Installeren Ubuntu lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Heren,

Ik heb een boottable Ubuntu CD 9.1 waarmee ik mijn pc wil opstarten daar Windows niet meer opstart.
Als het scherm van Ubuntu opkomt selecteer ik "Try Ubuntu without any change to your computer" vervolgens komt er een klein schermpje met de tekst "Boot loader" met daaronder een knop "live" verder gebeurd er helemaal niets! Met dezelfde CD heb ik zonder problemen wel mijn HP laptop naar Ubuntu overgezet. Heb al van alles gevonden over GRUB / bootloader maar alle oplossingen gaan ervan uit dat Ubuntu dan al geinstalleerd is, zover kom ik niet eens!

Iemand enig idee?

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Snap ik je nu goed dat Windows niet meer opstart en je met de Ubuntu live cd aan de gang wilt om je data te redden of zo?

Zo ja, dan vermoed ik dat je hardwareproblemen hebt. Kijk hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens naar, of haal je hd uit je computer en probeer eerst belangrijke data veilig te stellen als je geen goede backups hebt.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:44

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Precies hetzelfde gehad vorige week op een oude bak, zelfde iso opnieuw gebrand en het werkte wel..

(had de cd wel meerdere malen proberen te laten booten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij het booten, druk eens op F6, dan zou je de boot parameters aan kunnen passen. Haal de 'quiet splash' web, dan krijg je te zien wat er precies gebeurt tijdens het opstarten. Eventuele fouten of dergelijke zie je dan ook. Het is namelijk heel goed mogelijk dat het systeem niet lekker werkt met je CD. Ik heb 'tzelfde gehad met m'n oude laptop, die gaf constant fouten tijdens installatie over MD5 mismatch. Dit terwijl de verificatie voor de installatie en zelfs tijdens het branden goed was. Gebrand op een DVD en geen probleem.

Commandline FTW | Tweakt met mate