Google indexeert URL's die in Javascript code genoemd staan, nagenoeg iedereen zal dat willen, maar ik juist niet. Ik heb op redelijk veel plaatsen gezocht, maar kan alleen noindex/nofollow opties vinden voor links en metatags, maar nergens een optie om bijvoorbeeld dit niet te laten indexeren:
<script type="text/javascript">
linkmanager.addblock(
'naam1',
'/:eenlink'
);
linkmanager.addblock(
'naam2',
'/:nogeenlink'
);
Google pakt /:eenlink en /:nogeenlink dus op en daardoor komen deze subonderdelen van de website als losse URL: www.domeinnaam.nl/:eenlink in Google terug, terwijl alleen de URL van de betreffende pagina opgenomen zou moeten worden. Het commenten met <!-- ervoor heeft ook geen zin.
Nou verwacht ik natuurlijk een antwoord dat ik dit anders moet oplossen, maar het verwijderen van bijvoorbeeld de / is geen optie en al deze mogelijke links (5000+ opties) in een robots.txt opnemen is ook niet mogelijk. Ik wil me dus ook echt beperken tot het gewoon niet opnemen van links in Javascript.
Heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen? Bedankt.
<script type="text/javascript">
linkmanager.addblock(
'naam1',
'/:eenlink'
);
linkmanager.addblock(
'naam2',
'/:nogeenlink'
);
Google pakt /:eenlink en /:nogeenlink dus op en daardoor komen deze subonderdelen van de website als losse URL: www.domeinnaam.nl/:eenlink in Google terug, terwijl alleen de URL van de betreffende pagina opgenomen zou moeten worden. Het commenten met <!-- ervoor heeft ook geen zin.
Nou verwacht ik natuurlijk een antwoord dat ik dit anders moet oplossen, maar het verwijderen van bijvoorbeeld de / is geen optie en al deze mogelijke links (5000+ opties) in een robots.txt opnemen is ook niet mogelijk. Ik wil me dus ook echt beperken tot het gewoon niet opnemen van links in Javascript.
Heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen? Bedankt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP