Verwijderd

Topicstarter
Can't believe it.. It really seems not possible to share my PC Internet connection to my Android phone (HTC Desire), because Android OS simply forgot the option to add a new connection..

It is NOT thetering 3G internet to my desktop, but the other way around.. (see this scheme:
http://www.devilsworkshop.org/files/2008/04/image33.png)

Sooo easy on a Windows Mobile, Simply possible on Symbian (see http://web.archive.org/we...ubox.dnsalias.org/gnubox/). Why suck up my 3G data plan if I have a perfect Internet connection just in front of me most of the time. Of course, at work for example there is no WiFi available.

Bluetooth PAN would be great, it is available on almost every laptop. Wifi Ad-Hoc is also an option, but is not detected by Android. Why? Is Android sponsored by Telco Companies or something?

Searched for a while and found this discussion http://androidcommunity.c...ve/index.php/t-32443.html , where someone says: "Yes, if you root your phone, and you are happy to mess around editing the wireless config files to add an ad-hoc wireless connection." But how? Where? App?

AnyOne?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 12:05 ]

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:11
...

[ Voor 136% gewijzigd door boaty op 16-04-2010 13:22 . Reden: Overbodig ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05
en nu in het nederlands?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
-edit- nm

[ Voor 78% gewijzigd door BillSpaarbank op 16-04-2010 13:29 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 20:16
Jezus wat een kinderachtige reacties hierboven.... engels kan iedereen wel.

Hier ben ik ook naar op zoek.
Een manier om via je laptop of desktop, waar je wel internet op hebt. Om dat internet via een manier ook te gebruiken op je android phone. Hetzei met Bluetooth, WiFi of USB.

Iemand een manier?
Ik weet dat het met WiFi Adhoc kan, maar die connectie zit er helaas voor mij niet in.
Weet iemand hoe het kan via Bluetooth of via USB?

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47
probeer het hier eens mee: http://connectify.me/ (win7 only)
gratis tool, die van je laptop een accespoint(met ondersteunde netwerkkaart) en of ad hoc accespoint kan opzetten. misschien dat je op deze manier je android toestel wel kan laten connecten?

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk niet dus: Andersom: De (vaste) internetverbinding van je Desktop of laptop gebruiken voor je phone..

.. moeilijk dat Engels? Wat doe je dan op Internet? :+

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
Als je goed leest zie je dat dat precies is wat hij hier doet ;)

Maar het natuurlijk best lastig dat engels...

[ Voor 28% gewijzigd door Paulusbrand op 16-04-2010 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koen87 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:45:
Ik weet dat het met WiFi Adhoc kan, maar die connectie zit er helaas voor mij niet in.
Mhmm.. Ik heb toch van alles geprobeerd. Via twee desktops lukt het wel, maar Android 'ziet' geen Ad-Hoc devices bij mij. Wat doe ik verkeerd?

Maar toch: ik heb de voorkeur aan BlueTooth, dan hoef ik mijn Wifi Driver niet anders te configureren..

Verwijderd

Topicstarter
Paulusbrand schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:02:
Als je goed leest zie je dat dat precies is wat hij hier doet ;)

Maar het natuurlijk best lastig dat engels...
Tuurlijk; je hebt gelijk; je bedoeld de nerdy linux brei.. Prima, maar dan moet ik mijn desire rooten.. tsja, hoe he...

De suggesties die er onder staan gaan echter meteen weer over het verkeerde scenario, dus daar reageerde ik op.

Communicatie is eigenlijk zowiezo best wel moeilijk eigenlijk..

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dit is een Nederlands forum en daarom verwachten we ook dat je hier duidelijk, goed Nederlands gebruikt om je vraag te stellen.

Omdat dit topic hier niet aan voldoet gaat het op slot :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.