Toon posts:

OS X prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"Slowdowns and hiccups are the norm on even the best machine with what we've got going on. Unsurprisingly, Core i7 hasn't made this all go away. Instead, it's just made it happen less. It's obvious that the machine can juggle just a bit more at once, launch apps a bit faster, pop open dialogues just a bit quicker, and so forth. Of course, this is all hard to quantify and is rather subjective, but we feel it."

http://www.engadget.com/2...cbook-pro-core-i7-review/

Ik las deze review over de nieuwe MBP met de core i7 cpu. Daarin vertellen ze dus dat OSX nog al sloom kan reageren en af en toe vast lopen?

De aantal keren dat ik op een Mac gewerkt hebt, kan ik me inderdaad wel voor de geest halen dat OSX soms nog al sloom was met strandballetjes.

Presteert OS X dus helemaal niet zoveel beter dan Windows 7 of XP zoals wat velen mensen beweren?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 16:04
Daar staat niet dat het nogal sloom kan reageren, elk OS kan op den duur sloom reageren, als jij photoshop aanzet, met 3 vmware's en een game gaat spelen, ja dan gaat het geheel wat langzamer reageren.

Er staat nergens in die text dat OSX sloom is.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Elk OS heeft wel is problemen.
Als je goed met je Win7 systeem omgaat is dat echt niet veel slechter als een OSX systeem.
Het is vooral het gebruiks gemak en de daaraan door Apple gestelde eisen die ervoor zorgen dat applicaties van derden gewoon beter geintegreerd zijn, beter werken en minder resources slurpen als op windows.
Maar een slechte programmatuur kan ook op OSX zorgen voor slechte prestaties net als op windows goede programmatuur gewoon top prestaties geeft.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Presteert OS X dus helemaal niet zoveel beter dan Windows 7 of XP zoals wat velen mensen beweren?
Die vraag heeft geen betekenis zonder een heldere definitie van "prestatie". Bedoel je daarmee ruwe performance (en dan op welke taken)? Responsiveness? User experience? Wat beweren vele mensen?

Ik denk zelf dat ruwe performance maar in heel zeldzame gevallen relevant is. Als eindgebruiker is het veel belangrijk dat het systeem snel "aanvoelt". Dat een video die je op de achtergrond aan het encoderen bent dan 30 of 35 minuten duurt doet er echt niet toe.

Overigens heb ik zelf helemaal geen last van de "slowdowns and hiccups" die ze bij Engadget ervaren. Ik heb gewoon een standaard 13" MBP en ik heb over het algemeen zo veel applicaties open dat ik ze in Exposé niet meer terug kan vinden, dus daar zal het niet aan liggen :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien dat ze een AFP share over een haperend netwerk hadden openstaan, daar kan de Finder niet zo goed tegen. Dan kun je nog wel naar een ander programma toe en daarmee doorwerken, of desnoods sluit je de Finder af.

Verder weten ze bij Adobe de gebruikers te verblijden met telkens weer nieuwe versies met allerlei toeters en bellen die zo belabberd werken dat het soms wel lijkt alsof je nog op een LC zit te werken. Bij ons ging bijvoorbeeld het venster voor het openen van bestanden steeds slomer, maar sinds we een scriptje draaien dat elke dag de mediabrowser.plist voorkeuren weggooit is dat weer opgelost.