Malware in topic #1193431?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik vraag het voor de zekerheid toch maar even na. Kwam net langs Wat voor lul-ijzers (GSM's) heeft de Tweakert gehad? en m'n Chrome (versie 4.1.249.1045 (42898, een final)) sloeg op hol.

Dat wil zeggen, bij het laden van een bepaald element in dat topic lijkt er iets fout te zitten.
Waarschuwing: het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.
De website op gathering.tweakers.net bevat elementen van de site www.tuwev.com, die malware lijkt te hosten. Dat is software die uw computer kan beschadigen of zonder uw medeweten acties kan uitvoeren. Als u een site die malware bevat alleen al bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Ga voor meer informatie over de problemen met deze elementen naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google voor www.tuwev.com.
Meer informatie over hoe u uzelf online kunt beschermen tegen schadelijke software.
Ik begrijp dat het bezoeken van deze site mijn computer kan beschadigen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Misschien loos alarm maar beter dat dan de ellende achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

crisp

Devver

Pixelated

Het plaatje van de Motorola V525 in Exirion in "Wat voor lul-ijzers (GSM's) heeft de Twe..." komt van tuwev.com. Nu kan het best zijn dat tuwev.com (nu) een onbetrouwbare site is, maar dat plaatje kan weinig kwaad imo...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik dacht dat 't misschien nog iets met Adblock+ te maken had kunnen hebben maar die heb ik ff getest en dat was het dus niet.
Thanks voor de link :)

[ Voor 55% gewijzigd door Jejking op 16-04-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik kreeg net ook zoiets!

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/7671/screenshot20100420at218.png

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Da's de usericon van Sv3n

Maar aangezien die toch een 404 geeft zal ik die weg even weghalen

Verder is dat safebrowsing natuurlijk absoluut niet perfect; het kijkt enkel naar het voorkomen van links naar bepaalde domeinen maar verder niet naar de inhoud achter die specifieke links. In het geval van de topicstarter is dat een onschuldig plaatje, in het geval van het icoon van Sv3n zelfs een verwijzing die enkel een 404 oplevert. Je ziet dus dat dergelijke 'beveiligingen' al snel false positives opleveren...

[ Voor 63% gewijzigd door crisp op 20-04-2010 14:57 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Het ziet er igg wel erg `eng` uit en zal menig gebruiker wegjagen.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ook in [verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2
Laatste pagina van het foto topic vliegtuigen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heelingr/error.png

[ Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 23-04-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Avatar van Ibin in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2"

Maar ook hier geldt gewoon weer dat dat 'safebrowsing' volledig onterecht met enge waarschuwingen strooit :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Volgens google is dat domein wat minder onschuldig. Het is niet zelf hoster van malware, maar het wordt er blijkbaar wel naar gelinkt.

Wellicht dat safebrowsing wat overgevoelig is, maarja als het je ergert schakel je het toch uit?

[ Voor 64% gewijzigd door job op 23-04-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45

Sebazzz

3dp

crisp schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:40:
Maar ook hier geldt gewoon weer dat dat 'safebrowsing' volledig onterecht met enge waarschuwingen strooit :(
Het is eerder dat Chrome op hol slaat als de pagina een element bevat van een foute site, Firefox doet dat alleen als je de website zelf benaderd.
job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:57:
Volgens google is dat domein wat minder onschuldig. Het is niet zelf hoster van malware, maar het wordt er blijkbaar wel naar gelinkt.
Als Google langskomt op het moment dat ik net heb gelinkt naar besttrojans.com dan staat GoT ook ineens op de lijst.

[ Voor 33% gewijzigd door Sebazzz op 23-04-2010 22:04 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1