Terminal services profile location / W2003

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:55
situatie:
Gebruikers loggen aan op een TS/Ctx server. Profielen staan op een file server.

probleem:
Aanvankelijk deed men de instellingen voor de locatie van het TS profile in de eigenschappen van de gebruiker zelf, bij het aanmaken van de gebruiker (\\server\share\username)

Omdat er de laatste tijd nogal wat gebruikers bijkomen wil ik dit aanpassen zodat dit op GPO niveau van de server zelf komt =>
(/Computer Configuration/Administrative Templates/Windows Components/Terminal Services) op de ou van de TS servers. (\\server\share , username zal er zelf bijkomen)

Ik kan echter nergens op inet vinden welke instelling er voorkeur gaat hebben op de andere. (user setting of GPO setting). Ik vermoed dat dit de GPO setting zal zijn, aangezien die bij andere instellingen ook de voorkeur heeft.

Als ik dit aanpas, zal er dan geen kans zijn dat de profielen niet aanzien worden als eenzelfde profiel, maar dat de gebruiker een ander (leeg) profiel zal krijgen ? Ik vermoed van niet, maar ergens is er toch "gefoefeld" met de locatie van de profielen ?
maw, zal deze overgang vloeiend verlopen nadat de aanpassingen gebeurd zijn ?

Ik zit hier al een paar uurtjes op te zoeken, veel te vinden, maar niemand die een soortgelijke aanpassing gedaan heeft.

Is er iemand die deze wijziging reeds in het verleden gedaan heeft, of iemand die me een trap in de goede richting kan geven, met evt betere keywords ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Is het niet een idee om een paar users in een andere policy te steken of een testserver oid te pakken? Dan kom je er snel genoeg achter wat het effect is.
Volgens mij moet het niet uitmaken als de profieldata hetzelfde is, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet, nooit zelf zo'n move gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
Deze instelling is een computer setting.
Ik heb echter geen ts servers in reserve waarmee ik dit even kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Je kan dit prima doen.
Zorg ervoor dat je 2 dingen niet vergeet:
Zet niet het vinkje aan bij : Do not append username
En bij overgang naar 2008 krijg je issues met de toevoeging van .V2 achter het profiel...

<edit>
En zorg ervoor dat je huidige configuratie overeenkomt met \\server\share\%username%
</edit>

[ Voor 19% gewijzigd door Rahvin47 op 16-04-2010 16:14 ]

Life is what happens while you make other plans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
Rahvin47 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:11:
Je kan dit prima doen.
Zorg ervoor dat je 2 dingen niet vergeet:
Zet niet het vinkje aan bij : Do not append username
En bij overgang naar 2008 krijg je issues met de toevoeging van .V2 achter het profiel...
2K8 zit voorlopig nog niet in de planning
En zorg ervoor dat je huidige configuratie overeenkomt met \\server\share\%username%
Dit is momenteel zo ingesteld

Bedankt !