Volga 31105 importeren

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik loop al een tijdje rond met het idee een Gaz Volga 31105 te importeren.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/71/Volga_31105.jpg/250px-Volga_31105.jpg

Niet vanuit Rusland, maar vanuit Oekraine. Dit omdat mijn vriendin daarvandaan komt, en ik er dientengevolge toch regelmatig verblijf. Deze auto's kosten nieuw 8, 9000 dollar, hetgeen natuurlijk bijna gratis is. Je kunt m krijgen met onverwoestbare maar onzuinige Russische ZMZ 2.3 liter motor of met 2.4 liter Chrysler motor. Qua verbruik en performance sla ik die laatste weer hoger aan. Ze schijnen beiden prima op LPG te lopen, maar met een leeggewicht van 1450 kilo lijkt me dat geen lolletje qua wegenbelasting.

Wat is hier wijsheid?

Op zich kan ik de auto daar dus nieuw of gebruikt aanschaffen en met een tijdelijk kenteken gezellig naar Nederland rijden. Maar daar begint de lol pas. Ik weet dat ze Europese typegoedkeuring hebben, maar aangezien ze nooit nieuw geleverd zijn in NL is er dus ook geen cataloguswaarde waarop de BPM bepaald kan worden. Iemand enig idee hoe ze dat doen?

Ik sta open voor alle ideeen en tips die kunnen helpen de auto hier op kenteken te krijgen :)

[ Voor 0% gewijzigd door SeatRider op 18-04-2010 10:00 . Reden: EU typegoedkeuring blijkt niet te bestaan ;( ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Weet je wat jij zou moeten doen..

Even de RDW bellen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59

-tom-562

Oliesjeik

Wat een bazenbak! :D
Maar idd, het beste is bellen met de RDW. Als zo'n ding goedkeuring heeft lijkt het me allemaal niet zo'n groot probleem, wie weet dat je "gewoon" de cataloguswaarde op moet geven, met een aankoopnota o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
Lijkt op een mix van Skoda Superb en een Jaguar :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 11:24
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/86/Volga_31105.jpg

Haha aparte verschijning! Mik er een paar grote velgen onder en je hebt een echte oostblok pimpbak.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom de 31105? Je weet dat dat een ouder model is, dat dit jaar uit het assortiment gaat?

Waarom niet de opvolger, de Volga Siber? Is toch weer een stukje nieuwe en ziet er ook weer wat mooier uit (hoewel de 31105 ook niet slecht is qua uiterlijk).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Volga_Siber_front_Moscow_autoshow_2008_26_08.jpg/800px-Volga_Siber_front_Moscow_autoshow_2008_26_08.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die Siber is gewoon een lelijke Chrysler.

Idd even RDW bellen. Je moet ws. BPM en BTW afdragen, en je moet 'm laten keuren bij een RDW station. Dat moet een eitje zijn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

wildhagen schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:52:
Waarom de 31105? Je weet dat dat een ouder model is, dat dit jaar uit het assortiment gaat?

Waarom niet de opvolger, de Volga Siber? Is toch weer een stukje nieuwe en ziet er ook weer wat mooier uit (hoewel de 31105 ook niet slecht is qua uiterlijk).

[afbeelding]
Die ziet er inderdaad een stuk moderner, maar ook een stuk gewoner uit. Meer als een Amerikaanse sedan ipv een Oostblok sedan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• reuzekind
  • Laatst online: 28-10 13:21

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:59:
Die Siber is gewoon een lelijke Chrysler.
Inderdaad. Die andere is gewoon dik! :9

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Naast de RDW moet je ook naar de belastingdienst omdat je nog BPM moet betalen. Een auto van een paar jaar oud scheelt al best aardig in die prijs, en zo veel verschil zit er verder niet bij deze Volga's :)

Ik neem aan dat er al wel een europese goedkeuring voor is?

Zie ook: http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog op 16-04-2010 12:25 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Die goedkeuring is handig, maar niet nodig, je kunt hem ook gewoon bij de RDW individueel laten keuren. Kost wel meer dan een standaard keuring. Dan controleren ze naast de gebruikelijke zaken ook dingen als remweg, stuurinrichting en weet ik wat allemaal niet meer.

Gaaf ding trouwens :P

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Omg......

Niet die van Volga, als je daarmee een serieus gesprek moet voeren over technische specificaties :X
Met vodka achter de kiezen is dat grappig maar ik stel me oprecht vragen over de techniek. Of toch de gebruikte techniek en de stabiliteit.

Dat was een concurrent waarmee we gesprekken hadden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 16-04-2010 22:32 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09

Ethirty

Who...me?

Gave bak! Ben je in ieder geval uniek hier in NL. Zoals hierboven heeft de RDW hiervoor de individuele keuring. Hierbij kijken ze of de auto (kan bijv ook zelfbouw zijn) voldoet aan de in Nederland geldende regelgeving.

Grappig ook dat ze een paar jaar terug nog een facelift hebben gehad.
Maar de grootste klapper is nog wel de reclamecampagne in de nationale krant Argumenty i Fakty. Hierop is een lachende man te zien die de nu al legendarische woorden uitspreek: “Volga – like wife. Only a new one!”.
Ik kan me voorstellen dat ze voor belastingen uitgaan van de oekrainsche/russische verkoopprijs verminderd met de plaatselijke belasting.

Ik zou overigens dan wel de russiche motor nemen. Een amerikaanse motor in een russische auto kan natuurlijk niet. Dat is als Obama in het Kremlin of Gagarin in een Space Shuttle :+

Maar een vraagje van praktische aard: hoe ga je dat doen qua onderhoud? Dat ding elke keer naar Oekraine crossen voor een beurt of wat reserve onderdelen lijkt me niet zo rendabel. Of is dat goed te doen met Lada-parts, die zijn aanzienlijk beter verkrijgbaar _O-

Wel grappig hoe de gemiddelde russiche auto er niet uit ziet, maar ze af en toe echte über-bakken weten te verzinnen. Zelf zou ik stiekem best een Volga V12 willen :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.ladaparts.ru/hotrods/volga-01.jpg

Of een GA3-21P (what's in a name)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2006/09/volgaconvertible015.jpg

Hoewel die laatste wel redelijk onbetaalbaar is, gezien het feit dat je er een 650i cabrio voor moet opofferen :o

[ Voor 13% gewijzigd door Ethirty op 16-04-2010 22:37 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]
Nee man, die is te gewoon, te nieuw en te saai. De Volga uit de TS is gewoon een bazenbak

Vaak bu'j te bang!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
-tom-562 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 07:57:
[...]

Nee man, die is te gewoon, te nieuw en te saai. De Volga uit de TS is gewoon een bazenbak
Idd. Met die velgen van de P21 van hierboven eronder moet dat toch wel vet eruit gaan zien.

En dan aan de binnenkant helemaal volplakken met Halfords meuk :D

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ethirty schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:29:

Ik kan me voorstellen dat ze voor belastingen uitgaan van de oekrainsche/russische verkoopprijs verminderd met de plaatselijke belasting.
Dat is dus nog steeds erg redelijk :)
Ik zou overigens dan wel de russiche motor nemen. Een amerikaanse motor in een russische auto kan natuurlijk niet. Dat is als Obama in het Kremlin of Gagarin in een Space Shuttle :+
Dat, en het feit dat die Russische motoren letterlijk onverwoesbaar zijn. Lada's van 40 jaar oud pruttelen ook nog onverminderd voort.

Overigens de wonderen zijn de wereld nog niet uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.postimees.ee/130505/gfx/14178427f3d9473490_3.jpg

G.W. Bush achter het stuur van een Gaz M21
Maar een vraagje van praktische aard: hoe ga je dat doen qua onderhoud? Dat ding elke keer naar Oekraine crossen voor een beurt of wat reserve onderdelen lijkt me niet zo rendabel. Of is dat goed te doen met Lada-parts, die zijn aanzienlijk beter verkrijgbaar _O-
Nou, er zit hier in de haven een Rus met een garagebedrijfje, die kan ook Volga's fixen. Ik weet niet of ie veel kan met een bijna nieuwe. Overigens is met het oog hierop de Chrysler motor misschien wel veiliger, aangezien ik die hier gewoon bij de dealer kan laten maken. Die zien me ook aankomen!

Vervelender is het inderdaad als je echt dingen als remblokken nodig hebt, die zal je dan (zelf) moeten importeren. Of plaatwerk, na schade... Helemaal lachen, zit ik in het vliegtuig met een deur op mijn schoot.
[afbeelding]

Hoewel die laatste wel redelijk onbetaalbaar is, gezien het feit dat je er een 650i cabrio voor moet opofferen :o
Dat is zo ongeveer wel de mooiste auto OOIT - in mijn ogen dan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 17-04-2010 08:56 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SeatRider schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:48:
Of plaatwerk, na schade... Helemaal lachen, zit ik in het vliegtuig met een deur op mijn schoot.
Alleen als de deur onder de stoel voor je past of in het vakje boven je hoofd. Maar dan kan je hem net zo goed niet meenemen :p
Dat is zo ongeveer wel de mooiste auto OOIT - in mijn ogen dan ;)
Dat heb ik nou met die V12. Perfecte mix tussen een russische interpretatie van de amerikaanse 50's bakken en duitse techniek :9~

Maar vanwaar eigenlijk de overstap naar zoiets ipv de Seat die je nu rijdt/reed? Is 'nogal' wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 17-04-2010 10:16 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ethirty schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:14:
Maar vanwaar eigenlijk de overstap naar zoiets ipv de Seat die je nu rijdt/reed? Is 'nogal' wat anders.
Ik rij al een tijdje geen Seat meer. Heb er 4 gehad, daarna een Skoda en nu rij ik alweer een tijdje een Civic van de zaak. Dat zijn allemaal leuke auto's, maar niet iets waar ik echt een gevoel bij heb. Dat heb ik met Volga's dus wel. Dat vind ik dus echt een karakterbak :).

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44

Destruction

(ex-)Automonteur

[afbeelding]
Mja, imo staat er op die foto gewoon een Chrysler Sebring :+

@TS: Leuke aparte auto :D Ik zou idd informeren bij de RDW/Belastingdienst.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zou me qua parts niet teveel zorgen maken. Je zult even wat adresje moeten vinden wellicht, maar ik neem aan dat er veel universeeldelen worden gebruikt.
Als je (schoon)familie in de Oekraine hebt kan je de boel altijd laten versturen lijkt me.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 't een vreselijk lelijk ding vindt. Vooral die antieke voorruit (en alles erachter) komt compleet niet overeen met het front.
Daarom wel erg cool om te rollen 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is juist echt een geweldig ding, mooi van lelijkheid! Paar leuke velgen er onder en je hebt echt een leuk/origineel ding.

Als je het onderhoud ed. zelf wil gaan doen dan zal het allemaal wel goed moeten komen denk ik, onderdelen kan je dan inderdaad gewoon laten versturen vanuit de Oekraïne. Als je hem wel ergens in ondehoud wil geven dan zou ik toch het chrysler blok overwegen... daarmee kan je op veel meer plaatsen terecht en is daarmee ook aantrekkelijker voor als je hem over een paar jaar weer wil verkopen...!

Hoe zit het trouwens met de veiligheid van zo'n ding? Schuift die in elkaar als 'n stuk karton of kan die nog wel wat hebben? Lijkt mij toch ook zeker niet onbelangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Dick op 18-04-2010 02:41 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je moet hem wel in het zwart bestellen natuurlijk!

Vaak bu'j te bang!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik vind eerlijk gezegd de voorloper (de 3110) ook mooier, met een normalere voor en achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.ladaparts.ru/hotrods/_volga-3.jpg
Maar voor zover ik kan zien is deze er echt alleen met ZMZ (Russische) motor, die verschrikkelijk onzuinig is (15l/100km bij stadsverkeer)... het Chrysler blok was alleen verkrijgbaar in de 31105 van na 2007.

Ik ga daar nog wel iets meer research naar doen. Ik ben gisteren wel tot de conclusie gekomen dat er een G3 installatie in laten leggen geen dom idee is, het verschil is 840 (benzine) of 1100 per jaar (g3) aan houderschapsbelasting. Met een auto die 1:8 rijdt heb je dat er zo uit. Maar goed, dan weer een bedrijf vinden dat zich hieraan wil wagen - het is toch een onbekende auto.

Het vervelende is dat de eerdere modellen van de 3110 (eind jaren 90) echt verschrikkelijk waren qua veiligheid. Voor en achter trommelremmen, van 0 tot 100 en 19 seconden en een top van 160 km/u, dat soort specs. Ik wil echt wel een uitvoering met schijfremmen en 150 pk, bij voorkeur ook nog airco en dan kom je toch wel weer uit bij de 31105 :).

Tot op heden geen crashtest/resultaten gevonden voor de 31105, die van de 3110 zijn niet echt bemoedigend - en aangezien de 31105 niet veel meer is dan een facelift met luxere uitrusting hou ik mijn hart vast :).

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:32
Respect voor jou man, echt een bazenbak. Zou ook voor die oudere versie gaan, gewoon stukken mooier. Het is een echte cruiser en geen racewagen. Je moet er wel met een beetje stijl in rondrijden he ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik krijg net bericht van de webmaster van Volga.nl, dat er (in tegenstelling tot mijn aanname) geen Europese typegoedkeuring bestaat voor de 3110/31105 en dat het dus een hel wordt er zelf een te importeren. Mijn hoop zou dan gevestigd moeten zijn op eentje die al in Europa gekentekend is (bijvoorbeeld uit een oostblokland wat nu ineens bij de EU zit).

Iets met een speld en een hooiberg.

• flo_
Wat een steleurstelling zeg... Een website zoals autoscout24, waarmee je door heel Europa naar occasions kan zoeken, heeft ook geen Volga in de lijst met merken staan... Misschien eens een veilingsite proberen, zoals Ebay e.d.?

EDIT: hmm, voorlopig zie ik alleen modelautootjes :P

[ Voor 11% gewijzigd door flo_ op 18-04-2010 10:48 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Overigens, zoek eens of dat Chrysler blok al met een gasbom is geleverd. Die russische unit zal vast wel op gas kunnen (gezien 't simpele techniek is) je moet alleen nog even een klusser hebben die hem er in durft te beunen.

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
flo_ schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:47:
Wat een steleurstelling zeg... Een website zoals autoscout24, waarmee je door heel Europa naar occasions kan zoeken, heeft ook geen Volga in de lijst met merken staan... Misschien eens een veilingsite proberen, zoals Ebay e.d.?

EDIT: hmm, voorlopig zie ik alleen modelautootjes :P
Je moet ook niet zoeken op Volga, maar op GAZ.
Het is namelijk een GAZ 31xxx Volga

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyPunky op 18-04-2010 11:18 ]

http://miagaming.com

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SeatRider schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:59:
Ik krijg net bericht van de webmaster van Volga.nl, dat er (in tegenstelling tot mijn aanname) geen Europese typegoedkeuring bestaat voor de 3110/31105 en dat het dus een hel wordt er zelf een te importeren. Mijn hoop zou dan gevestigd moeten zijn op eentje die al in Europa gekentekend is (bijvoorbeeld uit een oostblokland wat nu ineens bij de EU zit).

Iets met een speld en een hooiberg.
Hmm, in dat geval zou ik me oriënteren op importeren naar Engeland voor een goedkeuring en daarna importeren naar Nederland. In Engeland zijn de toelatingseisen veel soepeler en met een engelse goedkeuring is importeren naar Nederland een eitje.

Waarom denk je dat er daar zoveel zelfbouw automerkjes in de meest kleine gehuchtjes zitten ;)

#team_UTC+1

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het is natuurlijk al een gok om een in NL een auto te gaan rijden waarvoor geen reserveonderdelen en ook geen monteurs voorhanden zijn, maar de gok wordt nog groter als ik van tevoren niet eens weet of de auto die ik koop wel ooit gekentekend kan worden - en voor welke prijs?

Autoscout heeft er genoeg staan, maar allemaal in Rusland.

• flo_
FunkyPunky schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:15:
[...]

Je moet ook niet zoeken op Volga, maar op GAZ.
Het is namelijk een GAZ 31xxx Volga
Stom van me :P

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het heeft vast een reden waarom deze auto's hier geen typegoedkeuring krijgen :X

* Luuk mompelt iets over Landwind enz.. :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De crashtest zal ook wel de reden zijn :p, als er een chryslermotor in ligt moet het mototisch niet zo'n probleem zijn en verlichting is vrij simpel aan te passen aan lokale wetgevingen.

In Duitsland worden ze zo te zien wel geimporteerd. Misschien dat je daar wat mee kan doen (daar een tweede handse zoeken lijkt me dan het simpelste)

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 18-04-2010 15:16 ]

/▌

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:09:
De crashtest zal ook wel de reden zijn :p, als er een chryslermotor in ligt moet het mototisch niet zo'n probleem zijn en verlichting is vrij simpel aan te passen aan lokale wetgevingen.

In Duitsland worden ze zo te zien wel geimporteerd. Misschien dat je daar wat mee kan doen (daar een tweede handse zoeken lijkt me dan het simpelste)
Toch niet. tenminste niet op grote schaal. In Duitsland schijnen er een paar te rijden. Vanwege het bestaan van die "importeur" had ik de onterechte aanname gedaan dat er dus een typegoedkeuring voor bestond. Hetgeen dus niet het geval is.

Crashtest zal niet het probleem zijn, er rijdt hier wel onveiliger spul rond. In Rusland rijdt wel nog-veel-onveiliger spul overigens, zoals de hierboven aangehaalde Chinese meuk. Zoals bvb op de mallen van de oude Seat Toledo gebaseerde Geely Cherry - ditmaal gemaakt van aluminiumfolie, zodat de gehele auto fungeert als kreukelzone. Of schaamteloze kopieen van de Daewoo Matiz...

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:29:
...Wel grappig hoe de gemiddelde russiche auto er niet uit ziet, maar ze af en toe echte über-bakken weten te verzinnen. Zelf zou ik stiekem best een Volga V12 willen :9~
[afbeelding]

[afbeelding]

offtopic:
Wat een geweldig mooie auto's, zeker die tweede :9~ Ik blijf naar die foto's kijken en wordt helemaal enthousiast.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SeatRider schreef op zondag 18 april 2010 @ 08:18:
Ik vind eerlijk gezegd de voorloper (de 3110) ook mooier, met een normalere voor en achterkant:
[afbeelding]
_/-\o_ d:)b _/-\o_ Ik ben één keer in Rusland geweest en heb toen al serieus met de gedachte gespeeld om er gewoon een te kopen en met de auto terug te rijden. Het is gewoon een verschrikkelijk mooie auto.

[edit]En om mijn post even wat relevanter te maken: wat technische data.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 20-04-2010 09:11 ]

Signatures zijn voor boomers.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

:D

Ik loop ook wel eens met de gedachte te spelen. Mijn vrouw is ook een Russische. Ik vind de GAZ-M13 echt de meest mooie auto ooit gemaakt. Jammer alleen dat deze redelijk onbetrouwbaar (en zeldzaam) zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.oldrussiancars.com/wp-content/uploads/2009/08/gaz-m13-chaika-wedding.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.oldrussiancars.com/wp-content/uploads/2009/08/gaz-m13-chaika-wedding-back.jpg

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• arnoman
  • Laatst online: 15:45
De Volga 3110 vind ik persoonlijk een geweldige auto, ik zit er zeker elke week wel een keertje in. Het verbaasd met keer op keer hoe ruim en verhoudingsgewijs luxe die bakken zijn! Wist echter niet dat het verbruik zo imbiciel hoog lag, maarja met de benzine prijzen in het gemiddelde oostblok land hoef je daar doorgaans ook niet wakker van te liggen ;-)
De 31105 is naar mijn idee vrijwel gelijk, ik zie het meer als een gefacelift model. Ik hoop dat je het rond kunt krijgen!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Er schijnen iig in Duitsland enkele 3110's rond te rijden, die zouden relatief makkelijk op NL kenteken te moeten kunnen. De vraag is alleen waar ze zijn :).

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Kleine kick vanuit Rusland.

Hier rijden deze bakken echt enorm veel rond (naast de vele Lada's in alle vormen en maten). Overigens is zeker de helft in gebruik als taxi.

Ik vroeg mij af of de TS al verder is in zijn zoektocht naar het importeren want ik vind het misschien ook wel wat.

Ook grappig detail is dat ik deze in St. Petersburg nog niet langdurig heb stil zien staan (ik ben er nu een week, ik vertrek morgen (helaas) weer). Als er iets wel regelmatig kapot is, zijn het Lada's (de echt oude bakken) en her en der wat duitse auto's (Er staat al een week een VW Passat hier bij het appartement met een kapotte voorophanging). Sommige van deze Volga's klinken wel alsof ze uit elkaar vallen, maar het rijdt wel allemaal nog (zelfs door 1meter sneeuw heen, ploegt er gewoon doorheen)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WHiZZi schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:35:
:D

Ik loop ook wel eens met de gedachte te spelen. Mijn vrouw is ook een Russische. Ik vind de GAZ-M13 echt de meest mooie auto ooit gemaakt. Jammer alleen dat deze redelijk onbetrouwbaar (en zeldzaam) zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi ding :) Qua looks zou je ook voor een 50's chevy oid kunnen gaan, die lijken er wel verdomd veel op (ongetwijfeld geen toeval). Dat vind ik zelf erg gave bakken, met zo'n heerlijk brullende V8 motor erin.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 18:28

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De voorruit van die 31105 lijkt zo uit een Volvo 240 te komen :D Ziet eruit alsof ze allerlei stukjes van andere auto's bij elkaar gegooid hebben, het vogelbekdier onder de auto's zegmaar. Wel übercool natuurlijk want ik denk niet dat er in NL veel van rijden :) Zo fout dat het goed is :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

Xanax959

relax...

Ga ik toch voor de Tatra T87 met luchtgekoelde V8 :)
Die rijden er wel in Nederland. (okee ééntje of zo)

Afbeeldingslocatie: http://www.arabaresimlerim.net/data/media/66/TATRA_T87_1.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik kick even mijn eigen topic. Inmiddels ben ik in contact gekomen met iemand die zo'n 31105 rijdt en in Amsterdam woont :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wVsQiS8W6CeC7Re4xIS7XyiJ/thumb.jpg

Hij heeft 'm echter meegenomen als verhuisgoed en dan hoef je niet via Lelystad, dat scheelt wel. Overigens is hij nu al een zijruitje kwijt en rijdt dus nu rond met plastic omdat Carglass er niet aan kan komen :(

Damnit, ik wil echt zo'n ding hebben!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien kun je een deal met hem sluiten: jij fixt via tweakers een zijruitje (d'r hebben zich hier al een paar gemeld die in RUS wonen, moet te doen zijn) en hij kijkt wat hij via zijn contacten voor je kan doen.

Even heel creatief nadenken: wat als zijn contacten zo'n auto met DHL deze kant in sturen, en hem als cadeau markeren (net als bijv DX in hongkong doet)? Ben jij dan nog steeds BPM plichtig en van Lelystad afhankelijk enzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:35:

Even heel creatief nadenken: wat als zijn contacten zo'n auto met DHL deze kant in sturen, en hem als cadeau markeren (net als bijv DX in hongkong doet)? Ben jij dan nog steeds BPM plichtig en van Lelystad afhankelijk enzo?
uiteraard, eerder krijg je geen NL kenteken. ;)

Verwijderd

Check

http://www.autoscout24.de...y=RUS&zipc=RUS&ustate=N,U

Mischien kan je het nog met iemand regelen.
Ik rij zelf Lada 112 en Volga 31105. Ik woon in St.Petersburg.

Lada 112 is 4x zo betrouwbaar, maar de 31105 rijdt lekkerder en heeft meer beenruimte, "luxe" en ziet er beter uit.

Verder elke maand lig ik er wel onder (reparatie) maargoed, een vriend van mij heeft er ook een en heeft nooit problemen.

Je moet maar geluk hebben! :)

LADA = Betrouwbaar & Zuinig
Volga = Minder betrouwbaar & Zuiplap & Meer luxe & mooier.

Succes,

Ik :)

PS
Russische auto's, vrouwen en het land zelf _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zijn die prijzen serieus in Roebels ja :?

55 roebel is like max 2 euro :o

Ik ben nu een paar keer in St. Petersburg geweest, maar heb eigenlijk alleen maar Lada's stil zien staan als zijnde kapot. Die Volga's zie ik wel overal rijden (als taxi ouzo).

En Russische Vrouwen kan ik over mee praten ;)

• dr snuggles
  • Niet online
WHiZZi schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:43:
Zijn die prijzen serieus in Roebels ja :?

55 roebel is like max 2 euro :o
Moest zelf ook even goed kijken. Zo'n Volga 31105 kost zo'n 140.000 roebels = 3,5 duizend euro, exclusief BTW en BPM.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dr snuggles schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:21:
[...]

Moest zelf ook even goed kijken. Zo'n Volga 31105 kost zo'n 140.000 roebels = 3,5 duizend euro, exclusief BTW en BPM.
Serieus? 2 x zo goedkoop als een Fiat Panda. BTW en BPM is ook niet zo veel op dat bedrag natuurlijk.

Ik zat ook al te denken, als je een keer schade rijdt ofzo moet je ook gewoon naar het Oost-Europa op vakantie gaan (als je auto nog rijdt verder). Voor 300 euro herstellen ze daar een auto die hier zo total loss wordt verklaard.

/▌

• dr snuggles
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:32:
[...]

Serieus? 2 x zo goedkoop als een Fiat Panda. BTW en BPM is ook niet zo veel op dat bedrag natuurlijk.
Dat was wel voor een tweedehands Volga uit 2007 met 70k kilometers. Niet ontzettend goedkoop dus.

Verwijderd

Mijn advies dus wederom:

Geen nieuwe 31105, maar 2009 ofzo, zodat de kinderziektes weg zijn.
Of een Lada Priora 2011, als je kwaliteit wilt.

En geloof me, lada's zijn betrouwbaarder dan volga's. Zeker dan de 31105!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 19:24
SeatRider schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:59:
Ik kick even mijn eigen topic. Inmiddels ben ik in contact gekomen met iemand die zo'n 31105 rijdt en in Amsterdam woont :).

[afbeelding]

Hij heeft 'm echter meegenomen als verhuisgoed en dan hoef je niet via Lelystad, dat scheelt wel. Overigens is hij nu al een zijruitje kwijt en rijdt dus nu rond met plastic omdat Carglass er niet aan kan komen :(

Damnit, ik wil echt zo'n ding hebben!
Ik zat vanmiddag even een topic op Autoweek door nemen en kwam daar zowaar een Volga tegen. Moest direct aan dit topic denken. Zo te zien hebben we het hier over dezelfde auto.

http://www.autoweek.nl/fo...40033,4691117#msg-4691117 (en dan even een stukje naar beneden scrollen)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Uit dat autoweek forum ding:

VOLGA 31105
37-RDJ-9
Bouwjaar 2007
Kleur zwart

Brandstof benzine
Versnellingen -

Nieuwprijs € 28.075
BPM € 6.351
Gegevens behorend bij kenteken
VOLGA 31105
SIGNALEMENT
Merk VOLGA
Model 31105
Kleur ZWART
Brandstof benzine
Carrosserie sedan
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 4
BPM € 6.351
Indicatieve aanschafprijs € 28.075
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 30 juni 2007
Datum eerste tenaamstelling 26 april 2011
Datum laatste tenaamstelling 26 april 2011
APK
APK melddatum 30 maart 2011
APK vervaldatum 30 maart 2013
MOTOR
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 2429 cc
Vermogen 101 kW (137 pk)
MILIEU
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 1440 kg
Maximum toelaatbare massa 2000 kg
Voorasdruk 990 kg
Achterasdruk 1090 kg
Wielbasis 2,78 m

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
WHiZZi schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:10:

VOLGA 31105

[...]
Ja, dat is dus die Volga van die gast uit Amsterdam (nu met zonder zijruitje).

• The Eagle

The Eagle

Wat die gast eens kan doen is contact opnemen met een glaszetter. Klinkt misschien vreemd, maar die zou zoiets volgens mij makkelijk op maat moeten kunnen maken.
Dat wordt in het oostblok overigens wel meer gedaan (wij hebben in Yugo ooit een spiegel er af gereden...glaszetten + zoon 2 uur bezig geweest om een mal + nieuwe spiegel te maken. Kosten: 8 euro :P).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, dat kun je beter daar laten doen :p

/▌

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Marzman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:32:
[...]

Ik zat ook al te denken, als je een keer schade rijdt ofzo moet je ook gewoon naar het Oost-Europa op vakantie gaan (als je auto nog rijdt verder). Voor 300 euro herstellen ze daar een auto die hier zo economisch total loss wordt verklaard.
FYP, een auto die echt total loss is wil je natuurlijk niet laten maken.

K to the KillaZ

• arnoman
@KillaZ
Valt wel mee ;-)

@Lazovic
Waar woon jij in SPB dan? Ik woon bij парк победы

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KillaZ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:59:
[...]

FYP, een auto die echt total loss is wil je natuurlijk niet laten maken.
Economisch total loss, dat kan ook een deuk in je deur zijn waarmee je nog jaren door kan rijden zonder problemen. Je wilt er misschien niet mee door blijven rijden maar dat is meer verzekeringstechnisch (toekomstige schades zijn niet meer verzekerd omdat hij al total loss is geweest) maar je kan hem prima laten maken daar en doorverkopen.

/▌

• The Eagle

The Eagle

Marzman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:45:
[...]

Economisch total loss, dat kan ook een deuk in je deur zijn waarmee je nog jaren door kan rijden zonder problemen. Je wilt er misschien niet mee door blijven rijden maar dat is meer verzekeringstechnisch (toekomstige schades zijn niet meer verzekerd omdat hij al total loss is geweest) maar je kan hem prima laten maken daar en doorverkopen.
QED. Toen ik in 1998 een Alto uit 1986 de sloot in reed, was ie zowel technisch als economisch totalloss Duh:P. Maar bij iedere deuk of flinke kras in de lak was ie al economisch totall loss geweest. Heeft ons er niet van weerhouden om er voordat ie in de sloot belandde prima mee te kunnen rijden :)
Ok, rijden is een groot woord, maar het ding bracht je van A naar B. Meer dan 100km was wel een flinke tour voor het ding :+

Verwijderd

arnoman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:40:
@KillaZ
Valt wel mee ;-)

@Lazovic
Waar woon jij in SPB dan? Ik woon bij парк победы
Проспект славы, город Санкт петербург.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik kick 'm weer even omhoog. Ik vind er eentje te koop in Tsjechië:

http://www.aaaauto.biz/de...31105/car.html?id=2247328

Dat behoort tot de EU, wat dus betekent dat er geen nieuwe typegoedkeuring vereist is. Wel (rest)BPM natuurlijk, plus dat de auto nog op de een of andere manier in Nederland aan moet komen :).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er zit wel een mooie radio in :+

Roesten deze dingen niet met de snelheid van het licht ?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:26:
Er zit wel een mooie radio in :+

Roesten deze dingen niet met de snelheid van het licht ?
Nee, absoluut niet, ze zijn namelijk voorzien van duimdik plaatstaal :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stoelverwarming? LOL :D

Maar euh, sluit die motorkap nou niet netjes aan of ligt het aan mij (foto 8/19)? Kan ook de hoek zijn hoor, de naden lijken me wel vrij fors.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2012 15:43 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Grrrrrene schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:42:
Stoelverwarming? LOL :D

Maar euh, sluit die motorkap nou niet netjes aan of ligt het aan mij (foto 8/19)? Kan ook de hoek zijn hoor, de naden lijken me wel vrij fors.
Oh dit sluit fantastisch aan zo te zien. Niet dat ik 'm ongezien zou kopen, maar aan de andere kant, voor dat geld kun je bijna geen buil vallen.

Nu nog even uitzoeken hoe je zonder autoambulance een auto naar NL krijgt...

• Maasluip
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Naden fors? Niet voor een Russische auto.
En hoe moet ik me die constructie met dat reservewiel voorstellen? Ik mag toch hopen dat dat een of andere beugel is die voor de foto opgeklapt is, anders heb je niet veel kofferbak.

Signatures zijn voor boomers.

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

WHiZZi schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:10:

VOLGA 31105
BPM € 6.351
Indicatieve aanschafprijs € 28.075

[...]
Da's nog een flinke aanschafprijs alsnog dan! Had hij hem nieuw meegenomen van Rusland?
Of geeft het getalletje erboven al aan waar het eigenlijk "mis" gaat (ka*ching voor de staat)?

• Mx. Alba
  • Laatst online: 18:28

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Iets wat je wel moet bedenken met zo'n "exotische" auto is dat je wanneer je problemen hebt niet zomaar even bij de garage op de hoek terecht kan...

Een kennis van me had een Mercury en heeft die onlangs ingeruild voor een BMW. "Ik wil gewoon overal in Nederland en Duitsland een garage binnen kunnen rijden, zeggen 'hij is stuk' en ervan uitgaan dat hij gerepareerd kan worden."

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
SuBBaSS schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:54:
[...]

Da's nog een flinke aanschafprijs alsnog dan! Had hij hem nieuw meegenomen van Rusland?
Of geeft het getalletje erboven al aan waar het eigenlijk "mis" gaat (ka*ching voor de staat)?
Dat laatste. Hij kostte in Rusland iets van $7000... De NL staat heeft een geschatte verkoopprijs in Europa eraan gehangen. Dus van die 6800 euro BPM zal ik voor een auto uit 2007 nog de helft moeten betalen. Daarmee komt ie dus alsnog op 7k. Voor dat geld heb je ook een Golf. Of een Octavia (die ik net heb weggedaan). Maar dit is pure emotie, geen logica :)

• dion_b
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SeatRider schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:45:
[...]

Oh dit sluit fantastisch aan zo te zien. Niet dat ik 'm ongezien zou kopen, maar aan de andere kant, voor dat geld kun je bijna geen buil vallen.

Nu nog even uitzoeken hoe je zonder autoambulance een auto naar NL krijgt...
Koers zetten richting Nürnberg, vanaf daar de A3? Lijkt me dat een auto kan rijden :z

Moet zeggen dat het bij mij begint te kriebelen, ik wil al jaren een keer een Skoda 130/135 uit medio jaren '80 kopen. CZ is ook daarvoor de plek bij uitstek. Enige wat me tegenhoudt is gebrek aan parkeerplek :o

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 06-02-2012 23:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:44

houthakker

Poehé

dion_b schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:08:
[...]

Koers zetten richting Nürnberg, vanaf daar de A3? Lijkt me dat een auto kan rijden :z

Moet zeggen dat het bij mij begint te kriebelen, ik wil al jaren een keer een Skoda 130/135 uit medio jaren '80 kopen. CZ is ook daarvoor de plek bij uitstek. Enige wat me tegenhoudt is gebrek aan parkeerplek :o
sla je slag (hij staat op mp voor 3);
http://www.ebay.de/itm/280768014948

Specs

• dion_b
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dieses Angebot wurde beendet
Sowieso, dergelijke gevallen vind je in CZ voor EUR 1200 ofzo bij de dealer en nog minder particulier. Maar goed, heb echt geen parkeerplek binnen 3km, dus gaat het niet worden. Nog niet ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
Lachen, kwam er zaterdag 1 tegen lees ik net een paar posts terug het kenteken. :P

Ik vind het maar een onwijs spuuglelijk ding en daarom zou ik er wel 1 willen hebben.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
dion_b schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:28:
[...]

[...]
Maar goed, heb echt geen parkeerplek binnen 3km, dus gaat het niet worden. Nog niet ;)
Ik kan je Station Duivendrecht aanraden, slechts € 87,- per maand ;)

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:51
Goh, laat ik dit maar eens kicken, om te kijken hoe het met de TS en zijn Volga 31105 gaat ;)

• The Eagle

The Eagle

Ik moest er toevallig gisteren nog aan denken. Volgens mij heb ik er gisteren namelijk eentje op de snelweg ingehaald, ergens tussen Den Bosch en Utrecht.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
SherlockHolmes schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:02:
Goh, laat ik dit maar eens kicken, om te kijken hoe het met de TS en zijn Volga 31105 gaat ;)
Tjah, zie mijn icon om te zien waar ik mij sinds vorig jaar in voortbeweeg. Het is dus nog niet gelukt. Zelf importeren gaat niet lukken, aangezien dat alleen maar via een inboedelverhuizingsconstructie kan, dus ik hoop er eentje te kunnen vinden die al een EU registratie heeft. Ik check regelmatig de sites in Duitsland of Oost-Europa, maar nog geen geluk gehad. En ik mail elk jaar die gast die de enige NL-se heeft of ie er al vanaf wil, maar ook dat wil niet vlotten!

• SherlockHolmes
SeatRider schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:55:
[...]

Tjah, zie mijn icon om te zien waar ik mij sinds vorig jaar in voortbeweeg. Het is dus nog niet gelukt. Zelf importeren gaat niet lukken, aangezien dat alleen maar via een inboedelverhuizingsconstructie kan, dus ik hoop er eentje te kunnen vinden die al een EU registratie heeft. Ik check regelmatig de sites in Duitsland of Oost-Europa, maar nog geen geluk gehad. En ik mail elk jaar die gast die de enige NL-se heeft of ie er al vanaf wil, maar ook dat wil niet vlotten!
Ah, jammer!

Wat dacht je van deze, deze, of deze ?

_/-\o_ :D _/-\o_

• arnoman
Mega bump, maar is dit uiteindelijk gelukt?

• Nils01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik heb mijn Wolga bij Marktplaats te koop gezet. Voor zover ik weet de enige in Nederland.

• Nils01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-09-2022

• SherlockHolmes
Nils01 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:19:
Ik heb mijn Wolga bij Marktplaats te koop gezet. Voor zover ik weet de enige in Nederland.
Mijn GOD wat een gaaf ding, vaak gezien in RU maar nu dus in NL.... Ik zou even Autoweek tippen, schrijven ze waarschijnlijk nog een artikeltje over je. mooi ding!
Pagina: 1