemand dit ook? Was niets aan het doen met mijn Desire, hij stond gewoon "standaard" aan, en had hem aan mijn pc gehangen, als alleen opladen. En je zag ook wel dat hij aan het opladen was, maar... Het ontladen ging sneller dan het opladen.... Dus, ik zag gewoon per 10-15 minuten mijn Desire-batterij langzaam leeg lopen.... Had daarvoor in de middag wat spelletjes gespeeld, maar verder niets bijzonders.
Heb toen mijn Desire uitgezet, echt van power af, en daarna weer aangezet. Hierna deed het opladen het weer zoals ik daarvoor ook al had verwacht... De batterij laadde echt op......
Het lijkt er dus op alsof het geheugen/cpu beheeer niet echt goed werkt, en de niet afgesloten spellen gewoon door zijn gegaan met het consumeren van battery-power, of is er iets anders aan de hand?
Maar, als het dus wel ligt aan die spelletjes welke niet echt gestopt zijn, dan moet ik toch maar aan de task-killer?
Het valt me trouwens sowieso op, wat heeft Android meer\beter te bieden dan WinMo 6.1/6.5? Ik lees heel veel problemen hier, welke je bij WinMo ook wel hebt, maar waar ondertussen al zoveel externe programmaas voor zijn, dat je het echt helemaal naar je hand kunt zetten
Ofwel je hebt zijn relaas niet helemaal goed gelezen denk ik zoVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:45:
Als jij je tel hebt afgesloten, zijn alle apps ook gelijk afgesloten dus daar kan het niet aan liggen.. misschien heb je em niet goed aan de lader gehad, want normaal hoort hij dan niet sneller leeg te lopen, ook al had je alle apps aanstaan, hij gebruikt gewoon netstroom dan dus dan kan hij niet leeglopen
Verwijderd
Hij schrijft toch dat na de reboot de tel weer oplaadde zoals het hoort. Ik denk dat hij toch een aantal apps op de achtergrond had die stroom verbruikte? Je kan toch geschiedenis inzien van accuverbruik, wie de boosdoener is?Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:45:
[...]
Als jij je tel hebt afgesloten, zijn alle apps ook gelijk afgesloten dus daar kan het niet aan liggen.. misschien heb je em niet goed aan de lader gehad, want normaal hoort hij dan niet sneller leeg te lopen, ook al had je alle apps aanstaan, hij gebruikt gewoon netstroom dan dus dan kan hij niet leeglopen
Verwijderd
En, het "lampje" brandde rood, en het icon boven aan het scherm zag je ook de "oplaad"-beweging maken... Dus was ook echt wel goed aangesloten, temeer daar ik na het echt uit zetten en daarna weer aanzetten, ik niet aan de verbinding heb gezeten en het toen toch weer goed ging.
Ik lees wel vaker dat het uit/aanzetten veel problemen oplost, maar toch krijg ik nu het idee dat de battery-gebruik meter niet alle processen laat zien?
Maar verder, wat een geweldig apparaat is die Desire. Heb er geen seconde spijt van!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:02 . Reden: Kleine toevoeging ]
UltimateJuice schakelt WiFi eens in 15 minuten (standaard) in wanneer het scherm uitstaat. Dat kun je ook nog eens instellen, dus het zal sync-processen zeker niet in de weg zittenVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:37:
[...]
Klinkt goed, bedankt voor de info
UltimateJuice schakelt de Wifi uit als je niks download, theoritisch zou de Wifi niet uitgaan als je emailclient email ophaalt en verstuurd elke minuut (of hoeveel de interval ook is), klopt dat? Of belemmerd UltimateJuice het mailverkeer tot ik hem ontgrendel?
Verwijderd
Dat klinkt goedAros schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:57:
[...]
UltimateJuice schakelt WiFi eens in 15 minuten (standaard) in wanneer het scherm uitstaat. Dat kun je ook nog eens instellen, dus het zal sync-processen zeker niet in de weg zitten
Momenteel doe ik zelf via widget Wifi uitzetten en Mobile network aanzetten als ik uit huis ga en vice versa als ik thuis kom maar ik vergeet het zo en nu dan wel. Dan is UltimateJuice handiger.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:02 ]
Verwijderd
Zou kunnen dat die gamez zo slecht gemaakt zijn door de ontwikkelaar, dat deze niet afsluiten. Lijkt mij dan eerder dat het prutswerk van de dev is dan dat het een android of HTC -vaut betreft.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:40:
[...]
Wat android meer te bieden heeft dan Winmo, dat is erg arbitraire. Is dus echt geen zinnig woord over te zeggen. Verder zijn er denk ik slechts zo n 30.000 apps in de market. Daar kan je android toch behoorlijk mee naar 'je hand' zetten.
Als ik dan toch nog een significant verschil met Winmo mag aanwijzen, is het dat Winmo gelijk alle windows-systemen werkt met dat verfoeilijke register. Dat slibt op enig moment vol en daardoor wordt menig Winmo toestel onhandelaar en rest vaak niets anders dan een 'schone install'
Justmy2cents
Bij mobiele netwerken kan je gewoon instellen welk netwerk je op wil. Even goed in de instellingen kijken.Phusebox schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:02:
[...]
What the ****? Handmatig netwerk kiezen zit er niet op? Dat is toch wel zo'n basic functie... HTC is er echt een zooitje van aan het maken, en ben bang dat ik spijt krijg dat ik een Desire besteld heb.
Misschien dat het aanvinken van 'usb-debugging' de oplossing is?mace schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:55:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn desire te syncen, maar mijn telefoon en pc vinden elkaar niet, de driver is niet goed. Ik heb geprobeerd de driver handmatig in te laden maar dat werkt ook niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:06 ]
Je kunt met de app SystemPanel o.a. zien welke processen er actief gebruik maken van je CPU en welke er "Idle" zijn, dus wel aan, maar op stand by. Hiermee kun je dus zien welk proces je batterij leeghaalt, en deze dan uiteraard "killen".Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:54:
Daar was volgens mij niet echt veel schokkends te zien. Iets van Android System dat ongeveer 40% gebruikte, en het scherm dat 12% gebruikte, en dan nog wat kleine dingetjes, Wifi 4% en zo.... Niet echt iets schokkends.
En, het "lampje" brandde rood, en het icon boven aan het scherm zag je ook de "oplaad"-beweging maken... Dus was ook echt wel goed aangesloten, temeer daar ik na het echt uit zetten en daarna weer aanzetten, ik niet aan de verbinding heb gezeten en het toen toch weer goed ging.
Ik lees wel vaker dat het uit/aanzetten veel problemen oplost, maar toch krijg ik nu het idee dat de battery-gebruik meter niet alle processen laat zien?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:40:
Android heeft standaard helemaal geen problemen. Ik ben nog nooit rare dingen tegengekomen met m'n G1. Het gaat pas mis als je gaat rommelen met allerlei tools. Dat heeft dus niks met Android zelf te maken. Maar eerder door 3rd party troep of bugs in de Sense UI. Maar Android zelf draait rete stabiel en zo goed als bugfree. Daarnaast is Android fully fingerfriendly, terwijl de standaard WinMo's (zonder schil) dat lang niet altijd zijn. Ook is Android een stuk eenvoudiger opgebouwd dan WinMo (simpelere structuren). En heeft het een hele goeie Marketplace.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:05 ]
Verwijderd
Android heeft gewoon nog een aantal problemen, de contacts, sync (zeker op MIJN W7-X64) de - in mijn ogen - te nauwe integratie met Google en daardoor dus ook privacy.
Maar nogmaals, ik ben nu al aan mijn Desire verknocht, en wil - op dit moment - niets anders meer.....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:28 . Reden: toevoegingen ]
zonder die touchflo blijft er een PDA over die kan bellen.
natuurlijk zijn er ook andere oplossingen dan touchflo, maar die moet je apart kopen, dus dat laat ik even buiten beschouwing
ik heb Wifi standaard gewoon uit staan, syncen doet ie maar via de 3G verbinding, dan bind het me tenminste ook niet aan een locatie.
de enige reden dat ik wifi inschakel is als ik m'n XBMC aan de gang gaat, en in juiceplotter merk je meteen dat wifi erg dorstig is.
toen ik de desire net had calculeerde Batteryleft een 'full battery life' van ruim 12 uur.
nu ben ik bijna 2 weken verder, er zijn meer apps en games bijgekomen, ik gebruik geen energiebesparende apps.
momenteel calculeert battery left een verwachte cycli van 19:42 uur, en in de praktijk haal ik dat aardig.
en dan lees en verstuur ik mail, werk m'n agenda bij, speel met wat apps, staat BT heel de dag aan en connect van tijd tot tijd met m'n carkit.
in elk geval staat die bijna 20 uur in geen vergelijk tot de opgegeven max. standby tijd van 340! uur.
ik weet niet hoe dat gemeten is? lag de accu los naast de telefoon ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 28-04-2010 12:33 ]
Dat komt voort uit het toestel standby laten liggen bij ideale omstandigheden. Als jij je 3g uitschakelt en je telefoon neerlegt en er niks mee doet bij vol bereik haalt hij aardig wat uur denk ik.shameete schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:28:
in elk geval staat die bijna 20 uur in geen vergelijk tot de opgegeven max. standby tijd van 340! uur.
ik weet niet hoe dat gemeten is? lag de accu los naast de telefoon ofzo?
Verwijderd
XBMC - Desire? Leg dat eens uit, als je wilt... Ik gebruik ook XBMC via mijn Win-pc op mijn tv, hoe moet ik de link XBMC - Desire leggen?shameete schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:28:
ik heb Wifi standaard gewoon uit staan, syncen doet ie maar via de 3G verbinding, dan bind het me tenminste ook niet aan een locatie.![]()
de enige reden dat ik wifi inschakel is als ik m'n XBMC aan de gang gaat, en in juiceplotter merk je meteen dat wifi erg dorstig is.
Of - en dat zal wel -, staat dat ergens anders hier in een van de topics?
mwah.. dan nog wil het er bij mij niet in dat ie 2 weken niet aan de lader hoeft...krijn1985 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:32:
[...]
Dat komt voort uit het toestel standby laten liggen bij ideale omstandigheden. Als jij je 3g uitschakelt en je telefoon neerlegt en er niks mee doet bij vol bereik haalt hij aardig wat uur denk ik.
ik zal het eens testen met vliegtuigmodus aan
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:34:
[...]
XBMC - Desire? Leg dat eens uit, als je wilt... Ik gebruik ook XBMC via mijn Win-pc op mijn tv, hoe moet ik de link XBMC - Desire leggen?
Of - en dat zal wel -, staat dat ergens anders hier in een van de topics?
yup, inderdaad die appTWFpa2Vs schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:37:
ik denk dat hij doelt op de android xbmc remote app ;-)
leuke app, er zijn overigens meer varianten van een XBMC/ EEE remote beschikbaar in de market.
[ Voor 44% gewijzigd door Shanquish op 28-04-2010 13:09 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Shanquish op 28-04-2010 12:41 ]
Verwijderd
2 Weken zal hij denk ik ook niet redden nee.shameete schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:37:
[...]
mwah.. dan nog wil het er bij mij niet in dat ie 2 weken niet aan de lader hoeft...
ik zal het eens testen met vliegtuigmodus aan
Ik heb hem vanochtend van de lader gehaald, en er tot nu toe nauwelijks wat mee gedaan. En volgens Batery Info, of hoe heet dat programma, zou ik nu zo'n 50 uur moeten kunnen halen....
Dat is helemaal correct jaVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:42:
Dus, dan kan je de Desire als (basale) afstandsbediening gebruiken voor XBMC, welke op je PC draait?
Ik heb inderdaad alles per album. Bedankt voor de hulp.Icyzer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:09:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het wel mogelijk is flac support te krijgen op android, maar waar geen idee. Maar ik denk eerlijk gezegt niet dat dat de moeite waard is.
Qua mappen heb ik tot nu toe nog geen last van, hij doet het beter als mijn Nokia. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je de muziek per album hebt uitgesorteerd...
Zeg dat niet te hard, mijn Touch Pro heeft zo een week gehaald, hij lag op tafel, data verbindingen uit en eens per dag checken of ik gebeld was.l3art schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:43:
[...]
2 Weken zal hij denk ik ook niet redden nee.
Ik heb hem vanochtend van de lader gehaald, en er tot nu toe nauwelijks wat mee gedaan. En volgens Batery Info, of hoe heet dat programma, zou ik nu zo'n 50 uur moeten kunnen halen....
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.