Zoektocht naar Video Conferentie Software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
Ben sinds gisteren opzoek naar Video Conferentie software die te draaien valt vanaf een Windows 2003 server. Heb Google al afgezocht. Het enigste wat ik echter vind is software die cliënt-2-cliënt werkt of bedrijven die een complete server leveren waar het mee mogelijk is.

Ik ben echter op zoek naar een software pakket die op een bestaande server kan draaien. Heb wel een pakket gevonden maar die is te duur voor de eind-gebruiker(s): http://video-port.com/vid...ts/videoport-sbs/sbs.html.

Het liefst moet het pakket dus zo min mogelijk kosten / of zelfs compleet open-source zijn. Of eenmalige kosten aan verbonden zitten. Het moet via een Windows server draaien. Dus dat de software op de server draait en je via een desktop cliënt een video conferentie kan starten met minimaal 4 mensen tegelijkertijd. De uiteindelijke eind-gebruiker(s) willen een soort van class-room oplossing.

Mocht er iets onduidelijk zijn dan hoor ik het wel. Zal ondertussen zelf ook verder blijven zoeken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
Inmiddels op Wikipedia de lijst aan het doorzoeken over Video Conferentie software: Wikipedia: Web conferencing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
^^ je kan ook de edit knop gebruiken ipv 2 keer te posten :)

Ik zat te denken, online web seminars van Microsoft worden altijd gehost via Windows Live Meeting heb je daar al eens naar gekeken?
feedback kun je dan geven via een chatbox en volgens mij kan je ook je webcam aansluiten

kijk hier eens

[ Voor 52% gewijzigd door loewie1984 op 16-04-2010 10:20 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
en heeft het nog wat opgeleverd?

@ websel hey bijdehandje! dit is wel enkele dagen na zijn post he, hoe wil hij nou nog merken dat er mensen zitten te wachten op zijn antwoord

@ websel no offi taken! :)

[ Voor 78% gewijzigd door loewie1984 op 19-04-2010 16:03 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 00:18
^^ je kan ook de edit knop gebruiken ipv 2 keer te posten

Kijk ook even op http://www.opensource-it....source_video_conferencing

@Loewie1984: xq6, stond er niet bij stil dat dat zo werkt.

Ik ben trouwens een tijd geleden in de weer geweest met Adobe Connect, maar dat was op Surfgroepen. Ik weet niet of jouw organisatie daar diensten afneemt, maar op die manier kan je voor relatief weinig kosten toch een goede omgeving gebruiken.
Heb je nog voorkeur voor een lokale installatie of een webservice in de cloud?

[ Voor 102% gewijzigd door WEBsel op 19-04-2010 15:52 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
Die Microsoft Online ben ik nu aan het kijken of dat handig is.

^^ Edit knop heeft nu geen zin meer want er is geen manier om me eigen post te deleten ;)
Enkele dagen na mijn post ? Ikke die niet snappen... (En nee niet blond).

Adobe Connect zag ik staan, moet ik ook even verder in duiken kwa informatie. Surfgroepen doen we niet aan. Dus dan valt die af ?
Zoals eerder aangegeven moet het pakket op een server komen te staan zodat het op die manier onder eigen beheer valt voor de klant. En de mensen aan de andere kant van het internet-draadje moeten dan via een client oid. verbinding kunnen maken met de 'host'.

Die opensource pagina had ik al doorgenomen WEBsel daar vond ik niks bruikbaars tussen staan.
Ga nu dus nog even kijken voor die Microsoft alternatief.

http://www.microsoft.com/online/office-live-meeting.mspx (Dat is $4.50 per user per maand). Zal dat voorstellen en anders moeten ze maar op een andere manier hun doel bereiken. Mocht er nog iemand een idee hebben dan graag...

[ Voor 13% gewijzigd door jc_hans op 20-04-2010 11:41 ]

Pagina: 1