Windows 7 Bij VPN verbinding geen toegang tot lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11
Hallo,

Ik maak regelmatig meerdere VPN (PPTP) verbindingen. Helaas levert dit problemen op.

Zodra ik een VPN verbinding opzet, kan ik na korte tijd niets meer benaderen op mijn lokale netwerk, denk aan netwerkschijven, printers,etc.

In de eigenschappen van de VPN verbinding heb ik "Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken" uitgeschakeld.

Als de problemen zich voordoen en ik verbreek de VPN verbinding, kan ik direct de schijven en printers weer benaderen.

In Windows XP ging ik precies hetzelfde te werk, maar had ik deze problemen niet.
Ik heb uiteraard een zoekpoging gedaan op Google, maar niets kunnen vinden.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peluto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:16
doe eens een traceroute of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
peluto schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:33:
doe eens een traceroute of iets dergelijks
Zodra ik weet het probleem heb, doe ik dat.
Het duurt meestal even voordat het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Is er in de VPN client (welke?) ergens een optie als "allow access to local subnet" o.i.d.? En is het remote subnet anders dan jouw lokale subnet?

Naast een tracert, zou ook de output van ipconfig /all en route print handig zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door DigiK-oz op 16-04-2010 10:58 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peluto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:16
_AN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:53:
[...]

Zodra ik weet het probleem heb, doe ik dat.
Het duurt meestal even voordat het gebeurt.
Doe het ook eens voor je het probleem hebt. Altijd gemakkelijker om het verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
DigiK-oz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:38:
Is er in de VPN client (welke?) ergens een optie als "allow access to local subnet" o.i.d.? En is het remote subnet anders dan jouw lokale subnet?

Naast een tracert, zou ook de output van ipconfig /all en route print handig zijn.
Het betreft de client van Windows 7.
Die optie kan ik nergens vinden.

Het is overigens een andere subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Dit is een feature in bepaalde VPN oplossingen. Naar ik meen is het een server-side instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
Zoujuist weer het probleem. Het doet zich pas voor na lang periode een VPN verbinding open te hebben.

Ik heb zojuist een traceroute gedaan naar een server waar mijn printers en share's op staan. Geen rare dingen, ik kom via de normale route op de server terecht.

Pingen op naam en IP naar de server werkt ook.

Als ik een netwerkschijf probeer te openen krijg ik de volgende melding: "V:\ is niet toegankelijk. De opgegeven account bestaat niet"

Als de VPN verbindingen verbreek, kan ik meteen alles weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_AN schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:11:
Zoujuist weer het probleem. Het doet zich pas voor na lang periode een VPN verbinding open te hebben.
#define lang?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
Probleem inmiddels opgelost.
Oplossing is als volgt:

Open in Notepad: C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Network\Connections\Pbk\rasphone.pbk
Wijzig "UseRasCredentials=1" naar "UseRasCredentials=0" van iedere VPN verbinding.

Kennelijk probeert Windows 7 de VPN credentials te gebruiken voor je authenticatie op je eigen netwerk.
Pagina: 1