• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 21:14
Mede-auteur:
  • holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:49

holygame

Misschien kan het het meer als lokaal nieuws zien, maar aan de andere kant hoorde het vanmiddag via iemand en het liet me niet helemaal meer los... :o :|

Hoe wat en waar, vanmiddag werd ik gebeld door een goede vriend van me met de mededeling dat de ROC ASA in Amersfoort de ICT Academie wilt gaan sluiten. Vandaag om 10 uur kregen ze het nieuws en dit midden van het schooljaar, dus het lijkt me dat dit niet echt motiveren is voor het vervolg van dit school jaar en zij zelf gaan zo in protest want echt een goede ICT opleiding is er niet in Amersfoort, kijk ik voornamelijk naar ROC Midden Nederland.

Volgens mij als ik ga kijken wat er in de buurt zit moet iedereen die nu kiest voor Amersfoort als opleiding, naar elders in de hoop dat daar wel een goede opleiding is, maar goed voor we te snel gaan, zullen eerst zelf gaan strijden om de opleiding ICT Academie te behouden.

Zie meer op: http://www.ict-opleiding-moet-blijven.nl/

Voor de rest ben ik wel is benieuwd naar wat jullie er van vinden dat een school halverwege het jaar aankondigt om de opleiding te stoppen na dit schooljaar?

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Kun je wat meer informatie geven? Als de school zo ineens dicht moet zijn daar vast redenen voor? Verder ben ik het met je eens dat het wel wat laat bekend is (schooljaar is straks al bijna voorbij, en dan gaat de school dicht).

• Alexander82
Meer info heb ik zelf persoonlijk niet, maar zie wel dat je leerlingen actie houden en ondersteunt worden door de leraren.

De website van ROC ASA zwijgt er nog over, maar alle info staat op de boven genoemde link

[ Voor 9% gewijzigd door Alexander82 op 16-04-2010 10:56 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Een soort gelijk iets is mij eens gebeurt met de opleiding applicatieontwikkeling. Ik kreeg wat certs en verder niks, geen andere school in de buurt met een aansluitende opleiding was er niet dusja daar gaat je 3 en een half jaar school en je toekomst :+

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 22:21
Noxious schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:15:
Een soort gelijk iets is mij eens gebeurt met de opleiding applicatieontwikkeling. Ik kreeg wat certs en verder niks, geen andere school in de buurt met een aansluitende opleiding was er niet dusja daar gaat je 3 en een half jaar school en je toekomst :+
Was ik niet mee akkoord gegaan :) Geen stappen ondernomen?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
-RoB- schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:45:
[...]

Was ik niet mee akkoord gegaan :) Geen stappen ondernomen?
We hebben wat pogingen gedaan maar niet echt heel actief. De opleiding had in de laatste paar maanden nog 3 leerlingen, mijn ex-vriendin, iemand die er nooit was en ik. :')

De andere twee boeide het totaal niet en om alleen die kar te trekken zag ik ook niet zitten. Daarnaast kreeg ik de IBgroep op m'n dak die vond dat ik 2 maanden aan studiefinanciering + aanvullend + 2 maanden OV boete moest betalen omdat ik m'n opleiding zogenaamd niet had afgemaakt. Bij elkaar is dat denk ik bijna 2000 euro geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Noxious op 16-04-2010 16:38 ]

• JMaster
  • Laatst online: 10:23
Noxious schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:38:

We hebben wat pogingen gedaan maar niet echt heel actief. De opleiding had in de laatste paar maanden nog 3 leerlingen, mijn ex-vriendin, iemand die er nooit was en ik. :')
:+

• majetta
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 00:41
Ik zit op de ICT academie in Amersfoort waar dit zich afspeelt, momenteel zit ik in mijn 2e leerjaar en wij hebben net onze 3e periode afgesloten, hadden lekker vrij deze hele week en pas afgelopen donderdag via een brief te horen gekregen dat de opleiding wordt gestopt na de zomer.

in de brief stond dat de opleiding na de zomer gaat stoppen, leerlingen van niveau 2 kunnen blijven tot ze hun opleiding af hebben, niveau 3 en 4 moeten na de zomer naar de ROC in Utrecht. dat zie ik en vele anderen dus niet zitten, wij hebben nog een jaar te gaan waarvan wij 5 maanden stage moeten lopen na de zomer wanneer de school weer begint en dus dat alvast geeft ons behoorlijk veel problemen.

wij zouden in de komende 4e periode bezig zijn met een stageplek zoeken maar nu weten wij ook niet wat ons te wachten staat als wij maandag de klas binnenlopen, er zijn acties gepland dus waarschijnlijk hebben wij geen normale lessen komende week.

persoonlijk vind ik het zwaar k*t voor mezelf, reistijd word langer, nieuwe school, omgeving, leraren, wij weten niet welke stof ze daar behandelen maar 't zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn en op dezelfde manier. dus ik hoop zelf dat ik gewoon in Amersfoort mijn opleiding kan afmaken.

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Je kan ook nog naar ROC MiddenNederland, die hebben een ICT opleiding op de Disketteweg geloof ik. Was ook eigenlijk wel te verwachten dat ROC ASA zou stoppen met de ICT academie aangezien volgens mij ROC ASA ook op de lijst staat met scholen die zwaar onder de maat presteren (ik kan die lijst alleen zo snel niet vinden)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Pff zal tijd worden ,wat een waardeloze opleiding was dat zeg, ik heb hem een aantal jaar terug afgerond, bij het horen van N van Buuren gaan mijn haren weer overeind staan!

Maar iets minder kort door de bocht: dit is enige opleidingen in mijn leven waar ik inhoudelijk echt niets aan heb gehad, de stof was achterhaald en niet gericht op waar we me bezig waren(in de praktijk that is). De organisatie was echt om te huilen, mentors die geen vragen willen beantwoorden (het werd zo erg dat ik mijn vervolg HBO niet kon starten omdat mijn naam verkeerd op mijn diploma stond!) en 2 jaar lesroosters wat je in 2 maanden erdoor had kunnen stampen.

Tevens het continue veranderen van examen eisen en daarbij het niet eens aanbieden van beloofde vervolgopleidingen. Echt er waren een paar uitzonderingen waarvan ik er hier nog wel 1 verwacht ;)

Taco :w

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:39
ROC MN in Utrecht is qua ICT anders behoorlijk om te huilen.

• Alexander82
10110001 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:06:
Je kan ook nog naar ROC MiddenNederland, die hebben een ICT opleiding op de Disketteweg geloof ik. Was ook eigenlijk wel te verwachten dat ROC ASA zou stoppen met de ICT academie aangezien volgens mij ROC ASA ook op de lijst staat met scholen die zwaar onder de maat presteren (ik kan die lijst alleen zo snel niet vinden)
Slechtere school dan ROC Midden Nederland is er momenteel niet in Amersfoort, verhalen die ik momenteel hoor over de ROC MN, kan je beter maar op het ASA zitten zolang dit nog kan.

Zelf heb ik op ROC Amerlanden gezeten, op de Disketteweg en moet zeggen toen het nog Amerlanden heette was het bestuur beter en toen gaven ze tenminste nog les, nu is het veel meer van je zoekt het maar uit. Mijn broertje heeft ook op Amerlanden/ Midden Nederland gezeten en die heb ik ook niets anders dan horen klagen over het kwaliteit daar.

Dus in die zin vind ik het Midden Nederland niet echt een goed alternatief en volgens mij heeft men niet voor niets deze school gekozen voordat ze er aan begonnen. (Samen met de medetopicstarter, hebben we vorig jaar nog gekeken op beide scholen en keuze was vanuit hem makkelijk gemaakt).

[ Voor 34% gewijzigd door Alexander82 op 18-04-2010 14:57 ]

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik zeg ook nergens dat MN een betere school is dan de ASA, maar het was gewoon te verwachten dat de ICT Academie weg zou gaan. En als je niet naar Utrecht wil dan is dat ROC het enige alternatief wat je hebt in Amersfoort.
En horen van is nooit een goede raadgever, je zult namelijk eerder de slechte verhalen horen dan de goede verhalen. En aangezien binnen een ROC alle afdelingen apart van elkaar werken kun je ook niet een heel ROC afbranden op 1 afdeling.

[ Voor 34% gewijzigd door 10110001 op 18-04-2010 16:22 ]

• Alexander82
Najah als die van horen iemand is die bij ons stage loopt binnen ons bedrijf op MN zit en ICT volgt, dan is het horen van wel heel dicht bij en het laatste jaar dat ik op ROC Amerlanden en het net MN werd omdat ik een deel certificaat overnieuw moest doen om mijn diploma af te halen kon ik duidelijk zien wat het eerste jaar was met het nieuwe bestuur toen.

Trouwens woensdag gaan ze een grote actie voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Alexander82 op 20-04-2010 10:29 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 19:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Binnenkort krijg ik een IT-stagiair van ROC ASA, die zal me vast ook wel e.e.a. hierover kunnen vertellen :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Alexander82
ben benieuwd, najah van welk leerjaar krijg je hem? ik ken een iemand uit de eerste en dat is ook de groep die de acties aan het voeren zijn.

Ben benieuwd, kan alleen mijn ervaringen vertellen over de ROC MN, daar heb ik nu een stagiare van. zijn woordelijk letterlijk zijn geweest dat hij bij mij meer geleerd had dan op ROC MN en heb niet echt het idee dat ik zo veel nog vertelt hebt

[ Voor 46% gewijzigd door Alexander82 op 20-04-2010 10:54 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zijn spelling en grammatica zal bij jou in ieder geval niet verbeterd zijn ;) :+

Eerste leerjaar Systeembeheer, dus nog een "groentje". Is de zoon van de dirigent van het koor waarin ik zing. Blijkt maar weer dat je voor het vinden van stageplaatsen toch flink je netwerk in actie moet laten komen... Er was namelijk bij ons geen stageplaats "open", maar toen ik navraag deed bij het management was de reactie op zich wel positief.

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 20-04-2010 10:59 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:39
Alexander82 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:53:
ben benieuwd, najah van welk leerjaar krijg je hem? ik ken een iemand uit de eerste en dat is ook de groep die de acties aan het voeren zijn.

Ben benieuwd, kan alleen mijn ervaringen vertellen over de ROC MN, daar heb ik nu een stagiare van. zijn woordelijk letterlijk zijn geweest dat hij bij mij meer geleerd had dan op ROC MN en heb niet echt het idee dat ik zo veel nog vertelt hebt
Hoe herkenbaar. :X (vanuit leerling dan)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
10110001 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:06:
Ja, op zo'n locatie vraag je erom dat je opleiding wordt gesloten. Dit komt nogal verouderd over...

Wellicht openen ze een nieuwe school op de solidstatedisklaan, of wellicht de holografischeopslagdreef?

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 20-04-2010 13:09 ]

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Straatnamen verander je nu niet eenmaal 1-2-3... ;)
En als je beter had gelezen ging het juist niet om deze locatie, maar om een andere ROC aan de leusderweg.

Ik probeer trouwens niet te kleineren met mijn HBO opleiding, maar keer op keer krijg ik het gevoel dat veel MBO'ers met niet meer bezig zijn dan een soort van bezigheidstherapie. Telkens weer hoor ik verhalen van dat er weinig tot niks geleerd wordt. Waar komt dat vandaan? :X

Is het dat het aangeboden onderwijs nu echt zo slecht is?
Is het dat de gemiddelde MBO'er braaf de docent volgt en verder geen eigen initiatief toont om een stapje verder te leren (ook wel 6'jes cultuur)?
Is het dat de meest negatieve verhalen er steeds weer uitspringen en valt het eigenlijk nog wel mee?

Ik zou bijna eens een maandje gaan meelopen om de waarheid eens boven tafel te krijgen...

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Alexander82
Freakertje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:34:
Ik probeer trouwens niet te kleineren met mijn HBO opleiding, maar keer op keer krijg ik het gevoel dat veel MBO'ers met niet meer bezig zijn dan een soort van bezigheidstherapie. Telkens weer hoor ik verhalen van dat er weinig tot niks geleerd wordt. Waar komt dat vandaan? :X

Is het dat het aangeboden onderwijs nu echt zo slecht is?
Is het dat de gemiddelde MBO'er braaf de docent volgt en verder geen eigen initiatief toont om een stapje verder te leren (ook wel 6'jes cultuur)?
Is het dat de meest negatieve verhalen er steeds weer uitspringen en valt het eigenlijk nog wel mee?

Ik zou bijna eens een maandje gaan meelopen om de waarheid eens boven tafel te krijgen...
Hierin zit wel een beetje waarheid, wat wel zo is dat er op het MBO vaak een hele andere mentaliteit zit, als ik voor mezelf mag spreken was ik op het ROC anders gedreven om zo maar te noemen dan toen ik op het HBO zat en moest daar ook wel knokken anders kwam ik het eerste jaar niet eens door.

Maar ik denk ook dat het te maken heeft aan een stukje begeleiding/ opvoeden wat ze op het MBO niet doen of kunnen. Denk dat een docent ook wel wat meer mag laten zien dat hij de baas is en niet alleen aanwezig hoef te zijn waar je je spullen kan droppen als je het denkt dat het af is.

En het beeld wat de stage begeleider en de stagiaire in het filmpje zeggen in Amsterdam (vanaf min 20) is hier ook een algemeen beeld wat je overal ziet. Trouwens als school zijn zou je toch je leerlingen niet gelijk op stage durven sturen? eerst de klas in en dan gewoon LES geven niet zelf uit laten zoeken, want zelfstandig werken door mbo'ers wordt anders geïnterpreteerd dan op het HBO.

@Albantar: Najah met mijn spelling en grammatica zullen we de oorlog in ons hempje winnen, maar goed hoef hem gelukkig ook geen Nederlands te leren.

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
Ik heb zelf vorig jaar me diploma gehaald op ROC MN in Amersfoort, opleiding netwerkbeheer. Een klasgenoot die van de ROC ASA afkwam (Leusderweg) had express de overstap gemaakt naar MN omdat het op de leusderweg een criminele bende zou zijn...

Van mensen die ik sprak van ROC ASA Amersfoort en de ROC's in Utrecht in vergelijking tot ROCMN in Amersfoort was het allemaal één pot nat. :'(

• Alexander82
This allemaal het zelfde met dit soort opleidingen, soms moeten ze misschien is les geven zoals 20 jaar terug of 50 jaar terug straffen is straffen en fout is fout... als je niet oplette had een liniaal op je vingers :+

Maar ik denk dat over alle opleidingen wel het zelfde gezegd kan worden en denk dat ze alle opleidingen zakkenvullers zijn, die willen zorgen met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk diplomaatjes weg kunnen geven.

Denk dat we beter kunnen na denken hoe je het kwaliteit hoger krijgt op een ROC want als je beetje door googlet....

Naast negativiteit is er ook goed nieuws, momenteel heeft de directie van het ROC ASA een brief naar buiten gestuurd met dat ze in iedere geval op de Leusderweg de opleiding kunnen afmaken:
Geachte student, ouder/verzorger of medewerker,

Na zorgvuldige overweging heeft de groepsdirectie ROC ASA in Amersfoort gemeend haar voorgenomen besluit om een deel van de ICT opleidingen te verplaatsen naar Utrecht en een ander deel af te bouwen, in te trekken.

Het belang van de studenten van de ICT Academie staat voor de groepsdirectie voorop. Daarom wil de directie niet langer vasthouden aan het voorgenomen besluit. De reacties van de betrokkenen hebben ons verrast, gelet op de analyse van de bestaande problematiek tot dan toe. Een analyse die erop duidde dat medewerkers (en studenten) de problemen erkenden en herkenden en zich zouden kunnen vinden in het voorgenomen besluit.

Wij willen zowel de huidige studenten als de aankomende eerstejaars de zekerheid bieden dat zij hun ICT-opleiding in Amersfoort kunnen volgen en afmaken.

Wij zullen in overleg met medewerkers en studenten zo spoedig mogelijk tot constructieve oplossingen komen voor de omstandigheden die geleid hebben tot deze situatie.

De groepsdirectie betreurt de ontstane commotie en onzekerheid bij betrokkenen.

Met vriendelijke groet,
namens de groepsdirectie,

mevrouw G. Eerdmans
voorzitter groepsdirectie

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Was te verwachten na een dergelijk rapport: http://tkrtp.owinsp.nl/Pd...marantis%20Onderwijsgroep

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Lekker een studie waar je als aankomende eerstejaars niet op in gaat schrijven dus?

• Alexander82
Ben wel is benieuwd of andere scholen beter scoren, maar het is inderdaad jammer dat ze niet liever hieraan werken, maar wel de school willen sluiten en Flashin je hebt gelijk, hiermee heeft de school geen goede zaken gedaan en ook op het juiste moment wanneer iedereen weer aan het zoeken is naar een nieuwe school die volgend jaar in de eerste zit.

Laten we hopen dat men er van geleerd heeft.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:35:
Binnenkort krijg ik een IT-stagiair van ROC ASA, die zal me vast ook wel e.e.a. hierover kunnen vertellen :)
Ach, met een beetje pech heb je er 1 die in 2 maanden 6 werkdagen aanwezig is en de rest ziek, zwak en misselijk. Ik begin er niet meer aan. De laatste stagiair hier was een MBO-HBO duaal-student. Dat beviel wel.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, we zien wel. Het is mijn eerste stagiair dus het is voor mij ook nieuw :)

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:12:
Tsja, we zien wel. Het is mijn eerste stagiair dus het is voor mij ook nieuw :)
Ach, je kan ook geluk hebben hoor. Met een beetje gemotiveerde stagiair kun je wel wat.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

10110001 schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:20:
Ik zeg ook nergens dat MN een betere school is dan de ASA, maar het was gewoon te verwachten dat de ICT Academie weg zou gaan. En als je niet naar Utrecht wil dan is dat ROC het enige alternatief wat je hebt in Amersfoort.
En horen van is nooit een goede raadgever, je zult namelijk eerder de slechte verhalen horen dan de goede verhalen. En aangezien binnen een ROC alle afdelingen apart van elkaar werken kun je ook niet een heel ROC afbranden op 1 afdeling.
ROC MN zit tegenwoordig op de Zangvogelweg, maar dat gebouw wordt deze vakantie gesloopt en gaan we weer terug naar de Disketteweg. Maar ROC MN is ook niet alles hoor. Ik zou op 9 april een nieuw project krijgen om te starten, we hebben hem nu nog niet gehad, alleen maar een inleiding hoe je een flow-chart moet maken. Ik zit nu wel te kijken naar een andere school, want je hebt gewoon niets te doen op school, behalve zitten internetten en gamen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Alexander82
Huh en ze zitten er pas eeh 2 3 jaar? Ben je dus ook klaar mee, misschien actie voeren dat ze dat doen als jullie de opleiding behaald hebben? Misschien moet er is iets komen van een bijeenkomst tussen leerlingen en scholen om het kwaliteit van de school is te verbeteren, ben trouwens van mening dat iemand uit het laatste jaar ook nog wel is kan helpen bij docenten uit de eerste klas.

Trouwens het gamen en internetten heb je ook zelf in de hand, soms zijn er ook nog gewoon projecten waar je aan kan werken lijkt me? en hoe zit het met de zelfstandigheid? Maar inderdaad als er geen werk is dan kan je net zo goed thuis zitten, want een baas had je al naar huis geschopt.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Lekker dan, zie net op onderwijsinspectie.nl dat ROC Midden Nederland onvoldoende scoort op Samenhang en Begeleiding. Begeleiding kan ik me nog wel voorstellen, want 1 docent over 60 leerlingen is gewoon te weinig. Dit hebben we op sommige dagen en we hebben ook wel eens gehad dat er hele dagen geen leraar was. Alle projecten zijn klaar nu (tot nu toe). Hopelijk komt er volgend jaar wel verandering.

Ik vind het ook niet erg dat we naar de Disketteweg gaan, want dit is voor mij gunstiger met het openbaar vervoer volgend jaar. Alleen is die andere school nu al zo vol.

Ik zit nu trouwens in het eerste leerjaar.

Tweakers Discord

• Alexander82
Misschien moet de school is eerlijk zijn tegen zijn studenten ... als iets niet kan om wat voor reden dan ook, laat is kijken wat ze met schoolverlaters kunnen doen, je kan ze op stage gooien, maar eigenlijk is dit juist het verzinsel vanuit school om de uren op te laten vangen bij een ander.

Diskette weg is ook een beter gebouw en er zit beter volk op dan de zangvogel weg, heb er zelf ook 4 jaar met plezier gezeten plus nog 1 jaar schakelen omdat ik niet van de mavo af kwam.

• Freakertje

Freakertje

panasonies schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:20:
[...]Ik zit nu wel te kijken naar een andere school, want je hebt gewoon niets te doen op school, behalve zitten internetten en gamen.
:X

Dit is precies wat ik bedoel. De gemiddelde MBO'er neemt geen initiatief om er wel iets van te maken! Het is goed dat je dan naar een andere plek gaat kijken, maar wat als het daar ook bagger is? Ga je dan weer een jaar weggooien en op naar weer een volgende?

Volgens mij kun je beter proberen een groep enthousiaste mensen om je heen te verzamelen en zelf een project op poten te zetten. Al krijg je er geen studiepunten voor, dan heb je in ieder geval waardevolle kennis opgedaan die je ook op je C.V. kunt zetten!
Geen idee of het aansluit op jullie niveau (ik mis daarin weer de kennis) maar ik kan me voorstellen dat jullie nieuwe maps voor een bestaande game gaan bouwen, of nog beter, zelf een game voor platform X op poten gaan proberen te zetten. Wel goed gedocumenteerd dan en in projectvorm. Het hoeft geen kaskraker te zijn, als het maar werkt! Of verzin iets op een ander gedeeld interessegebied van de groep.
Het klinkt toch veel beter als je in een sollicitatiegesprek kunt zeggen dat je zelf iets hebt gedaan aan de situatie, dan dat je opleiding kut was en je maar wat doelloos bent gaan internetten?

En mocht het project mislukken, jammer dan, dan heb je het in ieder geval geprobeert en dat is ook waardevolle kennis! Wees ook niet bang om adviezen te vragen. In een extreem geval loop je een HBO-campus binnen en vraag je daar in de aansluitende opleiding om hulp! Of bedenk iets dat hierop lijkt...

[ Voor 13% gewijzigd door Freakertje op 21-04-2010 10:05 ]

Totale Modjesgekte

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
panasonies schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:20:
[...]

ROC MN zit tegenwoordig op de Zangvogelweg, maar dat gebouw wordt deze vakantie gesloopt en gaan we weer terug naar de Disketteweg. Maar ROC MN is ook niet alles hoor. Ik zou op 9 april een nieuw project krijgen om te starten, we hebben hem nu nog niet gehad, alleen maar een inleiding hoe je een flow-chart moet maken. Ik zit nu wel te kijken naar een andere school, want je hebt gewoon niets te doen op school, behalve zitten internetten en gamen.
Ik weet niet welke leraar je hebt, maar mijn ervaring is dat ze echt op de huid moet zitten om iets voor elkaar te krijgen. Ik heb dat ook meerdere malen gedaan (tot vervelens aan toe) en heb de opleiding wel in 3 jaar afgerond..

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Freakertje schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:02:
[...]

:X

Dit is precies wat ik bedoel. De gemiddelde MBO'er neemt geen initiatief om er wel iets van te maken! Het is goed dat je dan naar een andere plek gaat kijken, maar wat als het daar ook bagger is? Ga je dan weer een jaar weggooien en op naar weer een volgende?
Ik heb wel een andere school gezien die en dichterbij zit en ik heb gehoord dat daar goed onderwijs wordt gegeven van een aantal vrienden van me. Daar komt ook iedere week de trajectbegeleider van op mijn stageplek waar die jongen ook zit.

Tweakers Discord

Verwijderd

panasonies schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:00:
[...]

Daar komt ook iedere week de trajectbegeleider van op mijn stageplek waar die jongen ook zit.
Nou, dat is in ieder geval al iets. Bij de laatste MBO-stagiair (niv. 3 ROC ASA) belde de begeleider na een krap halfjaar om te vragen waar de praktijkovereenkomst bleef. Helaas was die stagiair toen al minstens 2 maanden weg, omdat we hem naar huis gestuurd hebben (en dit hebben gemeld bij het ROC).

• Alexander82
Lekker slordig dus, maar goed stagiaire die ik hier heb zitten van de ROC MN heeft heb ik wel de stage overeenkomst terug, vanuit school hadden ze nog niet eens een overeenkomst en na 3 maanden werd is doorgenomen wie bij welk bedrijf zat...

Voor de rest heb ik nog geen contact gehad met de school, dus heb zelf zo iets weet al wel weer hoe laat het en de school zal hier ook wel aan het einde bellen heb ik zo idee. Volgens mij word het meer tijd om docenten te motiveren dan de docent de leerling :+

• Freakertje

Freakertje

panasonies schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:00:
Ik heb wel een andere school gezien die en dichterbij zit en ik heb gehoord dat daar goed onderwijs wordt gegeven van een aantal vrienden van me. Daar komt ook iedere week de trajectbegeleider van op mijn stageplek waar die jongen ook zit.
Nu is wekelijks langskomen misschien ook weer overdreven, hoewel ik dit niet kan spiegelen vanwege het verschil tussen MBO en HBO.
Wekelijks telefonisch / digitaal contact en maandelijks bezoek lijkt mij bijvoorbeeld weer een prima oplossing om de tijd van de docent effectief te besteden.

Maar euhm... wijken we nu niet iets teveel van de topicstart af? :X :+

Totale Modjesgekte

• Alexander82
We wijken inderdaad van de topicstart af, inmiddels hebben de studenten van het ICT Academie te horen gekregen dat de opleiding blijft, zie hier voor ook op de website www.ict-opleiding-moet-blijven.nl.

Maar dit neemt niet weg dat deze problemen in het algemeen opgelost zijn en het kwaliteit verbeterd word binnen de scholen, wat mij voornamelijk verbaasde is dat vorige week nog een aantal scholen in het nieuws kwamen met soort gelijke soort gelijke problemen met onder bezetting en kwaliteit.

Dus ik hoop dat we binnen dit topic de soort gelijke problemen kunnen bespreken en voorkomen dat er meer scholen moeten gaan sluiten omdat het bestuur een ongeoorloofde keuze inneemt.

• Freakertje

Freakertje

Dat blijft een moeilijk issue dat per situatie verschilt. Alleen al het concurrentievraagstuk kan al sluiting betekenen. Zit er een soortgelijke opleiding om de hoek en zijn er genoeg leerlingen om beide locaties verantwoord open te houden?

Ook is er de vraag of er capabele bestuurders zijn met voldoende middelen (waaronder, maar zeker niet uitsluitend een zak met geld) om de zaak weer voldoende op de rit te krijgen.

Als dat er al niet is dan is sluiten wellicht nog wel de beste oplossing... Jammer, maar wel de beste keuze. Ik ben dan overigens altijd voor een uitsterfconstructie, waarbij er dus niks meer inkomt en alleen nog maar uitgaat.

Totale Modjesgekte

• Alexander82
Najah geld of niet, vind wel dit een taak is van de overheid.... Alle Nederlandse studenten hebben recht op kwalitatieve onderwijs en zo dicht mogelijk in de buurt en ik zie Amersfoort niet echt als een dorpje in hutje kutje die niet eens op de kaart staat en voor het MBO hebben we maar 2 ICT opleidingen in Amersfoort, dus concurrentie hoog? Neeh dat is het niet.

Maar met het tweede punt sla je denk ik meer de plank, voldoende middelen... Alle bestuurders van de ROC zijn niets anders dan zakkenvullers, zo komen ze bij mij momenteel over. strijken alle financiële middelen op van het rijk, zetten een docent neer en voor de rest zouden die juist de middelen moeten krijgen van hun bestuur.

Wat mij betreft hoe het ook heet of wat er binnen gebeurt eigenlijk zou het rijk zelf het bestuur moeten zijn dit soort scholen en over en iedereen die er geld uit probeert te halen, dienen ze weg te sturen. Want je hebt het wel over opleidingen die de toekomst van Nederland bepaald en ook de toekomst van je eigen kinderen. Dus wat mij betreft maken ze er een stichting of iets wat geen winst mag maken en de kwaliteit voor op staat.

Pagina: 1