Toon posts:

compleet samengestelde computer!

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag Jongens,
ik zit hier met de vraag of mijn lijst met computer onderdelen wel überhaupt correct is.
Al een tijdje ben ik bezig geweest met het opzoeken en samenstellen van een al-round
pc (games, films, en werk), maar door het ongelofelijke totaal prijs, wil ik geen risico's
oplopen. Dus ben ik voor de zekerheid maar even rond gaan vragen voor adviezen, en tips
over mijn huidige lijstje.

Ik twijfel nu alleen nog over mijn huidige voeding. Of ik nou een voeding moet in plaatsen
waar ik later dus twee schermen kan ondersteunen. Maar stel dat ik toch voor zo'n voeding
ga, maar tijdelijk met 1 scherm verbind, en mijn tweede scherm later aanschaft. Zal de
prestatie van mijn computer eronder lijden? Ik neem aan dat het wel meer geld gaat kosten
voor de stroomverbruik.

Grafische kaart (PCIe) // Sapphire HD5850 Vapor-X
Besturingssysteem // Microsoft Windows 7 Ultimate 64-Bit
TFT-Monitor // Samsung SyncMaster XL2370 LED
Voeding // Cooler Master Real Power M520
Behuizing // Cooler Master CM 690
Garantie // ALTERNATE 1 jaar pixelgarantie
Cardreader // Card Reader 54 in 1
DVD-Brander // Plextor PX-880SA
Toetsenbord // Logitech Illuminated Keyboard
Moederbord // ALTERNATE MSI Bundel P55-GD65 + i7 860
Harddisks // (SATA) Western Digital WD15EARS
Geheugen // GeiL 4 GB DDR3-1333 Kit

voor een totaal overzicht van de complete configuratie -> http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1769846494

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

kiwi

:)

Aantal puntjes:

1, Heb je geen CPU? Combopack zie ik nu lol.
2, een 2e monitor zal voor je voeding niks uit maken nee
3, Dit topic zou ik verplaatsen naar dit topic:
[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010
4 *edit*, kabeltjes! Er zit meestal maar 1 of 2 S-ATA kabeltjes bij het mobo.. Vergeet deze niet!

Hij word zo op slot gezet schat ik 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 16-04-2010 14:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Die voeding kan genoeg vermogen leveren, dat is geen probleem. Maar sluit jij je beeldscherm aan op de voeding van je pc??

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:49
vroegah had je idd wel crt's die je kon aansluiten op je atx voeding, maar volgens mij word dat nooit meer gebruikt tegenwoordig, dus je tft schermpje staat totaal los van jou voeding,
tff schermen hebben immers een eigen voeding + stekker :P

* ik zie bij je lijstje het volgende

Microsoft Windows 7 Ultimate 64-Bit OEM, UK

heb je expres voor de UK versie gekozen ?

Western Digital WD15EARS,
waarom 1x 1,5 tb ? zou wat sneller gaan in raid, 2x750 GB bijvoorbeeld

[ Voor 32% gewijzigd door osmosis op 16-04-2010 14:10 ]

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
of je bedoelt dat je niet weet of je graka (ipv voeding) later twee schermen kan aansturen dan hoef je niet bang te zijn met een 5850 die kan met gemak twee schermen aansturen en in meeste gevallen zelfs een 3e scherm

bedoel je echter een voeding om je monitoren op aan te sluiten dat zal niet kunnen op deze voeding mits
je speciale voedings splitters gaat gebruiken die je direct op je 220 kabel aansluit en dus eigenlijk aftapt als ze nog bestaan ja dan kan het wel maar denk dat het niet echt handig is voor stabiliteit van de voeding

mocht je bedoelen een voeding zoals die van vroeger (soms nog wel heden) waarop een 3 male pins ingang zit en een 3 pins female uitgang die vroeger vaak te vinden waren in workstations om de hoeveelheid kabels te verminderen dan zit je bij deze voeding ook niet op de juiste als die voedingen nog bestaan denk ik niet dat die er zijn voor 2 of meer monitoren

dit lijken mij de meest voor de hand liggende oplossingen :) als ik je verhaal goed begrijp dat he

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Verwijderd

Topicstarter
@D4NG3R NL: ik gebruik nu een laptop langer dan 5 jaar, en hij begint wat traag te worden :P
ik begin ontevreden te raken over de prestaties, en de mogelijkheden qua gaming en dergelijk.
en ik dacht dat ik de SATA kabels ook bij kreeg bij de overige hardwares die ik daarbij aanschaf :/

@kavish: lol, sorry. dat sloeg inderdaad nergens op nu ik erover nadenkt :$ jterpstra heeft de spijker op de kop geslagen zie ik. mijn vorige oude pc gebruikte inderdaad van die grote buis crt schermen waar ik het aan de voeding moest aansluiten.

@jterpstra: Aan het begin heb ik die expres uitgekozen ja. Daar gaat het toch om de taal hoop ik?
Persoonlijk sta ik namelijk sterker met mijn Engels, en had ik daardoor dus voor de UK versie gekozen.
Bedankt voor het melden over de 2x750gb :) klinkt wel logisch als ik mijn raid daarbij instel.

@copywizard: een derde scherm nog wel? dat zal me diep gerust stellen met dat mogelijkeheid :D ja, dat probleempje had ik vroeger van mijn oude pc als voorbeeld gebruikt :$

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 14:27 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:15:
@D4NG3R NL: ik gebruik nu een laptop langer dan 5 jaar, en hij begint wat traag te worden :P
ik begin ontevreden te raken over de prestaties, en de mogelijkheden qua gaming en dergelijk.
en ik dacht dat ik de SATA kabels ook bij kreeg bij de overige hardwares die ik daarbij aanschaf :/
Nee, je krijgt meestal 1 of 2 SATA kabels & 1 IDE kabel bij een MoBo..

Ik zou ff naar die zaak bellen voor de zekerheid ;)
jterpstra schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:06:
Western Digital WD15EARS,
waarom 1x 1,5 tb ? zou wat sneller gaan in raid, 2x750 GB bijvoorbeeld
Wat zou hij met een RAID config moeten? Heeft een normaal PC gebruiker (Games, Films & games) weinig baat bij.. sterker nog: als 1 schijf kapot gaat, kan de 2e ook nog eens mee gaan)

Gewoon die ene schijf van 1.5TB halen.. heb je veel minder gedoe (@ Topic Starter, weet je eigenlijk wel hoe je een RAID opstelling moet maken :+ )

Edit: Een HD5850 ondersteund (net als elke HD5xxx kaar trouwens) eyefinity 3, ofwel: je kan 2 schermen aansluiten op DVI of HDMI, en 1 scherm (moet) op DisplayPort (Maar een goedkoop DP -> VGA blokje fixed dit al ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 16-04-2010 16:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gezien de prijs van het systeem mis ik een beetje een SSD. Voor die 100 of 200 euro's extra hoef je het ook niet meer te laten en het zal je wel een flinke prestatiewinst opleveren! De WD schijf heb je dan voor de opslag van grotere bestanden.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-583437987
Heb het een beetje aangepast.

De videokaart is veranderd, omdat je de Vapor-X volgensmij niet goed kunt overklokken(Sapphire gebruikt voltage regulators van lage kwaliteit die niet werken met MSI Afterburner?) Ook heb ik de voeding veranderd in een iets sterker model van Cooler Master. Zelf heb ik de M520 en ik vind hem niet echt heel erg stil. Bij de nieuwe serie zou dat beter moeten zijn. De pixelgarantie is weg, als er immers pixels wegvallen binnen een jaar stuur je je scherm gewoon terug met de melding dat het defect is en krijg je een nieuwe. Windows 7 heb ik ook weggelaten, die kun je wel ergens downloaden. De DVD-writer is vervangen door een goedkoper model, waar je verder niets van merkt behalve dat het je €20,- scheelt. De HDD heb ik vervangen door twee HDD's van Samsung. Deze zijn 1TB per stuk en kun je eventueel in RAID 0 zetten om ze zo nog sneller te maken. De cardreader heb ik vervangen door een Lian Li.

Dit is hoe ik het systeem zou bestellen, maar de keus is natuurlijk aan jou. Het is ook maar een suggestie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje doorgezocht. en ben tot conclusie gekomen om wat meer geld erop te gooien.
nadat ik ook te horen kreeg dat ik support zal krijgen met ocen, heb ik daarbij dus hardwares
uitgekozen die daarvoor geschikt waren. Maar met het feit dat ik niet zo sterk bent met qua
hardware kennis, ben ik hier dus opnieuw voor jullie mening, suggestie, en enige adviezen
over mijn nieuwe lijstje met hardwares.
:$

ik kreeg vaak ook te horen dat ik van sommige hardwares een goedkopere vervanging kon kiezen.

bijvoorbeeld mijn gekozen Plextor brander voor een Sony optiarc. of de ene nou een stillere werking heeft dan de ander, dat weet ik dus niet.. het enige verschil qua specificatie is dat de plextor een ietsje snellere toegangstijd heeft. Na het lezen van reviews van beide branders, kreeg ik het vermoede dat Plextor meer betrouwbaar is in tegenstelling. (net als de camera merk Canon die jaren lang bekend staat voor hun merk, en je probeert het te vergelijken met een Sony camera) voor dat extra tientje, is het het wel waard om voor de plextor te gaan?

tijdens het aanpassen van mijn lijstje moest ik ook mijn voeding gaan vervangen. ook wou ik daarbij weten of de gekozen voeding toepasselijk is met mijn huidige lijstje voor om te ocen.

Apparaat typeProduct
Grafische kaart (PCIe) Sapphire HD5870 Vapor-X
HT1I15 Processor Intel® Core™ i7-930 Processor
TFT-Monitor Samsung SyncMaster XL2370 LED
Voeding Cooler Master Silent Pro M 700W
Muis Logitech Performance Mouse MX
Behuizing Antec Twelve Hundred
Garantie ALTERNATE 1 jaar pixelgarantie
DVD-Brander Plextor PX-880SA
Toetsenbord Logitech Illuminated Keyboard
Moederbord Asus P6X58D Premium
Speaker Creative Inspire T6160
Harddisks (SATA) Western Digital WD10EARS
Geheugen GeiL 8GB DDR3-1333 Quad-Kit

voor een totaal overzicht van de complete configuratie -> http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1581828569

MVG. Joshua

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 08:08
Als je gaat OCen, misschien is het dan goed om de stockkoeler te vervangen voor een betere. Deze mis ik dus nog in je lijstje.

[ Voor 16% gewijzigd door marquis op 25-04-2010 15:08 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
ahh zo. maar stel dat ik van plan bent later pas te gaan ocen,
kan ik dan met mijn huidige gemakkelijk mijn ding doen zonder dat het overbelast raakt of iets dergelijks?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vind het spijtig dat ik dit topic nu pas opmerk, want het had al direct op slot gemoeten. Voor vragen over je setup kun je terecht in de bbg-aanschaf topics. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.