Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiragdag
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28
Ik ben bezig met het bouwen van een website waarmee gebruikers punten kunnen sparen die vervolgens omgezet worden in geld. Omdat dit uiteindelijk erg veel betalingen worden is de administratie niet meer handmatig bij te houden. Daarom ben ik op zoek naar een manier om via php automatisch betalingsopdrachten aan te maken die ik vervolgens alleen nog hoef te controleren en te verzenden.

De psp moet dus zowel inkomende als uitgaande betalingen ondersteund middels een API (class). Paypal kan zoiets via de mass-payment API die ze aanbieden, maar dit beschouw ik als laatste optie omdat het betekend dat de gebruikers (in veel gevallen) een account moeten aanmaken en dat het geld niet direct op hun rekening staat.

dus: weet hier iemand een payment service proviver die voldoet aan mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Contact opnemen met je bank, dan kunnen zij vertellen hoe je het moet aanleveren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiragdag
Dit heb ik al geprobeerd maar ING helpt niet echt mee, ze zeggen slechts dat het niet mogelijk is om dit te doen middels iDeal. Ik ben inmiddels al bijna de hele dag bezig met zoeken en mailen maar heb nog niet gevonden wat ik wil! :S Dus ik dacht ik vraag het op tweakers, daar is vast iemand die er ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je mist geloof ik het punt van RaZ' post (zoals ik dat zie): het hoeft niet realtime online worden doorgegeven. Vraag aan de bank welke tools (internet/telebankieren) er zijn om batchgewijs betaalopdrachten te doen. Of hoe je wekelijks een printje of liever een digitaal bestand kan aanleveren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mithras op 16-04-2010 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Google op de term CLIEOP03 - een bestandsformaat voor bv. salarisbetalingen en automatische incasso's. Bestanden in dat formaat verstuur je naar de bank, waarna deze ze verwerkt. Neem ook contact op met je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiragdag
Bedankt allemaal voor de reacties, hier kan ik weer even mee vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Kijk eens naar Nederlandse providers als Ogone en Adyen. Bieden beide ondersteuning voor legio betaalmogelijkheden waaronder credit cards, ideal en automagisch incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Punt is, hij wil niet incasseren, hij wil juist betalen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Hij heeft dan ook helemaal niets met een PSP te maken, daar heeft hij immers geen geld staan om uit te geven.

Je zult je eigen bank betaalopdrachten moeten geven, en dat kan inderdaad met het eerder genoemde CLIEOP formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24
ING zakelijk kan gewoon batchbetalingen handlen.
Verzamelbetaling contract aanvragen
Help

Om meerdere relaties via verzamelbetaling te betalen heeft u een contract nodig. Dit contract is gratis. Op dit moment heeft u geen verzamelbetalingcontract, waarmee u betaalbatches kunt aanmaken.

Wat is Verzamelbetaling
Met Verzamelbetaling van de ING kunt u, precies op de afgesproken datum, automatisch de verschuldigde bedragen overboeken naar uw crediteuren. Handig als u regelmatig veel bedragen tegelijk overboekt.

Belangrijkste kenmerken
Opdrachten worden in één totaalbedrag afgeboekt en in de administratie automatisch bijgewerkt.
Geringe foutkans door vast crediteurenbestand.
Lage kosten voor uw betalingsverkeer.

Nu doen
Telefonisch een betaalcontract aanvragen, bel een Adviseur van de ING voor een kosteloos contract: (020) 5655010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
HenkEisDS schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:28:
ING zakelijk kan gewoon batchbetalingen handlen.

[...]
Elke zakelijke bank kan gewoon batchbetalingen verwerken. Behalve (misschien) de mkb zitten er weinig bedrijven niet met batchbetalingen te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Ik heb nog eens bij een internetbedrijfje gewerkt, waar ze automagische betalingen uitvoerden via de ABN-AMRO en dat is al jaaaaren geleden. Lijkt me dus dat ze tegenwoordig helemaal een dikke API hebben voor dat soort dingen....

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Je bent inderdaad op zoek naar een export methode voor CLIEOP3.
Daarmee kun je (naast incassobatches) ook uitbetalingsbatches aanmaken (hiervoor is een PEAR class beschikbaar).
Vervolgens kun je bij je bank dit laten activeren. - Importeren zal nog steeds handmatig moeten via een webscherm van je bank, maar het scheelt in ieder geval behoorlijk wat tijd.

En ja, een aantal banken hebben er inderdaad iets voor wat lijkt op API's, maar dat ehh "kost enige euro's", als ze het al willen aanbieden.

Een PSP heb je zelf enkel nodig als je geld wilt binnenkrijgen/innen. Zoals al een paar keer eerder zijn gezegd hebt je een groot aantal verschillende bedrijven die PSP diensten leveren in Nederland.
Als lijstje, even uit mijn hoofd:Dat is even het lijstje wat me zo te binnen schiet.

Dus... Als je wilt uitbetalen, kun je dit het makkelijkst zelf realiseren met een ding om clieops te genereren die je kan uploaden bij je bank (bij ING zakelijk, Bizzner en Rabobank staat dat gewoon in de site al moet het even geactiveerd worden bij sommige banken).

sebsoft.nl

Pagina: 1