Situatie:
2 hele mooie overhemden gekocht in de webwinkel van Moda Italia á 50 euro per stuk.
1x gedragen en 1 x gewassen. Beide shirts zijn gekrompen, ongeveer 1 maat.
In beide gevallen zat er nog meer in de machine. Bij de ene zat toevallig ook nog twee stuks andere nieuwe kleding. Die was niet gekrompen! In beide gevallen is gewassen op 30 graden fijnwas.
Volgens etiket mogen ze op 40 graden, wij wassen dit soort dingen echter altijd op 30 graden (fijnwas).
En we hangen overhemden altijd op hangers. (Dit is namelijk veel makkelijker & sneller met strijken daarna. Tipje tussendoor
)
Ben erg teleurgesteld dat ik mijn mooie overhemden nu dus niet meer aankan en heb me netjes gemeld bij de webshopeigenaar:
teleurgesteld, hoe nu verder? etc.
Snel en nette mail terug:
er werd navraag gedaan bij leverancier.
Uiteindelijk mail terug die te verwachten was;
"volgens leverancier kan niet krimpen, wij nog geen enkele klacht gehad, geen vergoeding mogelijk. Niet ruilen" etc.
Ik denk te weten wat mijn rechten zijn, namelijk;
De bewijslast ligt bij de verkoper. Hij moet kunnen aantonen dat het probleem niet bij hen ligt.
Ik heb in 1e instantie gevraagd om hetzij ruilen, hetzij geld terug.
Terugsturen en geld terug zou gewoon moeten kunnnen. Dit heb ik ook geeist.
Maar wat als de winkel het geld niet terug geeft?
Ik kan het allemaal wel eisen, maar ze reageren daar niet op. Ze zeggen alleen dat ze niet gaan vergoeden of ruilen.
Wat nu, moet ik er nu een advocaat op afsturen dan?
Lijkt me toch ook weer zowat...
2 hele mooie overhemden gekocht in de webwinkel van Moda Italia á 50 euro per stuk.
1x gedragen en 1 x gewassen. Beide shirts zijn gekrompen, ongeveer 1 maat.
In beide gevallen zat er nog meer in de machine. Bij de ene zat toevallig ook nog twee stuks andere nieuwe kleding. Die was niet gekrompen! In beide gevallen is gewassen op 30 graden fijnwas.
Volgens etiket mogen ze op 40 graden, wij wassen dit soort dingen echter altijd op 30 graden (fijnwas).
En we hangen overhemden altijd op hangers. (Dit is namelijk veel makkelijker & sneller met strijken daarna. Tipje tussendoor
Ben erg teleurgesteld dat ik mijn mooie overhemden nu dus niet meer aankan en heb me netjes gemeld bij de webshopeigenaar:
teleurgesteld, hoe nu verder? etc.
Snel en nette mail terug:
er werd navraag gedaan bij leverancier.
Uiteindelijk mail terug die te verwachten was;
"volgens leverancier kan niet krimpen, wij nog geen enkele klacht gehad, geen vergoeding mogelijk. Niet ruilen" etc.
Ik denk te weten wat mijn rechten zijn, namelijk;
De bewijslast ligt bij de verkoper. Hij moet kunnen aantonen dat het probleem niet bij hen ligt.
Ik heb in 1e instantie gevraagd om hetzij ruilen, hetzij geld terug.
Terugsturen en geld terug zou gewoon moeten kunnnen. Dit heb ik ook geeist.
Maar wat als de winkel het geld niet terug geeft?
Ik kan het allemaal wel eisen, maar ze reageren daar niet op. Ze zeggen alleen dat ze niet gaan vergoeden of ruilen.
Wat nu, moet ik er nu een advocaat op afsturen dan?
Lijkt me toch ook weer zowat...
| Security Management |