• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Hoi allemaal,

ik zoek een netbook voor school. Ik zal er vooral de 'normale' dingen op doen zoals tekstverwerken en emailen maar ik zou het ook fijn vinden als hij enigszins overweg kan met Photoshop. Ik kan geen grotere/zwaardere laptop hebben want die kan ik niet tillen i.v.m. lichamelijke beperking.

Ik zit te twijfelen tussen deze twee modellen:

Asus Eee PC 1201N Zwart
Intel Atom N330 1600 MHz 1 MB 533 MHz
Intern RAM-geheugen 2 GB (2048 MB)
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Capaciteit harde schijf 250 GB SATA
Chipset NVIDIA ION

HP Pavilion dm1-1120ed
Intel Celeron SU2300 1200 MHz 1 MB
Intern RAM-geheugen 3 GB (3072 MB)
Type geheugen SO-DIMM DDR3
Capaciteit harde schijf 320 GB SATA
Videokaartfamilie Intel GMA
Type videokaart 4500MHD

Wat denken jullie? De HP lijkt mij een betere keus maar ik twijfel over de processoren.

Alvast bedankt.

P.s. mocht iemand een andere, betere, optie hebben mag dat ook geroepen worden uiteraard. Mijn budget is tot 600 euro en mijn spierkracht gaat tot 1,5 kilo.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

macbook air

de asus is veel beter qua specificaties, en ondanks dat HP al jaren laptops maakt, is Asus toch echt al 2 jaar een van de grootste merken in de netbook markt. ik zeg Asus :)

• zoenvisje
De MacBook Air kan ik ook niet tillen, teveel gewicht aan de achterkant. Heb toevallig vandaag een tilsessie gedaan in de MediaMarkt met verschillende modellen laptops.

Bedankt voor je advies.

[ Voor 7% gewijzigd door zoenvisje op 15-04-2010 19:45 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen van beiden. Een netbook is gewoon niet geschikt voor Photoshop e.d., ook niet qua schermgrootte. Zelfs 12" is klein, kan ik je uit ervaring zeggen. Je zult dan toch naar een ultramobile moeten kijken.

Het hangt er gewoon af wat je eisen en geduld zijn. Ga reviews lezen, en gebruik de zoekfunctie van het forum, zou ik zeggen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

(jarig!)
pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-414G50N

Misschien een keuze uit een onverwachte hoek.

Relatief gezien snelle CPU, genoeg ram, lekker veel opslag. Binnen je budget en binnen je gewichtsklasse.

CPU: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43568

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• zoenvisje
Ik zoek al weken :). Maar alles wat wel geschikt is voor Photoshop kan ik niet tillen, het is helaas niet anders. De enige die dus, heb ik net begrepen via een andere weg, wel overweg kan met Photoshop (wel niet super) is de Asus.

Overigens heb ik een Alienware met een Core i7 thuis staan dus het wordt absoluut niet mijn hoofdcomputer.

• bas-r
  • Laatst online: 22-12 08:21
AlexanderB schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:42:
macbook air

de asus is veel beter qua specificaties, en ondanks dat HP al jaren laptops maakt, is Asus toch echt al 2 jaar een van de grootste merken in de netbook markt. ik zeg Asus :)
Niet helemaal zo denk ik.
Op elk punt wint de HP het van de Asus. Daarbij is de HP een stukje degelijker dan de Asus. Photoshop wordt wel wat geduld hebben, maar dezelfde specs heeft de laptop van mijn vriendin, en als je wat geduld hebt gaat het prima.

/edit: de Atom van de Asus is echt een stuk slomer dan de SU2300 van de HP.

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 15-04-2010 19:52 ]

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

gma versus ION? ik kies ION.
over de cpu heb je denk ik toch gelijk, dat neem ik terug.. intel is weer fijn bezig om cpu's met verwarrende numemring uit te geven, die SU2300 blijkt bestwel goed te zijn? (en dualcore?)

• zoenvisje
Geduld zal ik toch wel moeten hebben aangezien ik gewend ben aan een core i7 950, vergeleken daarbij is alles ubertraag.

• bas-r
  • Laatst online: 22-12 08:21
Als je wilt photoshoppen is de grafische kaart niet van belang. Wat wil je met de ION wat je niet met 4500 niet kunt? Gamen? Dat zit er sowieso niet in met beiden.
De SU2300 is een Celeron gebaseerd op core2duo.

/Edit: die acer van hierboven daarvan heeft de processor alleen wat meer cache wat je in real-life waarschijnlijk niet merkt, alleen in benchmarks. Daarbij zou ik liever geen Acer kopen, maar dat is persoonlijk. Ik heb veel goede ervaringen met HP gehad en minder goede met Acer.

[ Voor 40% gewijzigd door bas-r op 15-04-2010 19:57 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

(jarig!)
zoenvisje schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:53:
Geduld zal ik toch wel moeten hebben aangezien ik gewend ben aan een core i7 950, vergeleken daarbij is alles ubertraag.
Misschien mocht je nog wat tijd hebben om te kiezen (alsin geen haast)

pricewatch: Acer TimelineX 1830T

Mobile Core i5 en een GMA.

Zuinig en relatief belachelijk snel!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• zoenvisje
Touchdomex schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:56:
[...]

Misschien mocht je nog wat tijd hebben om te kiezen (alsin geen haast)

pricewatch: Acer TimelineX 1830T

Mobile Core i5 en een GMA.

Zuinig en relatief belachelijk snel!
Oeh.. wanneer komt die uit? Weet je dat?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

(jarig!)
zoenvisje schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:57:
[...]

Oeh.. wanneer komt die uit? Weet je dat?
nieuws: Acer introduceert vier nieuwe TimelineX-laptops

nieuws: Acer komt met Timeline-laptop met Core i5-processor

;)

Of zoek op google :) Alleen omdat er nog geen prijzen bekend zijn kan hij buiten budget vallen. Maar als je nog eventjes moet wachten dan kun je net zo goed wat meer sparen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 15-04-2010 19:59 ]

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

photoshop heeft gpu acceleration suppport (voor sommige features) vanaf CS4, dus..? en die ION zou genoeg moeten hebben om iig de extra features te krijgen :) (de ion, wat gewoon een nvidia 8xxx chipje is, kan oa Cuda (nja, n beetje dan) en nog wat snufjes, intel gma ondersteunt niets, zelfs niet eens custom resoluties/refreshrates van powerstrip (je zult het maar nodig hebben als je eens een tv scherm via hdmi wilt aansturen..)

maargoed, je hoeft mn advies niet te volgen natuurlijk, ik ben alleen niet zo blij met de gma in mn eigen netbook, had achteraf liever n half jaartje op ion+330 gewacht 2 jaar geleden, maar ik moest toen ook per direct een zo licht en goedkoop mogelijke laptop hebben.. /getikt vanaf said netbookje.

[ Voor 71% gewijzigd door AlexanderB op 15-04-2010 20:07 ]

• zoenvisje
Oh god.. ik zie net dat Alienware ook een netbook heeft sinds kort... Het is maar goed dat die 2 kilo weegt anders had ik hem nu al gekocht...

• zoenvisje
Ik wacht op de Acer TimelineX denk ik. Maar ben ik nou zo dom of staat er niks over die TimelineX op de Acer site...?

[ Voor 50% gewijzigd door zoenvisje op 15-04-2010 21:40 ]

Pagina: 1