Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 08:47
Beste allen, gisteren heb ik mijn nieuwe externe HDD casing opgehaald. Omdat ik sinds kort op een Imac werk dacht ik de 500gb intern mooi uit te breiden met een externe firewire aangesloten HDD. Casing besteld en opgehaald hier een spinpoint 750gig vanuit mijn oude PC ingeplaatst en aangesloten. Echter valt mij op dat de geluidsproductie behoorlijk is. Aangezien de prijzen van HDD's tegenwoordig vrij laag liggen zit ik er aan te denken om hier een nieuwe HDD in te plaatsen.

De eisen zijn als volgt:
  • Compatible met MacOSX10.6.3
  • Zeer stil!
  • Rappe reactie
  • FullHD films komen er op te staan dus moet hier vlot genoeg voor zijn
  • 3.5" anders past hij niet
  • SATA aansluiting
Op PriceWatch zag ik de Spinpoint van Samsung 2TB, en de WD Caviar Green 2TB. Mijn vraag is welk van deze schijven is daadwerkelijk het stilste en sluit het beste aan bij mijn eisen of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?

[ Voor 14% gewijzigd door hwmook op 16-04-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk werken alle harde schijven op een Mac als de schijven in het juiste formaat geformatteerd zijn. De eerste stappen zijn de vaststelling van het budget en de grootte van de harde schijf. Terw_Dan raadt vaak aan om een eerste selectie te maken in de Pricewatch en reviews te lezen van een paar geschikte schijven. Er is ook een topic over een stille computer. Misschien worden in dat topic ook harde schijven besproken. De stilste en snelste opslagvorm is een ssd. Waarschijnlijk zijn alle harde schijven snel genoeg om films vlot af te spelen. De firewire-aansluiting bepaalt waarschijnlijk de snelheid van doorgifte van de gegevens. Voor een vlotte weergave is een aantrekkelijke optie om de film eerst van de harde schijf te kopiëren naar de interne harde schijf en daarna vlotjes af te spelen. Het is makkelijker om advies te geven aan de hand van vragen naar aanleiding van de reviews.

Op bouweenpc wordt de Caviar Green aangeraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 18:27 ]