Samsung 226BW knippert bij inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik ben al enkele jaren in het bezit van een Samsung 226BW, ik meen in 2005 aangeschaft. Sinds een anderhalve maand heeft deze kuren.

Bij het aanzetten van het scherm is het scherm heel erg donker en knippert heel heftig. Dit duurde in het begin een seconde of 10. Hierna werkt het scherm verder prima. Ondertussen na zoveel weken verder is het al zo dat dit probleem zon 2 minuten duurt waarna het nog steeds prima werkt.

Ik dacht eerst dat, gezien het knipperen, er storing was van andere electronica, maar dit heb ik al uitgesloten. Softwarematige instellingen zijn het ook niet, voor de zekerheid naar factory defaults gegaan. Het probleem doet zich ook voor als ik net de PC aanzet en dus nog niet eens in Windows zit, dus een driverprobleem is het ook niet.

Welnu, is mijn monitor gewoon aan het sterven, of zou het nog iets anders kunnen zijn?

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Hee dat heeft die van mij ook soms, wat ik doe is hem uitzetten en weer aan, dan is het probleem bij mij weg.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 15:04
Ehm jongens, als jullie er nog steeds last van hebben maak dan gebruik van je garantie zolang je die nog hebt... Ik had hetzelfde probleem en na een tijdje +-2 maanden ging hij niet meer aan.... Samsung gebeld die hebben hem netjes opgehaald en na een aantal weken had ik hem terug. Wat bleek, de voeding was defect die hebben ze vervangen en nu werkt alles prima weer.
Er zit 3 jaar garantie op de Samsung (LCD) monitoren dus waarschijnlijk heb je nog even maar toch...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 09:25
sbmuc schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:49:Er zit 3 jaar garantie op de Samsung (LCD) monitoren dus waarschijnlijk heb je nog even maar toch...
Monitor is volgens TS in 2005 aangeschaft? 2005 + 3 jaar = 2008... garantie is dus al 2 jaar verlopen.

Ik ben bang dat je monitor aan het overlijden is, het lijkt er sterk op, zoals sbmuc aangeeft, dat de voeding aan het overlijden is. Die zit rond een omslagpunt en moet denk ik steeds langer opwarmen om het juiste voltage voor de backlights e.d. op te brengen.

[ Voor 29% gewijzigd door MicGlou op 16-04-2010 10:07 ]

• JeroenNietDoen
eth0 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:39:
Hee dat heeft die van mij ook soms, wat ik doe is hem uitzetten en weer aan, dan is het probleem bij mij weg.
Dat geeft bij mij dan weer geen oplossing.
sbmuc schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:49:
Ehm jongens, als jullie er nog steeds last van hebben maak dan gebruik van je garantie zolang je die nog hebt... Ik had hetzelfde probleem en na een tijdje +-2 maanden ging hij niet meer aan.... Samsung gebeld die hebben hem netjes opgehaald en na een aantal weken had ik hem terug. Wat bleek, de voeding was defect die hebben ze vervangen en nu werkt alles prima weer.
Er zit 3 jaar garantie op de Samsung (LCD) monitoren dus waarschijnlijk heb je nog even maar toch...
Zoals hierboven aangegeven, ik heb hem in 2005 al gekocht, mijn garantie is dus al verlopen.
MicGlou schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:05:
[...]

Monitor is volgens TS in 2005 aangeschaft? 2005 + 3 jaar = 2008... garantie is dus al 2 jaar verlopen.

Ik ben bang dat je monitor aan het overlijden is, het lijkt er sterk op, zoals sbmuc aangeeft, dat de voeding aan het overlijden is. Die zit rond een omslagpunt en moet denk ik steeds langer opwarmen om het juiste voltage voor de backlights e.d. op te brengen.
Ik vrees het ook, maar wou het toch nog even hier voorleggen voor eventuele andere meningen.

Op zoek naar een 24" full HD scherm dus...

• JeroenNietDoen
Ter afsluiting...

Tis een HP 2510i geworden, schitterend scherm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De Samsung 226bw werd pas in +- februari 2007 geleverd in Nederland dus lijkt me sterk dat je hem al in 2005 had. Dus met een beetje geluk heb je nog net garantie.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 01:45
Heb precies hetzelfde gehad met mijn monitor en het werd steeds erger. Ik zou als ik jou was gelijk een RMA aanvraag doen voordat het te laat is.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57
Wat ga je met de 226BW doen eigenlijk?
Pagina: 1