[Excel] Optellen tussen 2 datums

Pagina: 1
Acties:
  • 3.161 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05
Ik heb een planning gemaakt in Excel en nou wil ik graag een rij optellen mits deze binnen een bepaalde datum vallen.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/10r4fvn.jpg
De begin en einddatum kun je instellen. De gewerkte uren (blauw) moeten tussen deze 2 data opgeteld worden. De tijdslijn met dagen, weken, maanden en ook volledige datums lopen netjes door. Daar kan dus een check op gedaan worden.
Ik heb een hoop dingen geprobeerd, maar ik weet echt niet hoe ik dit voor elkaar krijg. Iemand die me op weg kan helpen?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je iets met sumif geprobeert ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
fish schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:27:
heb je iets met sumif geprobeert ?
Ja van alle datums op de tijdslijn een numerieke waarde mbv ABS(). Ook de start en einddatum heeft een numerieke waarde mbv ABS().
De rekensom lijkt simpel:

=SOM.ALS(K1:AI1;">=F6";K9:AJ9)

In het bereik K1:AI1 zoeken naar een waarde groter of gelijk aan F6. Zo ja tel dan tussen K9 en AJ9 de cellen op. Hiermee krijg ik nog steeds 0 als resultaat.
Vervang ik ">=F6" door "40280" (dit is de ABS waarde van F6) dan krijg ik wel een optelsom.
Wat doe ik fout?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je wilt bepaalde kolommen optellen? Dus eigenlijk gewoon een sum() over een rechthoekig gebied? Het lijkt mij een formule als =SOM(VERSCHUIVING(K?;0;[gezochte start]-[eerste datum];[aantal rijen];[gezochte start]-[gezocht einde]+1)). :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
pedorus schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:04:
Je wilt bepaalde kolommen optellen? Dus eigenlijk gewoon een sum() over een rechthoekig gebied? Het lijkt mij een formule als =SOM(VERSCHUIVING(K?;0;[gezochte start]-[eerste datum];[aantal rijen];[gezochte start]-[gezocht einde]+1)). :p
Perfect! Het werk! :) Heel erg bedankt

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 22:35
cdl schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:18:
[...]

Perfect! Het werk! :) Heel erg bedankt
Beste Pedorus,

ik wil dezelfde formule ook graag gebruiken. Ik begrijp echter niet hoe ik deze moet toepassen . Wil jij dit voor me verder uitwerken met een concreet toegepast voorbeeld. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bello2011 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Beste Pedorus,

ik wil dezelfde formule ook graag gebruiken. Ik begrijp echter niet hoe ik deze moet toepassen . Wil jij dit voor me verder uitwerken met een concreet toegepast voorbeeld. Alvast bedankt!
leg eerst je probleem maar eens uit in een nieuw topic

je hebt een probleem met een formule en vraagt hoe die toegepast moet worden op een onbekend probleem.

dus

1) nieuw topic.
2) duidelijke voorbeeld van jouw situatie
3) wat wil je bereiken/vinden.uitzoeken
4) wat heb je al gevonden, en waar loop je dan tegenaan (foutmelding?)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een topic van 7 jaar omhoog schoppen met een helpdesk vraag is idd niet de bedoeling.

Wat hij zegt: open gerust een nieuw topic, verwijs naar de oplossing van pedorus en geef duidelijk aan waar je op vastloopt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.