Toon posts:

alle items uit een select list halen

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik probeer alle items uit een selectlist te halen maar dit wil niet helemaal lukken. Een standaard list doet het wel gewoon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<form method=post action=''>
<select name='color[]' size=4 multiple>
<option value='blue'>Blue</option>
<option value='green'>Green</option>
<option value='red'>Red</option>
<option value='yellow'>Yelllow</option>
<option value='' selected>Select a Color </option>
<option value='white'>White</option>
</select>
<input type=submit></form>
<?php

@$color= $_POST['color'];
    if( is_array($color)){
        while (list ($key, $val) = each ($color)) {
        echo "$val <br>";
        }
    }

met dit stuk code krijg ik een mooie lijst met items te zien, als ik er een of meerdere selecteer dan worden deze in het formulier meegenomen. Ik wil echter niet hoeven selecteren maar automatisch ALLES in de lijst meenemen.

Iemand enig idee hoe dit werkt? Ik heb zelf ook al naar 'option transfer' zitten kijken maar dit is ook niet echt wat ik zoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Geen idee wat je nou eigenlijk wil, maar misschien is de javascript/vbscript functie GetElementsById iets voor jou?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil alle items uit de lijst meegeven met het formulier. Nu krijg ik alleen de items mee die ik geselecteerd heb. Ik probeer uit een drop down items in een lijst te zetten. De gebruiker mag deze nog verwijderen voordat hij het formulier submit en alle items in de lijst worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:19:
ik wil alle items uit de lijst meegeven met het formulier. Nu krijg ik alleen de items mee die ik geselecteerd heb.
Ja dat is standaard gedrag van HTML/HTTP. Alleen geselecteerde elementen worden mee gegeven.

Ik wil je in het vervolg toch vragen wat meer moeite in je topic te stoppen. Uit je openingspost is niet eens duidelijk te halen wat je probleem nu is, en al helemaal niet wat je allemaal geprobeerd hebt om het op te lossen. Op deze manier voldoet het topic dus ook niet aan onze richtlijnen. Lees a.u.b. even de quickstart door

Als je een beetje gezocht had, dan weet je dat het gewoon standaard gedrag is. Je zult dus op een of andere manier op de server al moeten weten welke opties er uberhaupt getoont worden, of de niet geselecteerde waardes op een andere manier naar de server sturen ( Iets van een hidden input mischien ). Maar als je het formulier zelf genereert weet je natuurlijk al welke opties er zijn, en dus zou het gek zijn om die alsnog weer van de client door te sturen naar de server.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.