Ontgroening deel 4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08
simpelweg omdat ze geen dure en slecht leverbare Intel CPU's op voorraad gaan houden als het alternatief van AMD voor 2/3 van de prijs goed leverbaar is
mijn inziens bijna troll, hij heeft het iets aardiger gebracht.

De rest in beetje off-topic. hij praat meer over AMD dan over INTEL waar draad over gaat.
Vergelijking maken is goed, maar dit is meer AMD verheffen boven INTEL.

oftewel -1 of 0

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:18
Hm, Intel/AMD, eigenlijk niet mijn terrein, maar goed, ik waag een poging.
Misschien had ik beter kunnen zeggen: * FreeRider gelooft niet dat de verhouding Intel / AMD (verkoop) hetzelfde is gebleven.
Tja, misschien wel misschien niet. En wat hij denkt, is natuurlijk zijn zaak. Overbodig.
In het afgelopen half jaar hebben veel computerwinkels bijna alleen maar AMD geleverd, simpelweg omdat ze geen dure en slecht leverbare Intel CPU's op voorraad gaan houden als het alternatief van AMD voor 2/3 van de prijs goed leverbaar is. Als de prijzen zakken (wat de laatste tijd in een rap tempo gebeurt) verliest de winkel minder op AMD dan Intel .
Ik zie al een typo, spatie voor de punt, dat haalt de score al weer omlaag. Hier noemt hij constant feiten op over AMD, da's dan vrij offtopic.[quote]
Ik denk dat als je naar een betere computerwinkel gaat dan raden ze je daar (prijs/prestatie) in 3 van de 5 gevallen AMD aan. Dealers van merk pc's zullen wel meer Intel promoten, alhoewel er ook al bijv. kompakkies met AMD te koop zijn... en die boren ze ook door je strot. Ligt er maar aan wat ze op de plank hebben (en dat is dus AMD, Intel is lange tijd niet boven de 800 Mhz leverbaar geweest, terwijl AMD al 900+ leverde).
De servermarkt is een verhaal apart, daar worden niet computers verkocht zoals ze in de winkel over de toonbank gaan. Reputatie is hier het kernwoord... zie http://www2.tweakers.net/reviews/213[/quote]

Blablabla nog weer een heleboel offtopic over AMD. Dat stukje
Dealers van merk pc's zullen wel meer Intel promoten, alhoewel er ook al bijv. kompakkies met AMD te koop zijn... en die boren ze ook door je strot. Ligt er maar aan wat ze op de plank hebben (en dat is dus AMD, Intel is lange tijd niet boven de 800 Mhz leverbaar geweest, terwijl AMD al 900+ leverde).
...is lichtelijk aan de trol-kant, IMHO. Verder niks bijzonders. Reactie mag van mij blijven staan waar hij nu staat, op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Jaymz

Keep on moving !

Ik zou het niet erg vinden om deze te lezen. Hij noemt AMD misschien vaker dan Intel, maar zoals ik de reaktie lees niet om AMD boven Intel te heffen.

Om iets goed te kunnen beoordelen moet je wel vergelijkingsmateriaal hebben, en als het vergelijkingsmateriaal beter is dan het onderwerp, is je reaktie dan meteen een Troll ??

En de "toon" van de reaktie vind ik nou niet echt "trollerig"

(ik neem de reaktie als geheel, als je 'em opsplitst weet ik niet of je de reaktie "eerlijk" kunt beoordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

hij haalt met z'n slechte leveringen van Intel oud nieuws aan, want het probleem is namelijk opgelost. Het feit dat winkels AMD meer aanprijzen is wel logisch en waarschijnlijk ook wel waar. Da's geen troll, da's een klantvriendelijk feit.

De posting zelf rammelt voor de verandering niet. Geeft geen flames op zowel Intel als AMD en bekijkt de zaak vanaf de verkoper. Ik ga deze iig opwaarderen. Een +2 zou niet verkeerd zijn. Troll? neuh.

[edit], nu ik de draad in de juiste contekst zie, denk ik dat 1 overbodig de juiste tag is. Hij reageert op zichzelf, hij had beter een flinke edit kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

FF een goeie tag verzinnen +2 troll staat zo lullig. Behulpzaam, nee Informatief, nee Interresant, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hij heeft er juist aangedaan om niet te editten. D'r is namelijk al gereageert op die reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:18
Hm, als die feitjes die hij bekend maakt waar zijn (ik zou het namelijk m'n god niet weten of het zo is), dan is het natuurlijk wel informatief (iig voor mij), bekendmaking van aan mij onbekende feiten. Kom ik terug op mijn post (foutje moet dan kunnen) en is het voor mij wel een score van 1 waard. Als die feiten onzin of open deuren zijn, houd ik het toch op 0, overbodig & off topic. Maar hij staat nu op +3, en dat vind ik toch ietsie te veel van het goeie. Ik mod hem omlaag, wat de uitslag van deze ontgroening ook is. Dat het uiteindelijk een +3 waard is kan ik me namelijk niet voorstellen. Voorstel: 4 keer -1 overgewaardeerd, dan 2x +1 informatief/interessant ofzo, dan zie je die tag 'troll' ook niet meer :).

* Tha_Snail is enjoying the cursus "moddereten 4 new-bies and -recruits". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind het een beetje rare posting.
In het begin is AMD prijs/kwaliteit beter als Intel, vervolgens wordt de AMD door "kompakkies" door je strot geboort.

Zowel AMD als Intel voeren regelmating prijsverlagingen door en verliest een winkel op Intels en AMD's en zijn er volgens mij ook leverings problemen met de snelle AMD TB's

Ik vind dat het geheel nogal krom is en zelfs als een trolletje gezien kan worden (zeker het stuk over Compaq) en vind ik hem niet echt on-topic.
Als het geheel iets anders geschreven zou zijn zou ik hem ook een intzicht vol kunnen geven.
Een 1 score zou ik wel ok vinden voor deze posting

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik dacht zelfs dat Intel juist bijna overschotten aan processoren aan het krijgen was, zeker de iets lager geklokte.

Ik vind dit overigens eigenlijk een te lange post en op +1 thuis horen.
Tis een beetje een flame, een beetje informatief en een beetje achterhaald, dus op zich gewoon lees voer voor echte tweakers, maar zeker niet een must om te lezen....

Ps. TheGhostInc is terug van weggeweest, roep maar waar ik moet modden, ik heb altijd een puntje over voor een foute post (en uren puntjes gaan weggeven is ook zo frusterend)

Sorry bitje Off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Kijk, dat is nou het mooie van de search.

Jongens, ik hoop dat ik niemand in de haren strijk.. tis maar een forum.. vindt het al bizar dat er een topic is die over mijn posting gaat. Wat ik typte is mijn ervaring die ik in de afgelopen jaren (tot jan 2001) heb opgedaan in de computerwinkel waar ik gewerkt heb. Het is natuurlijk zo dat niet alle computerwinkels hetzelfde zijn... maar wat ik (misschien wat trollerig) aangaf is dat er zeker (en dat zegt denk ik bijna elke bezoeker van GoT/T.net) meer Athlonsystemen verkocht worden. Logisch. Waar ik eigenlijk op inhaakte was :
Volgens Intel is er zelfs helemaal geen sprake van verlies van marktaandeel aan AMD. Wat betreft de verkoop van desktop PC's zouden zowel het marktaandeel als de gemiddelde verkoopprijs gelijk zijn gebleven
Dit is -puur naar mijn ervaring- niet helemaal waar. OK ik kan de wereld niet overzien, maar de cijfers van AMD en de cijfers van Intel liegen er niet om... die trend _IS_ gewoon een feit. Of niet ?
Ik zou het niet erg vinden om deze te lezen. Hij noemt AMD misschien vaker dan Intel, maar zoals ik de reaktie lees niet om AMD boven Intel te heffen.
Klopt. Neem van me aan dat ik de discussie AMD-Intel niet voer. Ik heb zelf zowel AMD als Intel chips gehad, meerdere gebouwd en ermee gewerkt, en ik weet onderhand wel dat het roepen van AMD RULES of INTEL RULES onzin is. Je kan de vetste Athlon hebben in een systeem wat niet vooruit te schoppen is. Dat geeft al genoeg aan.

Nou, hoop dit ook duidelijk te hebben, comments zie ik wel verschijnen.
De mazzel

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Probleem met jouw opmerking is denk ik:
Je zegt heel duidelijk:
Ok ik heb meer Amd dan Intel over de toonbank zien gaan.
Maar dat is ook niet zo gek, dat is qua prijs/performance gewoon het beste systeem. Dus voor de consument, en jij als adviseur (verkoper) raad dan Amd aan.
Bij Compaq, Dell enzovoort werkt de markt heel anders, en dat is iets waar ik bv. helemaal geen kijk op heb.

Als Intel beweerd dat ze dezelfde aantal processoren hebben verkocht en tegen dezelfde prijs, en dan komt er een 'wijsneus' die zegt, HEE dat klopt niet, ik heb in mijn winkeltje meer Amd verkocht' dan zeg je eigenlijk al een beetje: Intel liegt dat ze barst.
En sommige mensen pakken dat op als een troll. (en dat kan ook, als je er zo tegen aan kijkt)

Deze posting is bedoeld om te laten zien dat je er ook gewoon tegenaan kunt kijken vanuit Intel (niet dat je dat niet doet) en dan *kun* je de post anders opvatten dan hij blijkbaar bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Punt is dat je nu zelf lijkt te liegen, doordat je beweringen doet die je niet staaft en waarschijnlijk ook niet kunt staven. Jij hebt een bepaalde ervaring in de PC-winkel waar je werkt en trekt die dan simpelweg door naar "veel computerwinkels" en de rest van de wereld. Alsof je kunt zien wat voor weer het in Amerika of Japan is door door je eigen raampje in Lutjebroek naar buiten te kijken :). Ghost_Inc heeft gelijk, dat de markt van PC-winkels op de hoek iets anders is dan de markt van oem's en bijv. die voor laptops -> Intel
Dus ik denk dat je je idee over verkoopcijfers wat genuanceerder had kunnen brengen. Iets in de trend van: "Mijn persoonlijk ervaring staat haaks op de uitspraak van blablabla, enz, enz, hoe kan dit dan? Blablabla, enz."

Je andere argumenten rammelen ook een beetje, in mijn ogen;

Hoe kun je slecht leverbare cpu's op voorraad hebben? Slecht leverbaar voor wie? Oh ja, alweer de PC-winkel op de hoek, die geen 1 GHz konden leveren (en de Aldi's of Hema's en oem's wel).

Als de prijzen zakken, zakken ook de prijzen van AMD. Wordt er door de handel dan niet nog steeds meer aan een Intel CPU verdient? Prijsdalingen zijn er toch altijd al geweest?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Tis een ervaring. Ik heb geen zin om er zo over verder te gaam miezemauzen. Laat het dan een tegenargument zijn tegen de stelling . Van mij mag er een punt achter. :Z

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
.
Pagina: 1