Windows 7 installeert niet. Heeft driver nodig.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Hallo,

ik zit hier met een erg irritand probleem.

Het is namelijk zo dat ik windows 7 wil installeren, maar ik krijg de foutmelding dat een stuurprogramma van de dvd-drive ontbreekt. (lijk me al raar want hij start toch al op met de dvd?)

Ik heb al een poos op internet gezocht, er zijn zat applicaties, ook van samsung zelf, die opstarten en dan de laatste firmware voor mij installeren. Hier heb ik niks aan want ik moet een driver hebben.

Het irritante is, is dat die drivers nergens, maar dan ook nergens los te vinden zijn!

Op de samsung site zelf kan ik mijn hele product niet vinden, en losse drivers lijken niet te bestaan!

Weet iemand een oplossing?

Het gaat om de:

Samsung TSSTCORP TS-L633A DVD writer in mijn Toshiba notebook
(hier zitten ook geen cd's bij met de driver of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Wijzig de modus van je schijfcontroller in je BIOS van AHCI naar IDE of vice versa. Als dit niet helpt kun je altijd nog een bootable USB stick maken met daarop de installatiebestanden.

edit: een USB installatie medium maken kun je doen met deze tool.

[ Voor 33% gewijzigd door Janssen op 15-04-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
Janssen schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:51:
Wijzig de modus van je schijfcontroller in je BIOS van AHCI naar IDE of vice versa. Als dit niet helpt kun je altijd nog een bootable USB stick maken met daarop de installatiebestanden.

edit: een USB installatie medium maken kun je doen met deze tool.
okee bedankt voor de snelle reactie! ga ik gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Windows is op zoek naar een driver van de controller waar de drive aan hangt; dus niet naar drivers van de drive zelf. Even uitzoeken welke controller dit is dus en daar de drivers voor zoeken. :)

AHCI naar IDE omschakelen is ook een optie, maar zorgt voor een performance hit.

[ Voor 17% gewijzigd door TimMer op 15-04-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Mochten de tips hierboven niet helpen; ik heb zelf ook een tijdje met dit probleem gezeten, en toen bleek het aan een slecht gebrandde DVD te liggen. is dit DVD die je bij de laptop kreeg, of is dit een zelfgebrandde DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Een echte performance "hit" zou ik het in de meeste gevallen niet noemen. Zie hier een vergelijking. Imho weegt voor een leek de performance winst niet op tegen de extra complexiteit die het geheel met zich meebrengt (vaak extra drivers nodig bij installatie e.d.).

[ Voor 33% gewijzigd door Janssen op 15-04-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
TimMer schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:55:
Windows is op zoek naar een driver van de controller waar de drive aan hangt; dus niet naar drivers van de drive zelf. Even uitzoeken welke controller dit is dus en daar de drivers voor zoeken. :)

AHCI naar IDE omschakelen is ook een optie, maar zorgt voor een performance hit.
Ik kon in de bios kiezen voor AHCI of Compatible.

Ik koos dus voor de 2e maar gaf hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastroger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb zelf ook een keer zun wazig probleem gehad, en dat lag aan 1 van de spelers. Heb er toen 1 losgekoppeld en installeren lukte toen wel. daarna de andere weer terug aansluiten en probleem was opgelost.
Misschien heb je hier iets aan.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
fastroger schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:05:
Ik heb zelf ook een keer zun wazig probleem gehad, en dat lag aan 1 van de spelers. Heb er toen 1 losgekoppeld en installeren lukte toen wel. daarna de andere weer terug aansluiten en probleem was opgelost.
Misschien heb je hier iets aan.

Greetz
Het is een laptop dus dat gaat niet werken, toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios updaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is het exacte typenummer van je laptop? Dan zoek ik wel ff uit welke controller erin zit en waar die drivers vandaan te toveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Foutje in DVD is vrij bekend samen met dit probleem, probeer m opnieuw te branden of zet desnoods een van de officiele iso's op een usb stickje met de tool van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:34:
Foutje in DVD is vrij bekend samen met dit probleem, probeer m opnieuw te branden of zet desnoods een van de officiele iso's op een usb stickje met de tool van microsoft.
idem, dat heb ik ook gedaan met een PC, maar dan met externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Mja hier ook es gehad. ik had em toen opnieuw gebrand, toen installeerde ie wel.
wat je ook kan proberen is de iso (neem ik aan ) op een usb stick te zetten met microsofts tooltje:
http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

dan maakt die je stick bootable en omzeil je het probleem.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
joon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:34:
Dit was het inderdaad! heb hem op een dual layer gebrand (had niet anders :P)
En op de laagste snelheid, daarna werkte alles gewoon! Ook met terug zetten naar AHCI

Bedankt allemaal voor de tips! Want dat met usb installeren vind ik voor de toekomst ook niet verkeerd.
Pagina: 1